Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matalasti koulutettu vanhempi; Tunnetko syyllisyyttä lapsesi matalasta koulutuksesta?

Vierailija
02.01.2021 |

Koulutustaso siirtyy suvuttain. Sinun teot, mielipiteet, asenteet ja kasvatusmenetelmät pitkälti muokkaavat lapsesi sellaiseksi kuin hän on. Lapsesi nykyinen, tuleva ja mennyt koulumenestys on pitkälti sinun syysi. Tunnetko syyllisyyttä, että olet periyttänyt matalan koulutuksen myös lapsillesi? Olet todennäköisesti myös itse perinyt sen omilta vanhemmiltasi, joten jatkat ketjua.

Matalasti koulutetuille vanhemmille ovat tuntemattomia esimerkiksi sellaiset käsitteet, kuten minäpystyvyys, suoritusstrategiat, fixed vs growth mindset. Matalasti koulutettujen synti on erityisesti opettaa lapsensa tuohon fixed mindset.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaa minä olen kosmetologi ja mieheni on varastomies. Vanhempi lapsemme opiskelee yliopistossa psykologiaa, ja nuorempi on vielä lukiossa, mutta yliopistoon tähtää hänkin. En kyllä tuntisi syyllisyyttä vaikka olisivat valinneet ihan toisin. Pääasia että tekevät kuten itse parhaaksi näkevät, ja ovat onnellisia. Heidän elämästäänhän on kyse, ei minun eikä mieheni.

Vierailija
42/45 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani olivat matalasti koulutettuja. Isä kävi kansakoulun, äiti emäntäkoulun.

Minulla on keskitason koulutus, opistotason tutkinto.

Lapsestani tulee korkeakoulutettu. Häntä on kysytty jo töihin mutta hän pitää järkevänä saada tutkinto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama jos kysyisit pohjanmaalaisilta vanhemmilta tunnetko syyllisyyttä lapsesi matalasta älykkyysosamäärästä. Se on myöhäistä siinä vaiheessa kun vikkelät on jo housussa eli on lapsi tai lapsia.

Vierailija
44/45 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Kekkonen eläisi, hän kääntyisi näille jutuille haudassaan.

Vierailija
45/45 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aloittaja ei ainakaan ole korkeakouluja käynyt,sen verran asenteellista soopaa suoltaa. Vaikka eipä ne yliopiston käyneetkään mitään älykkäitä ole. On nähty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän