Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä 36 vuotiaasta, joka on saanut palkkaa viimeksi 2009 maaliskuussa?

Vierailija
02.01.2021 |

Pari ammattitutkintoa, monta lasta, vuosia työttömyyttä.
Ei löydy työtä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä on paljon. Tietenkään kukaan äidin firmaan 16 vuotiaana palkattu ei ymmärrä.

Kyllä meistä moni on ihan omalla työllä hankkinut työpaikan. Tässä oma tarina: molemmat vanhemmat duunareita ja saivat minut aika vanhana. Äiti kuoli kun olin 21-vuotias ja isä jäi samoihin aikoihin eläkkeelle. Joten ei ole ollut mitään vanhempien firmaa, ei edes lähisuvussa kukaan ole ollut siinä asemassa että ovat vain voineet tarjota työpaikkaa. Ensin opiskelin AMK inssiksi ja sen jälkeen sain pari lasta. Näiden jälkeen lähdin opiskelemaan yliopistoon maisterivaihetta. Siellä päädyin tekemään muutaman vuoden pienellä palkalla tutkijan työtä. Kiitos tämän työkokemuksen ja proffan hyvän suosituksen, sain vihdoin kunnon työpaikan yksityiseltä. Olin tuolloin vähän yli 30-v. Nyt ikää on 36-vuotta ja palkka 4100 €/kk. Sekä kotoa löytyy kaksi alakouluikäistä lasta. Ja kaikki ihan oman kovan työn tulosta.

Voisin mielelläni opiskella AMK ssa ja yliopistossa jos ei olisi seminaareja, vaan kaikki esitelmän tapaiset saisi hoitaa ilman muita ihmisiä.

Olen joskus suunnitellut kauppareitti etten varmasti törmää keneenkään ja Lenkkeilen vain pimeällä. Kaikista lapset hoidettu 3 v asti kotona, jotta saan olla turvassa.

Ei kaikki työttömät ole laiskoja, vaan arkoja ja pelokkaita ihmisiä, jotka on kiusattu pilalle.

Olen myös alisuorittaja, olen yrittänyt laihduttaa vuosia, edelleen 25kg ylipainoinen.

Ap

Vierailija
22/26 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko taas ap aloitti uuden jankkaamisen aiheesta. Mene jo pois!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on paljon. Tietenkään kukaan äidin firmaan 16 vuotiaana palkattu ei ymmärrä.

Onpa mustavalkoista ajattelua. Vaikutat ihmiseltä, joka löytää aina syitä omiin epäonnistumisiin kaikesta muusta paitsi omista valinnoista, ja vastaavasti muiden menestys johtuu tuurista ja suhteista.

Suomi on harvoja maita maailmassa, jossa yksilö voi lähes vapaasti tehdä valintoja taustastaan riippumatta. Olen itse tästä esimerkki. Olen monilapsisen, moniongelmaisen perheen kasvatti, joka on opiskellut maisteriksi ja työssä koulutustaan vastaavalla alalla. Sisarukseni, jotka seurasivat vanhempien jäljillä eli jättivät koulut kesken, kun juopottelu ja työttömyystuet kiinnostivat ahkeroimista enemmän, kommentoivat valintojani välillä hyvin pisteliäästi, ikään kuin minulla ei olisi tasan samat lähtökohdat kuin heillä vaan olisin päässyt elämässä eteenpäin tuurin ansiosta.

Vierailija
24/26 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa mustavalkoista ajattelua. Vaikutat ihmiseltä, joka löytää aina syitä omiin epäonnistumisiin kaikesta muusta paitsi omista valinnoista, ja vastaavasti muiden menestys johtuu tuurista ja suhteista.

Suomi on harvoja maita maailmassa, jossa yksilö voi lähes vapaasti tehdä valintoja taustastaan riippumatta. Olen itse tästä esimerkki. Olen monilapsisen, moniongelmaisen perheen kasvatti, joka on opiskellut maisteriksi ja työssä koulutustaan vastaavalla alalla. Sisarukseni, jotka seurasivat vanhempien jäljillä eli jättivät koulut kesken, kun juopottelu ja työttömyystuet kiinnostivat ahkeroimista enemmän, kommentoivat valintojani välillä hyvin pisteliäästi, ikään kuin minulla ei olisi tasan samat lähtökohdat kuin heillä vaan olisin päässyt elämässä eteenpäin tuurin ansiosta.

Eli jatkuva kiusaaminen oli minun vika?? Ap

Vierailija
25/26 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viestissä, johon vastasin, ei puhuta mistään kiusaamisesta. Kommentoin kohtaa "tietenkään kukaan äidin firmaan 16 vuotiaana palkattu ei ymmärrä".

Vierailija
26/26 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viestissä, johon vastasin, ei puhuta mistään kiusaamisesta. Kommentoin kohtaa "tietenkään kukaan äidin firmaan 16 vuotiaana palkattu ei ymmärrä".

Oli kärjistetty esimerkki. 80% opiskelutovereista pääsi harjoittelupaikkaan töihin, paitsi minä, ahkera ja tunnollinen, ystävällinen olin, niin en koskaan. Paikkoja takana 9.

Yhteen olisin päässyt, mutta oli edessä muutto 500km päähän.

Yhdessä oli ikuinen tukityöllistetty kehitysvammainen ja kolmannessa pomo ei tykännyt minusta.

Miten voi olla näin pas ka tuuri? Nuo juuri niitä paikkoja, joissa arkityön päivällä. Ap