Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kunpa olisi ollut lapsuus

Vierailija
03.01.2021 |

Kunpa.

Kunpa voisin samaistua siihen, kun kuulen radiosta äidin puhaltavan haavaan. "Kuka puhaltaa nyt?" Kuka puhalsi koskaan? Kunpa voisin olla turvallisesti sylin ympäröimänä silloin kuin oikein harmittaa ja kiukuttaa. Kunpa voisin kertoa jollekin, kun koulussa tytöt nimittelevät ja pojat potkivat päähän. Kunpa olisi edes yhtenä syntymäpäivänä saanut kakun ja lahjan. Ehkä jopa syntymäpäivälaulun.

Kunpa minua juhlittaisiin, kun saan ylioppilastodistuksen. Kunpa voisin painaa lakin päähäni. Kunpa joku uskoisi minuun, kun minulla on unelma. Kunpa olisi joku, jolta kysyä mitä kehossani, elämässäni ja ihmissuhteissani tapahtuu. Kunpa olisi ollut joku jolle puhua. Kunpa ei olisi tarvinnut pelätä jokaista koulupäivää henkensä edestä. Kunpa ei olisi tarvinnut kotona pelätä henkensä edestä. Kunpa ei olisi koko ajan tarvinnut pelätä henkensä edestä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän teennäistä.

Vierailija
2/24 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas aloittaja, olisin mielelläni sulle kuulevana korvana ja henkisenä tukena. On mulla lapsia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän teennäistä.

Ei niin teennäistä kuin omata rakastavat vanhemmat ja silti kiusata muita. Olla opettajan lapsi tai nauraa toisen menetyksille. Yrittää kuristaa minua niin kauan, että en saa henkeä. Ei niin teennäistä kuin opettaja, joka haukkuu minua tyhmäksi ja kertoo turvakotiajastani kaikille tehden minusta koko koulun naurettavan luuserin. Ei niin teennäistä kuin saada työpaikalla vakava päävamma ja pidätellä kyyneliä kiusaajan edessä tämän nauraessa vieressä kädet veressä. Ei niin teennäistä kuin katsoa kuinka muserrun.

Vierailija
4/24 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakas aloittaja, olisin mielelläni sulle kuulevana korvana ja henkisenä tukena. On mulla lapsia...

Kuulostaa sarkastiselta tai ehkä omassa korvassani on sellainen filtteri. Joka tapauksessa on myöhäistä. Ollut jo pitkään. Enää ei ole mitään pelastettavaa.

Ap

Vierailija
5/24 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, onhan se jokaisella ollut.

Monella se on ollut onnellinen ja useimmilla sieltä löytyy niitä hankalia asioita, joita nyt aikuisena käsittelee.

Itsellä oli pelko. Perheväkivalta, alkoholi.... niitä olen potenut useita vuosia. Nyt alkaa hälvetä, mutta on tää pitkän pitkä tie, niinkuin Hector laulaa.

Ehkä aapee voit rakentaa tähän hetkeen ymmärrystä ja suopeutta itseäsi kohtaan.

Ja jos perheen saat, niin voit omille lapsillesi suoda lapsuuden.

Jokainen on arvokas. Menneelle ei mahdeta mitään.

Eletään nyt. Yritetään elää hyvin, niin että tulisi hyviä muistoja ja muistikuvia.

Vierailija
6/24 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella se on ollut onnellinen ja useimmilla sieltä löytyy niitä hankalia asioita, joita nyt aikuisena käsittelee.

Itsellä oli pelko. Perheväkivalta, alkoholi.... niitä olen potenut useita vuosia. Nyt alkaa hälvetä, mutta on tää pitkän pitkä tie, niinkuin Hector laulaa.

Eletään nyt. Yritetään elää hyvin, niin että tulisi hyviä muistoja ja muistikuvia.

Ei ole. Se ei ole lapsuutta. Väkivalta, alkoholi ja pelko eivät kuulu lapsen elämään. Minä en saa mitään. Minä en ole arvokas. Olen kuollut jo ajat sitten. Ei ole elämää mitä elää. Minä elän täällä raunioissa. Tule sinä siihen huutelemaan, kuinka kaikki piätisi rakentaa uudestaan. Huuda, huuda kovempaa! En kuule. Huuda nyt helvetti, heitä vaikka kivellä päähän. Heitä niin kovaa, että kuolen, kiitos.

Ap

Vierailija
7/24 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa sarkastiselta tai ehkä omassa korvassani on sellainen filtteri. Joka tapauksessa on myöhäistä. Ollut jo pitkään. Enää ei ole mitään pelastettavaa.

Ap

Miksi sitten uikutat täällä? Säälin tähden? Onko makeaa rypeä itsesäälissä? Se on yhtä järkevää kuin jälkiviisaus.

Vierailija
8/24 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi sitten uikutat täällä? Säälin tähden? Onko makeaa rypeä itsesäälissä? Se on yhtä järkevää kuin jälkiviisaus.

Eikö sinun pitäisi nauttia uikutuksestani kaiken vaivasi jälkeen? Mikset runkkaa nyt? Ei ole muutakaan. Ei missään ole koskaan ollut järkeä. Minun elämäni on mielipuolista, puhdasta hulluutta ripauksella pahuutta.

Vierailija
9/24 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huvittavaa kaikkinensa, että olisin nyt valmis kuolemaan. Mutta missä he ovat nyt? Eivätkö pysty hoitamaan tätä loppuun asti?

Vierailija
10/24 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu? Vieläkö nukutte? Palaan myöhemmin.

Vierailija
11/24 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/24 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/24 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut nousee tuollaisesta taustasta... jotkut taas on heikompia. Harmi juttu ap, mutta olet tainnut saada harvinaisen heikot kortit. Tai enpä nyt tiedä onko tuollainen heikkous nykyaikana edes harvinaista. Paremmistakin oloista valuu ulos ruikuttavia läjiä...

Vierailija
14/24 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut nousee tuollaisesta taustasta... jotkut taas on heikompia. Harmi juttu ap, mutta olet tainnut saada harvinaisen heikot kortit. Tai enpä nyt tiedä onko tuollainen heikkous nykyaikana edes harvinaista. Paremmistakin oloista valuu ulos ruikuttavia läjiä...

Itse olet paskaläjä. Milloin sitten on noussut mielestäsi? Onko sillä edes mitään väliä, vaikka olisi yhteiskunnallisesti menestynyt. Mikään ei korvaa mennyttä.

Ap

Vierailija
15/24 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/24 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet paskaläjä. Milloin sitten on noussut mielestäsi? Onko sillä edes mitään väliä, vaikka olisi yhteiskunnallisesti menestynyt. Mikään ei korvaa mennyttä.

Ap

Se on totta ettei mikään korvaa mennyttä, mutta nykyisyydessä koettujen korvaavien kokemusten ja oivallusten ansiosta voi saada ihan hyvän, tyydyttävän elämän. Minä olen parantunut ja moni muu. Helppoa se ei ole ollut, mutta olen pystynyt jättämään menneisyyden taakseni. Ja kyllä, se vaati 9 vuotta vaativaa psykoterapiaa ja traumaterapuaa.

Vierailija
17/24 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se on totta ettei mikään korvaa mennyttä, mutta nykyisyydessä koettujen korvaavien kokemusten ja oivallusten ansiosta voi saada ihan hyvän, tyydyttävän elämän. Minä olen parantunut ja moni muu. Helppoa se ei ole ollut, mutta olen pystynyt jättämään menneisyyden taakseni. Ja kyllä, se vaati 9 vuotta vaativaa psykoterapiaa ja traumaterapuaa.

Minä en saa niitä korjaavia kokemuksia. Ehkä, jos voisin täysin eristäytyä yhteiskunnasta niin voisin elää hyvää elämää. Täytyy kuitenkin opiskella, käydä töissä, urheilla jne. Eihän sitä ikinä parane, kun aina tulee uusia traumoja.

Ap

Vierailija
18/24 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/24 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Byhyhyy

Vierailija
20/24 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan useimpien lapsuudesta löydy turvakotia, koulukiusaamisen aiheuttamaa aivovammaa, vanhempien tekemiä pahoinpitelyjä, s-hyväksikäyttöä, PTSD-diagnooseja ja niin edelleen. Hankalilla asioilla varmasti tarkoitat jotain paljon lievempää, ehkä vanhemmat olivat paljon töissä, erosivat kun lapsi oli nuori aikuinen, isovanhempi kuoli jne. Siinä on niitä normaaleja lapsuuden karikkoja, joita tulee melkein kaikille vastaan. Tässä keskustelussa puhumme muusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi