Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YTHS: AMK-paikkakuntien palvelut vain paikkakunnalla opiskeleville

Vierailija
02.01.2021 |

Pääseekö siis esimerkiksi Pieksämäellä etäopiskeleva yliopisto-opiskelija käyttämään näitä palveluja vai pitääkö matkustaa yliopistopaikkakunnalle?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mehiläinen Pieksämäen ja Oral Pieksämäen palvelut ovat vain Pieksämäellä opiskelevien käytössä."

Näin siis lukee YTHS nettisivuilla.

Vierailija
2/28 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Pieksämäellä on YTHS:n toimipiste, on se vain paikallisen AMK:n opiskelijoille. Pieksämäellä ei ole yliopistoa, eli pieksämäki on otsikossa mainittu AMK-paikkakunta.

Vastaus kysymykseen on siis ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta amkilainen voi halutessaan hoidattaa itseään Jyväskylän tai Kuopion yths:llä.

Vierailija
4/28 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tosiaan edes akuuteissa tapauksissa voi käyttää?

Vierailija
5/28 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Pieksämäellä on YTHS:n toimipiste, on se vain paikallisen AMK:n opiskelijoille. Pieksämäellä ei ole yliopistoa, eli pieksämäki on otsikossa mainittu AMK-paikkakunta.

Kyllähän kyseinen opiskelija tällöin opiskelee paikkakunnalla. Ei toki paikkakunnan oppilaitoksessa.

Vierailija
6/28 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän kyseinen opiskelija tällöin opiskelee paikkakunnalla. Ei toki paikkakunnan oppilaitoksessa.

Opiskelupaikkakunta ei tarkoita paikkakuntaa, jossa fyysisesti opiskelee, vaan paikkakuntaa, jossa oppilaitos on. Jos etäopiskelen Pieksämäeltä vaikka Tampereen yliopistoon, on opiskelupaikkakuntani Tampere.

Vierailija
7/28 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen epäkohta kyllä. Maksaa pitää, vaikka voi käytännössä käyttää vain maksullisia terveyskeskuksen palveluita. Turhaa rahanmenoa perheelliselle.

Vierailija
8/28 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki koko yths:ssä enää on, kun lähes 2/3 opiskelijoista tekee työtä ja kuuluu työterveyden piiriin?

9/28 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki koko yths:ssä enää on, kun lähes 2/3 opiskelijoista tekee työtä ja kuuluu työterveyden piiriin?

Oikeastiko noin moni työskentelee opintojen ohella? Minä opiskelen amk:ssa ja minun ryhmässäni vain muutama tekee töitä.

Vierailija
10/28 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miksi pitää olla monta päällekkäistä järjestelmää. Pitäisi olla vain yksi julkinen terveyskeskus, jossa kaikki (opiskelijat, työssäkäyvät, työttömät, eläkeläiset jne) käyvät ja sitten voi olla yksityisiä, jotka maksetaan kokonaan omalla rahalla.

Vierailija
11/28 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että niillä kaikilla työssäkäyvillä opiskelijoilla on kovinkin kattavat työterveyshuollot? Aika iso osa opiskelijoista taitaa työskennellä sellaisilla aloilla (esim. kauppa, siivous ym.) jossa se työterveyshuolto on vain lain vaatima minimi.

Vierailija
12/28 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että niillä kaikilla työssäkäyvillä opiskelijoilla on kovinkin kattavat työterveyshuollot? Aika iso osa opiskelijoista taitaa työskennellä sellaisilla aloilla (esim. kauppa, siivous ym.) jossa se työterveyshuolto on vain lain vaatima minimi.

Öö siivousalalla kyllä saa aika hyvän terveydenhuollon vaikka olisi osarityöntekijä.

Eri asia sitten jos yrittää sivutulotyönantajalla maksattaa jotain pääpipisessioita vuodesta toiseen. Miksi niiden pitäisi? Suhteellisuudentajua ihmiset kiitos.

Vierailija
13/28 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveyden minimitasolla ei esimerkiksi pääse lääkärin vastaanotolle.

Vierailija
14/28 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pääsee. Mikään firma ei halua maksaa oman ilmoituksen saikkuja vaan haluaa sen lääkärin nimikirjoituksen paperiin ennen kuin rahaa liikkuu.

Vierailija
15/28 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika asua Pieksämäellä

Vierailija
16/28 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko noin moni työskentelee opintojen ohella? Minä opiskelen amk:ssa ja minun ryhmässäni vain muutama tekee töitä.

Jos ne on mamman helmassa tai jotain. Opiskeluaikana ehkä 1% tuntemistani ihmisistä ei käynyt töissä koska iskä äiti tai muu maksoi asioita joten ei tarvinnut.

Vierailija
17/28 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö siivousalalla kyllä saa aika hyvän terveydenhuollon vaikka olisi osarityöntekijä.

Eri asia sitten jos yrittää sivutulotyönantajalla maksattaa jotain pääpipisessioita vuodesta toiseen. Miksi niiden pitäisi? Suhteellisuudentajua ihmiset kiitos.

En tiedä koko alasta, mutta ainakin L&T:llä hyvä työterveys ja sairaskassa.

Vierailija
18/28 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jollain ekstraajilla ei ole työterveyttä, mutta minä olin kaupassa töissä muutama vuosi sitten ja työterveyspalvelut olivat kyllä laajat.

Vierailija
19/28 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pääsee. Mikään firma ei halua maksaa oman ilmoituksen saikkuja vaan haluaa sen lääkärin nimikirjoituksen paperiin ennen kuin rahaa liikkuu.

Ei pääse. Olen ollut työterveyshuollon minimiä käyttävässä työpaikassa ja vain työhön liittyvien vaivojen hoito oli sallittua. Ei siis itse hankitun nuhan tms. vuoksi voinut mennä työnantajan piikkiin lääkärille.

Vierailija
20/28 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pääse. Olen ollut työterveyshuollon minimiä käyttävässä työpaikassa ja vain työhön liittyvien vaivojen hoito oli sallittua. Ei siis itse hankitun nuhan tms. vuoksi voinut mennä työnantajan piikkiin lääkärille.

No siis mäkin olen ollut sellaisissa mutta fiksuna hankkiuduin heti tilaisuuden tullen parempiin paikkoihin. Duh? Ei tulessa tarvitse maata sen enempää kuin on pakko.