Mitä mieltä 36 vuotiaasta, joka on saanut palkkaa viimeksi 2009 maaliskuussa?
Pari ammattitutkintoa, monta lasta, vuosia työttömyyttä.
Ei löydy työtä.
Kommentit (26)
Arvostan, sillä omalta osaltasi kavennat tuloeroja.
Väitän että valehtelee ettei ole töitä löytänyt koska ole edes hakenut työtä.
Vierailija kirjoitti:
Arvostan, sillä omalta osaltasi kavennat tuloeroja.
Tuloerojen kaventaminen tapahtuu tienaamalla mahdollisimman lähelle keskiarvoa, ei olemalla jommassa kummassa ääripäässä.
No vaikee olla mitää mieltä tietämättä tarkempia tietoja. Mitkä kaksi tutkintoa on? Miten isolla ikäerolla lapset?
Vaikea sanoa. 10 vuotta työttömyyttä on niin pitkä aika, että varmaan miettisin, että miksiköhän ei ole kouluttautunut toiselle alalle tai kokeillut yrittäjyyttä. Tai jopa muuttoa toiselle paikkakunnalle.
Ehkä perijä/ perijätär. Itsekkään en viitsi huudella, että rahaa on enemmän kuin luultavasti tarviin.
Opiskelen huvikseni.
Kannattaa elää vaan tuella kun kaikki firmat muutenkin nykyään pyörii tuilla. Tulee halvemmaks veronmaksajille.
Mietin, että yhteiskunnassamme on jotain vikaa ja töiden pitäisi joustaa enemmän. Pitäisi olla enemmän mahdollisuuksia vaikka osa-aikatöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa. 10 vuotta työttömyyttä on niin pitkä aika, että varmaan miettisin, että miksiköhän ei ole kouluttautunut toiselle alalle tai kokeillut yrittäjyyttä. Tai jopa muuttoa toiselle paikkakunnalle.
Opiskelin uuden tutkinnon työttömänä. Maksuhäiriö merkintä, en voi alkaa yrittäjäksi, yritin kyllä saada lainaa.
Muutin 500km. Edelleen työtön.
Vierailija kirjoitti:
Meitä on paljon. Tietenkään kukaan äidin firmaan 16 vuotiaana palkattu ei ymmärrä.
Kyllä meistä moni on ihan omalla työllä hankkinut työpaikan. Tässä oma tarina: molemmat vanhemmat duunareita ja saivat minut aika vanhana. Äiti kuoli kun olin 21-vuotias ja isä jäi samoihin aikoihin eläkkeelle. Joten ei ole ollut mitään vanhempien firmaa, ei edes lähisuvussa kukaan ole ollut siinä asemassa että ovat vain voineet tarjota työpaikkaa. Ensin opiskelin AMK inssiksi ja sen jälkeen sain pari lasta. Näiden jälkeen lähdin opiskelemaan yliopistoon maisterivaihetta. Siellä päädyin tekemään muutaman vuoden pienellä palkalla tutkijan työtä. Kiitos tämän työkokemuksen ja proffan hyvän suosituksen, sain vihdoin kunnon työpaikan yksityiseltä. Olin tuolloin vähän yli 30-v. Nyt ikää on 36-vuotta ja palkka 4100 €/kk. Sekä kotoa löytyy kaksi alakouluikäistä lasta. Ja kaikki ihan oman kovan työn tulosta.
Jos on työtä vailla on ainakin noustava sängystä.
En ole kyseisestä henkilöstä mitään mieltä, kun en tuota tietoa enempää tunne häntä. Tilanteestaan olen sitä mieltä, että tuota se työttömyysputki on. Siitä on vaikeaa päästä pois, kun siihen on kerran joutunut.
Jäisi varmaan rekrytoimatta meillä, koska vaikka olisi oikealle alalle kouluttautunut, tuossa ajassa on tipahtanut kokonaan kehityksestä. Yleensä tarvitsemme tekijän, joka pääsee heti vauhtiin. Pitkä työttömyys ei vakuuta osaamisen, ahkeruuden tai kunnianhimon osalta.
Kysyisin, mikset mene kaupan kassalle, bussikuskiksi, ratikkakuskiksi, metrokuskisi, postinjakajaksi, vanhainkotiin avustajaksi, kodinhoitajaksi, siivoojaksi, mansikanpoimintaan, puutarhatyöntekijäksi, mäkkäriin, heselle, arnoldsiin, kahvilatyöntekijäksi tai tarjoilijaksi?
Syy on : veronmaksajat maksavat sinulle makoilemisesta!
Onneksi eläkeputki edes poistuu!
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin, mikset mene kaupan kassalle, bussikuskiksi, ratikkakuskiksi, metrokuskisi, postinjakajaksi, vanhainkotiin avustajaksi, kodinhoitajaksi, siivoojaksi, mansikanpoimintaan, puutarhatyöntekijäksi, mäkkäriin, heselle, arnoldsiin, kahvilatyöntekijäksi tai tarjoilijaksi?
Syy on : veronmaksajat maksavat sinulle makoilemisesta!
Onneksi eläkeputki edes poistuu!
Olin kahvilan kassalla ja oli pelottavaa. Jännitti koko ajan, koska tulee vi ttu mainen asiakas ja laittaa mut itkemään. Kaupan kassalle en uskalla myöskään.
Ja lasten vuoksi (miehen vuorotyön ja sen vuoksi että tukiverkosto on siellä 500km päässä) voin työskennellä vain ma-pe päivisin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä on paljon. Tietenkään kukaan äidin firmaan 16 vuotiaana palkattu ei ymmärrä.
Kyllä meistä moni on ihan omalla työllä hankkinut työpaikan. Tässä oma tarina: molemmat vanhemmat duunareita ja saivat minut aika vanhana. Äiti kuoli kun olin 21-vuotias ja isä jäi samoihin aikoihin eläkkeelle. Joten ei ole ollut mitään vanhempien firmaa, ei edes lähisuvussa kukaan ole ollut siinä asemassa että ovat vain voineet tarjota työpaikkaa. Ensin opiskelin AMK inssiksi ja sen jälkeen sain pari lasta. Näiden jälkeen lähdin opiskelemaan yliopistoon maisterivaihetta. Siellä päädyin tekemään muutaman vuoden pienellä palkalla tutkijan työtä. Kiitos tämän työkokemuksen ja proffan hyvän suosituksen, sain vihdoin kunnon työpaikan yksityiseltä. Olin tuolloin vähän yli 30-v. Nyt ikää on 36-vuotta ja palkka 4100 €/kk. Sekä kotoa löytyy kaksi alakouluikäistä lasta. Ja kaikki ihan oman kovan työn tulosta.
4100 €/kk? Mä saan nettonakin enemmän perintöfirmasta.