Montako kertaa sama keskustelu käydään parisuhteissa?
Onko se normaalia, että joutuu käymään 100% saman keskustelun uudelleen ja uudelleen puolison kanssa usean vuoden ajan, eikä se johda mihinkään? Aluksi luulin, että puhuminen auttaisi, mutta tämä sykli on toistunut niin monta kertaa, että alkaa mennä motivaatio. Sykli on tällainen:
Seksiä ei ole. Mies mököttää. Minä kerron, mikä saisi minut sille tuulelle ja miten syttyisin heti ja haluaisin seksiä ja mistä ylipäätään pitäisin seksissä. Mies vaikuttaa siltä, että kuulee asian ensimmäistä kertaa ja tuntuu ymmärtävän. Mitään muutosta ei kuitenkaan tapahdu. Seksiä ei ole. Mies mököttää. Vuodet kuluvat.
Kommentit (67)
Sitä kaskustelua käydään niin kauan kuin molemmat tulevat kuulluksi ja ymmärretyiksi. Sekä sinä, että miehesi.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja eksäni nalkutti minulle. Siis puhui uudestaan ja uudestaan tietyistä asioista. Eron hetkellä valitti, kun en ollut sellainen kuin olisi pitänyt.
Eli hän nalkutti samoista asioista, mutta en kyennyt muuttumaan.
Vastasitko nalkutukseen suhteen kuluessa että asia on sellainen jota et voi muuttaa? Vai miten noista tilanteista päästiin eteenpäin? Eksä kertoi ”nalkuttamalla” kerta toisensa jälkeen että haluaa tukevan lyhyen blondin ja sinä pitkänä hoikkana tummana kuuntelit ja eksä jäi siihen uskoon että muutosprosessi on laitettu käyntiin?
Vierailija kirjoitti:
Miksei ap tee itse aloitetta seksiin, ja ohjaa miestä seksin aikana tekemään näitä asioita joista hän itse pitää, kuten tietyistä paikoista hyväily tms.
Ellei kyse ole mistään erikoisemmista tempuista mitkä ovat makuasioita, kuten pissaleikit.... Aina vaan valitetaan kun mies ei tee sitä ja tätä vaikka on keskusteltu, miksei voi vain itse heittäytyä ja ehdottaa. Aina voi käyttää liukkaria apuna tai seksileluja että itse syttyisi hieman nopeammin. Ja nainen voi itse hyväillä itseään aluksi ja mennä sitten vasta ehdottelemaan seksiä, niin pääsee itse aluksi tunnelmaan. Seksikin tehty nykypäivänä niin vaikeaksi.
Oletko ihan sekaisin? Ehdotat, että nainen voisi oikein valmistella itsensä miestä varten, jotta tämä voi käyttää naista pelkkänä reikänä? Jos mies ei ole valmis tekemään mitään naisen haluamien asioiden eteen, niin sinusta ratkaisu on se, että nainen näkee vielä lisää vaivaa asian eteen, jota ei halua? Eiköhän tossa tilanteessa ole niin, että jos mies tahtoo vasn tyhjentää pussinsa niin se on mies, jonka kuuluu hoidella itsensä omin käsin.
Seksi on yhteinen aktiviteetti, joka toimii parhaiten kun kummankin prioriteetti on sen toisen nautinto. Mutta jos toinen osapuoli, tässä mies, ei ole yhtään kiinnostunut toisen nautinnosta niin ongelma ei ratkea sillä että toinen on entistäkin joustavampi ja epäitsekkäämpi. Tätähän ap ilmeisesti on jo kokeillutkin, kun kerran mies saa seksissä kaiken haluamansa.
Nyt ap:n on aika kasvattaa selkäranka ja ilmoittaa miehelle, että jatkossa prioriteettina on ap:n haluamat asiat, tai sitten erotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset analysoi helposti, aina ja kaikkea.
Sanat, lauseet, eleet kaikki mietitään perusteellisesti.
Ärsyttää!
Miksei voi vaan heittäytyä?
Kuteet pois ja miehen kimppuun, kyllä se siitä lähtee.Jos sinne miehen kimppuun ei huvita mennä kun mies käyttäytyy epähaluttavasti!
Ihan sama kumpi sukupuoli on kyseessä. Ap on vielä ottanut asian puheeksi kumppanilleen MONTA KERTAA mutta ei mitään muutosta kumppanilta.
Miten voi olla noin vaikeaa luetun ymmärtäminen?Sano Ap miehellesi vielä selkeämmin asiasta ja kysy miksi ei ole muuttanut mitään. Keskustelkaa asiasta ja kysy mieheltä mitä hän vastavuoroisesti sinun haluaisi tekevän. Ehkä miehesi kokee jotenkin olevansa alakynnessä eikä sen takia kykene tekemään uudenlaista aloitetta. Jos rohkaistuisi kun sinä näytät että olet myös halukas muutoksiin ja kuuntelemaan hänen toiveita. Keskustelkaa niin että tämä on teidän yhteinen projekti ja yhdessä sen selvitätte.
Näin juuri olen tehnyt. Se on ollut sitä keskustelua.
Ehkä ongelma on se, että mies saa seksissä käytännössä kaiken, mitä haluaa. Olen toteuttanut hänen toiveensa. Minä olen se, joka en saa mitään, mitä haluaisin. Sen seurauksena en ole enää kovin halukas, mistä mies mököttää.
ApOletkohan sanonut tuota täysin suoraan hänelle? Kerrot, ettet saa ollenkaan sellaista seksiä kuin haluat, ja sen takia et enää halua seksiä ollenkaan. Olen mies, ja jos naiseni sanoisi minulle noin, olisin todella pettynyt ja näkisin ainoana vaihtoehtona muuttua jollain tavalla tai sitten erota. Eihän siinä olisi juuri muita vaihtoehtoja.
Ehkä sinä olet toisenlainen mutta monille on kolmaskin vaihtoehto. Jatkaa oman mielihyvän toteuttamista ja vaatimista toisen toiveista välittämättä niin kauan kuin se vain onnistuu ja lyödä hanskat tiskiin vasta sitten kuin oma mielihyvä vähenee liikaa.
Noinkin voi tehdä, mutta jos yhtään noteeraa toisen sanomisia, niin tietäisi jatkuvasti takaraivossaan, että lähtölaskenta on jo alkanut.
Silloin lähtölaskenta tuntuu pienemmältä pahalta kuin toiveiden kuuntelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nalkuttamallahan ne halut herääkin.
Mikä osa aloituksessa on mielestäsi nalkuttamista?
Edellisen vastaajan mielestä todennäköisesti kaikki, missä nainen puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja eksäni nalkutti minulle. Siis puhui uudestaan ja uudestaan tietyistä asioista. Eron hetkellä valitti, kun en ollut sellainen kuin olisi pitänyt.
Eli hän nalkutti samoista asioista, mutta en kyennyt muuttumaan.Oletko katunut eroa? Kuinka tärkeitä ne asiat olivat sinulle, joista hän puhui?
Hän valitti esim. Siitä, että minä en ole metsäihminen ja luonnosta kiinnostunut ja tarpeeksi liikunnallinen.
Ainoa, mihin pystyin oli se, että lähdin aina luontoo, kunnhän halusi. Mutta hän olisi halunnut, että minäkin keksin kohteita ja teen aloitteita. En keksinyt, en pystynyt.
Liikkumisen suhteen kävin jumpassa. Hänen mielestään minun olisi pitänyt harrastaa monipuolisempia liikuntoja. Menin hänen mukaansa vaikka pelaa sulkista, mutta jos ei tykkää, niin ei tykkää. Ei se nalkutuksella parane.
Mitä jos sanoisit, että tämä on viimeinen kerta kun asiasta keskustellaan. Jos ei nyt mene perille, ole ilman jatkossakin. Miehiä pitää välillä vähän kovistella, muuten menee puhe toisesta korvasta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää!
Kuteet pois ja miehen kimppuun, kyllä se siitä lähtee.Jos sinne miehen kimppuun ei huvita mennä kun mies käyttäytyy epähaluttavasti!
Ihan sama kumpi sukupuoli on kyseessä. Ap on vielä ottanut asian puheeksi kumppanilleen MONTA KERTAA mutta ei mitään muutosta kumppanilta.
Miten voi olla noin vaikeaa luetun ymmärtäminen?Sano Ap miehellesi vielä selkeämmin asiasta ja kysy miksi ei ole muuttanut mitään. Keskustelkaa asiasta ja kysy mieheltä mitä hän vastavuoroisesti sinun haluaisi tekevän. Ehkä miehesi kokee jotenkin olevansa alakynnessä eikä sen takia kykene tekemään uudenlaista aloitetta. Jos rohkaistuisi kun sinä näytät että olet myös halukas muutoksiin ja kuuntelemaan hänen toiveita. Keskustelkaa niin että tämä on teidän yhteinen projekti ja yhdessä sen selvitätte.
Ehkä ongelma on se, että mies saa seksissä käytännössä kaiken, mitä haluaa. Olen toteuttanut hänen toiveensa. Minä olen se, joka en saa mitään, mitä haluaisin. Sen seurauksena en ole enää kovin halukas, mistä mies mököttää.
ApOletkohan sanonut tuota täysin suoraan hänelle? Kerrot, ettet saa ollenkaan sellaista seksiä kuin haluat, ja sen takia et enää halua seksiä ollenkaan. Olen mies, ja jos naiseni sanoisi minulle noin, olisin todella pettynyt ja näkisin ainoana vaihtoehtona muuttua jollain tavalla tai sitten erota. Eihän siinä olisi juuri muita vaihtoehtoja.
Ehkä sinä olet toisenlainen mutta monille on kolmaskin vaihtoehto. Jatkaa oman mielihyvän toteuttamista ja vaatimista toisen toiveista välittämättä niin kauan kuin se vain onnistuu ja lyödä hanskat tiskiin vasta sitten kuin oma mielihyvä vähenee liikaa.
Noinkin voi tehdä, mutta jos yhtään noteeraa toisen sanomisia, niin tietäisi jatkuvasti takaraivossaan, että lähtölaskenta on jo alkanut.
En tiedä, onko näin. Sama kuin kusee housuihinsa pakkasella. Lämmittää hetken, mutta kohta ollaan pahemmassa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hän nalkutti samoista asioista, mutta en kyennyt muuttumaan.Vastasitko nalkutukseen suhteen kuluessa että asia on sellainen jota et voi muuttaa? Vai miten noista tilanteista päästiin eteenpäin? Eksä kertoi ”nalkuttamalla” kerta toisensa jälkeen että haluaa tukevan lyhyen blondin ja sinä pitkänä hoikkana tummana kuuntelit ja eksä jäi siihen uskoon että muutosprosessi on laitettu käyntiin?
En vastannut, vaan toimin hänen toiveiden mukaan. Hänelle ei vain riittänyt, että toimin ulkoaohjastusti, enkä sisäisesti ollut samaa mieltä.
Eteenpäin päätiin, kun asia unohtui ja tuli taas seuraavan kerran joskus eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hän nalkutti samoista asioista, mutta en kyennyt muuttumaan.Oletko katunut eroa? Kuinka tärkeitä ne asiat olivat sinulle, joista hän puhui?
Hän valitti esim. Siitä, että minä en ole metsäihminen ja luonnosta kiinnostunut ja tarpeeksi liikunnallinen.
Ainoa, mihin pystyin oli se, että lähdin aina luontoo, kunnhän halusi. Mutta hän olisi halunnut, että minäkin keksin kohteita ja teen aloitteita. En keksinyt, en pystynyt.
Liikkumisen suhteen kävin jumpassa. Hänen mielestään minun olisi pitänyt harrastaa monipuolisempia liikuntoja. Menin hänen mukaansa vaikka pelaa sulkista, mutta jos ei tykkää, niin ei tykkää. Ei se nalkutuksella parane.
Hyvä esimerkki siitä, kuinka ollaan liian erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta rakkaus hyväksyy toisen sellaisena kuin toinen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää!
En tiedä, onko näin. Sama kuin kusee housuihinsa pakkasella. Lämmittää hetken, mutta kohta ollaan pahemmassa tilanteessa.
Kyllä näin on. Ei se välttämättä tarkoita että oma ratkaisu olisi jälkeenpäin katsottuna fiksu mutta valinnan hetkellä toisen toiveiden väliin jättäminen on syystä tai toisesta itselle helpompi ja mieluisampi ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta rakkaus hyväksyy toisen sellaisena kuin toinen on.
Ei näköjään kaikkien rakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää!
Kyllä näin on. Ei se välttämättä tarkoita että oma ratkaisu olisi jälkeenpäin katsottuna fiksu mutta valinnan hetkellä toisen toiveiden väliin jättäminen on syystä tai toisesta itselle helpompi ja mieluisampi ratkaisu.
Mitä enemmän toimii noin sitä todennäköisemmin ei kykene pitkiin parisuhteisiin.
Ohjaatko miestä koskaan seksin aikana? Ei käskemällä ja ilkeästi vaan no, ihan nyt normaalisti. Miestä voi syystä tai toisesta nolottaa tietyt asiat seksissä eikä osaa lähteä niitä toteuttamaan itse. Eli kesken petipuuhien pyydä himokkaasti miestä tekemään mitä sitten haluatkin hänen tekevän. Ohjaa kättä oikeaan paikkaan jos sellaisesta on kyse. Näytä konkreettisesti että oikeasti haluat sitä mistä olet aiemmin puhunut.
Niin kauan kun et ole näitä tehnyt niin et ole kaikkeasi tehnyt asian hyväksi. Ajattele niinpäin (jotain noloa nyt esimerkkinä itselleni) että mitä jos miehesi joskus pyytäisi keskustelussa että ”mä haluaisin että seksin aikana sä pieraiset mit naamalle”. Itselleni tuon toiveen toteuttaminen tuosta vain olisi todella hankalaa henkisellä tasolla enkä varmaan lähtisi sitä toteuttamaan oma-aloitteisesti koska olisin epävarma että ”haluaako toi sitä nyt ihan oikeasti”. Sen sijaan jos mies pyytäisi sitä uudelleen kesken puuhien niin voisin hyvin toteuttaa. En yhä ymmärtäisi mitä kicksejä siitä voi saada mutta toteuttaisin silti jos toinen sitä pyytää.
Ja juu ap voit sanoa että ”muta mun pyynnöt on ihan normaaleja ei yhtään noloja”. Ihan varmasti näin onkin mutta voivat silti olla jotenkin noloja miehelle toteuttaa. Joten suu auki siellä sängyssä. Ei pelkästään sen ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei tietenkään kuulosta hyvältä suhteelta. Eikä ole oikein odottaa toista olemaan toisenlainen kuin hän on.
Jos tätä vertaa omaan tilanteeseeni, niin haluaisin sitten miehen sanovan suoraan, mitä mieltä toiveistani on ja että eroaa mieluummin kuin huomioi niitä. Ehkä minunkin olisi pitänyt se jo ymmärtää ja hyväksyä, mutta en ole kuitenkaan pystynyt eroamaan vielä.
Myöskään mies ei ole vielä eronnut, vaikka ei selkeästi ole tyytyväinen. Ja vaikka olen kertonut haluttomuuteni syyn, hän ei ole halunnut sitä hyväksyä, vaan puolestaan odottaa minun muuttuvan sellaiseksi, mitä en ole.
Tavallaan molemminpuolinen ongelma. Kai sitä pitäisi vaan uskaltaa erota herkemmin, ehkä tämä siihen johtaakin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ohjaatko miestä koskaan seksin aikana? Ei käskemällä ja ilkeästi vaan no, ihan nyt normaalisti. Miestä voi syystä tai toisesta nolottaa tietyt asiat seksissä eikä osaa lähteä niitä toteuttamaan itse. Eli kesken petipuuhien pyydä himokkaasti miestä tekemään mitä sitten haluatkin hänen tekevän. Ohjaa kättä oikeaan paikkaan jos sellaisesta on kyse. Näytä konkreettisesti että oikeasti haluat sitä mistä olet aiemmin puhunut.
Niin kauan kun et ole näitä tehnyt niin et ole kaikkeasi tehnyt asian hyväksi. Ajattele niinpäin (jotain noloa nyt esimerkkinä itselleni) että mitä jos miehesi joskus pyytäisi keskustelussa että ”mä haluaisin että seksin aikana sä pieraiset mit naamalle”. Itselleni tuon toiveen toteuttaminen tuosta vain olisi todella hankalaa henkisellä tasolla enkä varmaan lähtisi sitä toteuttamaan oma-aloitteisesti koska olisin epävarma että ”haluaako toi sitä nyt ihan oikeasti”. Sen sijaan jos mies pyytäisi sitä uudelleen kesken puuhien niin voisin hyvin toteuttaa. En yhä ymmärtäisi mitä kicksejä siitä voi saada mutta toteuttaisin silti jos toinen sitä pyytää.
Ja juu ap voit sanoa että ”muta mun pyynnöt on ihan normaaleja ei yhtään noloja”. Ihan varmasti näin onkin mutta voivat silti olla jotenkin noloja miehelle toteuttaa. Joten suu auki siellä sängyssä. Ei pelkästään sen ulkopuolella.
Kaikki tuo on jo kokeiltu. Eikä mies ole todellakaan arka ja ujo luonne, pikemminkin minä olen.
Ap
Ei oo kokemusta, kun en ole koskaan ollut parisuhteessa. Onneksi. Vihaisin sun elämän kaltaista elämää ihan täysillä.
N39
Mies ei vaan kunnioita sua tarpeeksi. Kun mies mököttää, ootko kysynyt että miksi mökötät?Kun vastaa jotain että kun ei oo seksiä, vastaatko hänelle että tiedät kyllä miksi, vai unohditko jo edellisen keskustelun? Kysy mitä mies aikoo tilanteelle tehdä, kun sinä olet jo tehnyt kaiken tarvittavan? Älä päästä häntä livahtamaan keskustelusta, koska hän ei selvästikään kuuntele tai sisäistä. Sano suoraan että oma on vikansa, jos seksiä ei ole, koska sinä olet kyllästynyt toteuttamaan vain hänen toiveitaan. Miehen täytyy tulla vastaan nyt tässä.
Oletko katunut eroa? Kuinka tärkeitä ne asiat olivat sinulle, joista hän puhui?