Montako kertaa sama keskustelu käydään parisuhteissa?
Onko se normaalia, että joutuu käymään 100% saman keskustelun uudelleen ja uudelleen puolison kanssa usean vuoden ajan, eikä se johda mihinkään? Aluksi luulin, että puhuminen auttaisi, mutta tämä sykli on toistunut niin monta kertaa, että alkaa mennä motivaatio. Sykli on tällainen:
Seksiä ei ole. Mies mököttää. Minä kerron, mikä saisi minut sille tuulelle ja miten syttyisin heti ja haluaisin seksiä ja mistä ylipäätään pitäisin seksissä. Mies vaikuttaa siltä, että kuulee asian ensimmäistä kertaa ja tuntuu ymmärtävän. Mitään muutosta ei kuitenkaan tapahdu. Seksiä ei ole. Mies mököttää. Vuodet kuluvat.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Tuon seksin tilalla voisi olla jotain muutakin, se voisi olla vaikka kotityö tai mikä tahansa asia, mikä aikaansaa parille ongelmia.
Ihmettelen sitä, että onko normaalia, että keskustelu ei muuta mitään ollenkaan?
Ap
No vaikea uskoa, että samankaltainen psykologia liittyisi keräyspapereiden viemiseen, kuin seksiin ja siihen liittyviin ongelmiin parisuhteessa.
Jos sinun keskustelutaitosi ovat samaa tasoa myös miehesi kanssa, kuin täällä esittelet, en kyllä ihmettele ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset analysoi helposti, aina ja kaikkea.
Sanat, lauseet, eleet kaikki mietitään perusteellisesti.
Ärsyttää!
Miksei voi vaan heittäytyä?
Kuteet pois ja miehen kimppuun, kyllä se siitä lähtee.Jos sinne miehen kimppuun ei huvita mennä kun mies käyttäytyy epähaluttavasti!
Ihan sama kumpi sukupuoli on kyseessä. Ap on vielä ottanut asian puheeksi kumppanilleen MONTA KERTAA mutta ei mitään muutosta kumppanilta.
Miten voi olla noin vaikeaa luetun ymmärtäminen?Sano Ap miehellesi vielä selkeämmin asiasta ja kysy miksi ei ole muuttanut mitään. Keskustelkaa asiasta ja kysy mieheltä mitä hän vastavuoroisesti sinun haluaisi tekevän. Ehkä miehesi kokee jotenkin olevansa alakynnessä eikä sen takia kykene tekemään uudenlaista aloitetta. Jos rohkaistuisi kun sinä näytät että olet myös halukas muutoksiin ja kuuntelemaan hänen toiveita. Keskustelkaa niin että tämä on teidän yhteinen projekti ja yhdessä sen selvitätte.
Näin juuri olen tehnyt. Se on ollut sitä keskustelua.
Ehkä ongelma on se, että mies saa seksissä käytännössä kaiken, mitä haluaa. Olen toteuttanut hänen toiveensa. Minä olen se, joka en saa mitään, mitä haluaisin. Sen seurauksena en ole enää kovin halukas, mistä mies mököttää.
Ap
Niin aivan vastasitkin jo näin. Kuulostaa itsekkäältä tuo miehesi, vaikka saattaa olla epävarmuuttakin. Mutta jos ei ole eikä miehesi tee muutoksia niin sitten radikaalimmat keinot käyttöön. Ei ole reilua tuollainen asetelma. Jollain oli tosiaan hyvä neuvo aikataulusta.
En ylläty miehesi etäisyydestä. Vaadit, painostat ja syyllistät. Toistuvasti. Oletko koskaan ajatellut suunnata fokuksesi toisinpäin? Itseen. Voitko ajatella, että muuttuisit tai kehittyisit sen sijaan, että pyrkisit tekemään kumppanistasi haluamasi kaltaisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon seksin tilalla voisi olla jotain muutakin, se voisi olla vaikka kotityö tai mikä tahansa asia, mikä aikaansaa parille ongelmia.
Ihmettelen sitä, että onko normaalia, että keskustelu ei muuta mitään ollenkaan?
Ap
No vaikea uskoa, että samankaltainen psykologia liittyisi keräyspapereiden viemiseen, kuin seksiin ja siihen liittyviin ongelmiin parisuhteessa.
Jos sinun keskustelutaitosi ovat samaa tasoa myös miehesi kanssa, kuin täällä esittelet, en kyllä ihmettele ongelmia.
Ehkä minulla on huonot keskustelutaidot. Kotitöistä on kuitenkin helpompi puhua kuin kaikista syvimmistä tarpeista seksissä. Lisäksi kun tilanne menee siihen, että toinen mököttää ja on passiivis-aggressiivinen, niin on hyvin vaikea kertoa omista seksuaalisista toiveista todella hienosti kommunikaatiossa onnistuen. Varsinkin, kun sen on tehnyt monta kertaa ja lopputulos on ollut aina se, että mitään muutosta ei tapahdu. Se on lähinnä todella nöyryyttävää. Jos olisi neuvoja, miten tuota kommunikoimistani voisi vielä parantaa, kuulisin mielelläni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En ylläty miehesi etäisyydestä. Vaadit, painostat ja syyllistät. Toistuvasti. Oletko koskaan ajatellut suunnata fokuksesi toisinpäin? Itseen. Voitko ajatella, että muuttuisit tai kehittyisit sen sijaan, että pyrkisit tekemään kumppanistasi haluamasi kaltaisen?
Voisin hyvinkin ajatella muuttuvani ja kehittyväni, mutten osaa. Jos esimerkiksi onnistuisin saamaan seksissä vain esim sormettamalla ja nuolemalla, mutta mies haluaisi vain anaalia, niin en tiedä, miten voisin alkaa nauttia sellaisesta seksistä niin paljon, että alkaisin kovasti haluta sitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää!
Kuteet pois ja miehen kimppuun, kyllä se siitä lähtee.Jos sinne miehen kimppuun ei huvita mennä kun mies käyttäytyy epähaluttavasti!
Ihan sama kumpi sukupuoli on kyseessä. Ap on vielä ottanut asian puheeksi kumppanilleen MONTA KERTAA mutta ei mitään muutosta kumppanilta.
Miten voi olla noin vaikeaa luetun ymmärtäminen?Sano Ap miehellesi vielä selkeämmin asiasta ja kysy miksi ei ole muuttanut mitään. Keskustelkaa asiasta ja kysy mieheltä mitä hän vastavuoroisesti sinun haluaisi tekevän. Ehkä miehesi kokee jotenkin olevansa alakynnessä eikä sen takia kykene tekemään uudenlaista aloitetta. Jos rohkaistuisi kun sinä näytät että olet myös halukas muutoksiin ja kuuntelemaan hänen toiveita. Keskustelkaa niin että tämä on teidän yhteinen projekti ja yhdessä sen selvitätte.
Ehkä ongelma on se, että mies saa seksissä käytännössä kaiken, mitä haluaa. Olen toteuttanut hänen toiveensa. Minä olen se, joka en saa mitään, mitä haluaisin. Sen seurauksena en ole enää kovin halukas, mistä mies mököttää.
Ap
Oletkohan sanonut tuota täysin suoraan hänelle? Kerrot, ettet saa ollenkaan sellaista seksiä kuin haluat, ja sen takia et enää halua seksiä ollenkaan. Olen mies, ja jos naiseni sanoisi minulle noin, olisin todella pettynyt ja näkisin ainoana vaihtoehtona muuttua jollain tavalla tai sitten erota. Eihän siinä olisi juuri muita vaihtoehtoja.
Meillä on samaa ongelmaa. Eli se ettei seksiä ole tarpeeksi (mielestäni), syy siihen taas on eri, meillä mieheni on se joka ei halua yhtä paljon. Ja tämä keskustelu, mikä saisi hänet haluamaan, mitä voin tehdä, mitä haluaisi kokeilla etc käydään kerran vuodessa. Kaikki tuntuu sen jälkeen hyvältä, hän lupaa puhua tunteistaan ja haluistaan, seksiäkin on jonkin verran enemmän, mutta sitä kestää muutama kk ja palaamme vanhaan. Tämä on kuin kehä jota kierrämme.
Mun ylipaino, jo vuodesta 2014. Ei ole itsekuria, lihon ja lihon.
2014 82kg
2015 88kg
2016 92kg
2017 100kg
Nyt onneksi vaan varmaan se sata edelleen.
N
Miksei ap tee itse aloitetta seksiin, ja ohjaa miestä seksin aikana tekemään näitä asioita joista hän itse pitää, kuten tietyistä paikoista hyväily tms.
Ellei kyse ole mistään erikoisemmista tempuista mitkä ovat makuasioita, kuten pissaleikit.... Aina vaan valitetaan kun mies ei tee sitä ja tätä vaikka on keskusteltu, miksei voi vain itse heittäytyä ja ehdottaa. Aina voi käyttää liukkaria apuna tai seksileluja että itse syttyisi hieman nopeammin. Ja nainen voi itse hyväillä itseään aluksi ja mennä sitten vasta ehdottelemaan seksiä, niin pääsee itse aluksi tunnelmaan. Seksikin tehty nykypäivänä niin vaikeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää!
ApOletkohan sanonut tuota täysin suoraan hänelle? Kerrot, ettet saa ollenkaan sellaista seksiä kuin haluat, ja sen takia et enää halua seksiä ollenkaan. Olen mies, ja jos naiseni sanoisi minulle noin, olisin todella pettynyt ja näkisin ainoana vaihtoehtona muuttua jollain tavalla tai sitten erota. Eihän siinä olisi juuri muita vaihtoehtoja.
Olen, vuosien varrella monta kertaa. Joka kerta se tulee miehelle täysin uutena asiana, eikä myöskään johda mihinkään.
Ap
Oletko kysynyt mieheltä, mitä hän haluaa tehdä vastaavassa tilanteessa? Ja odotat vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on samaa ongelmaa. Eli se ettei seksiä ole tarpeeksi (mielestäni), syy siihen taas on eri, meillä mieheni on se joka ei halua yhtä paljon. Ja tämä keskustelu, mikä saisi hänet haluamaan, mitä voin tehdä, mitä haluaisi kokeilla etc käydään kerran vuodessa. Kaikki tuntuu sen jälkeen hyvältä, hän lupaa puhua tunteistaan ja haluistaan, seksiäkin on jonkin verran enemmän, mutta sitä kestää muutama kk ja palaamme vanhaan. Tämä on kuin kehä jota kierrämme.
Eli miehesi ei halua, mutta hän on monesti kertonut sinulle, mikä saisi hänet haluamaan. Oletko sinä tehnyt niitä miehen toivomia muutoksia, vai odottanut, että mies itse muuttuisi tykönään toisenlaiseksi kuin on kertonut olevansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää!
Kuteet pois ja miehen kimppuun, kyllä se siitä lähtee.Niin että sinä luulet, että voit päättää muiden ihmisten puolesta, että mikä muita ihmisiä sytyttää seksiin ja kiihottaa? Oletkohan mieheni? Et vaan voi hyväksyä sitä, että joku on erilainen kuin sinä itse olet. Seksiäkin pitää olla vain silloin kuin sinä haluat ja vain sillä tavalla, mitä sinä haluat, eikä puolison toiveita ja näkemyksiä tarvitse ottaa huomioon.
Tämä onkin oikeastaan hyödyllinen ketju. Nimittäin todennäköisesti mieheni suhtautuu asiaan juuri noin. Minä olen sitkeästi ajatellut, että hän ehkä vain ei ole kuullut tai ymmärtänyt, että mistä minä pitäisin ja että kunhan vain onnistun kertomaan sen hänelle niin, että hän oivaltaa, niin sitten hän alkaa huomioida minutkin.
Ap
Tässähän päästiin äkkiä oikeiden kysymysten äärelle. Jos miehellä on ihan hyvä niin miten nyt on ja saa ilman muutostakin pääosin mitä haluaa niin miksi muuttaa mitään tai puhua mistään. Mököttämällä taas yrittää tehdä juuri päinvastaista kuin puhua. Saada sinut tekemään asioita omista toiveistasi huolimatta jollain muulla tapaa kuin millä sinä haluaisit niiden tehtävän.
Ei ihmiset tyhmiä ole, kyllä ne puhuu silloin kun itseä hyödyttää ja sulkee tarkoituksella korvat ja keskusteluyhteyden silloin kun pitäisi nähdä vaivaa jotta joku muukin kuin itse viihtyisi.
Se että teeskentelee tuon keskustelun läpi kerta toisensa jälkeen on yksi tapa muiden joukossa päästä tilanteesta pois. ”Mitä tuo tuossa nyt taas höyryää, kai tässä pitää nyökkäillä että se rauhoittuu ja voidaan jatkaa näin miten on ihan hyvä.”
Samaa mieltä kuin aiempi kommentoija, pitää olla konkreettisia rajapyykkejä joista näkee jos (kun) mies laistaa toiveittesi toteuttamisesta. Loppuupahan kiemurtelu ja tulee väistämättä uusi keskustelu joka johtaa eroon tai uusiin toimintatapoihin.
Vierailija kirjoitti:
Miksei ap tee itse aloitetta seksiin, ja ohjaa miestä seksin aikana tekemään näitä asioita joista hän itse pitää, kuten tietyistä paikoista hyväily tms.
Ellei kyse ole mistään erikoisemmista tempuista mitkä ovat makuasioita, kuten pissaleikit.... Aina vaan valitetaan kun mies ei tee sitä ja tätä vaikka on keskusteltu, miksei voi vain itse heittäytyä ja ehdottaa. Aina voi käyttää liukkaria apuna tai seksileluja että itse syttyisi hieman nopeammin. Ja nainen voi itse hyväillä itseään aluksi ja mennä sitten vasta ehdottelemaan seksiä, niin pääsee itse aluksi tunnelmaan. Seksikin tehty nykypäivänä niin vaikeaksi.
No jos vaikka se juttu naisella on, että haluaisi miehen ns ottavan, eikä olevan passiivinen, niin halukkuutta ei lisää se, jos mies on vaan edelleen passiivinen, kun se on juuri se, mikä ei kiihota lainkaan.
Olen nainen ja eksäni nalkutti minulle. Siis puhui uudestaan ja uudestaan tietyistä asioista. Eron hetkellä valitti, kun en ollut sellainen kuin olisi pitänyt.
Eli hän nalkutti samoista asioista, mutta en kyennyt muuttumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää!
ApOletkohan sanonut tuota täysin suoraan hänelle? Kerrot, ettet saa ollenkaan sellaista seksiä kuin haluat, ja sen takia et enää halua seksiä ollenkaan. Olen mies, ja jos naiseni sanoisi minulle noin, olisin todella pettynyt ja näkisin ainoana vaihtoehtona muuttua jollain tavalla tai sitten erota. Eihän siinä olisi juuri muita vaihtoehtoja.
Ehkä sinä olet toisenlainen mutta monille on kolmaskin vaihtoehto. Jatkaa oman mielihyvän toteuttamista ja vaatimista toisen toiveista välittämättä niin kauan kuin se vain onnistuu ja lyödä hanskat tiskiin vasta sitten kuin oma mielihyvä vähenee liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää!
Olen, vuosien varrella monta kertaa. Joka kerta se tulee miehelle täysin uutena asiana, eikä myöskään johda mihinkään.
Ap
Useinhan ei helpolla luovuteta, vaan kestetään tuollaiset selvittämättömät asiat ja jatketaan elämää. Joko toivoen, että se selviää joskus tai hyväksyen, ettei asia ole niin merkittävä. Jos se kuitenkin vaivaa vuodesta toiseen, eikä millään selviä, niin ehkä on syytä erota tai sitten hankkiutua oikeasti kunnon terapiaan, jos molemmat ovat siihen valmiita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää!
Ehkä sinä olet toisenlainen mutta monille on kolmaskin vaihtoehto. Jatkaa oman mielihyvän toteuttamista ja vaatimista toisen toiveista välittämättä niin kauan kuin se vain onnistuu ja lyödä hanskat tiskiin vasta sitten kuin oma mielihyvä vähenee liikaa.
Noinkin voi tehdä, mutta jos yhtään noteeraa toisen sanomisia, niin tietäisi jatkuvasti takaraivossaan, että lähtölaskenta on jo alkanut.
Saatko sinä suhteessa sitä mitä tarvitset ja toivot, vai minkä takia olet siinä, jos et saa?