Yhdessä fb-ryhmässä etsittiin uuden vuoden yönä kadonnutta koiranpentua, joka myöhemmin löytyi menehtyneenä
Omistaja oli vienyt lähellä puolta yötä koiran lenkille, tämä oli pelästynyt rakettia ja etsintä päättyi siihen, että koira löytyi kuolleena merestä. Minulla ei ole koiraa, mutta kiinnostaa, että miten tällainen yhtälö pääsee tapahtumaan? Miten koiranpentu pääsee karkaamaan, jos se on kiinni hihnassa? Ja miksi se pitää viedä ulos juuri tuohon aikaan, kun rakettien pauke on pahimmillaan?
Kommentit (27)
On tavallista, että koirat lähtevät karkuun ilotulitusta. Pentuja pitää käyttää pissalla useammin kuin aikuisia koiria.
Se paniikki, mikä koiralle voi tulla, voi olla sellainen että se riuhtaisee itsensä suorastaan pois pannasta. Tai sitten voi ottaa hatkat niin äkkiä, että talutushihna lipeää taluttajan kädestä.
Uutena vuotena näitä tapahtuu paljon. Itse vein koiran ulos klo 17 ja sen jälkeen laitoin sille kylppärin lattialle alustan pissaamista varten enkä vienyt sitä ulos ennen seuraavaa aamua.
Kiltisti kävi iltapisulla siellä alusella ja ei tarvinnut pelätä ulkona.
Taas yksi tollo älypuhelintuijottaja menetti lemmikkinsä. Mutta että löyty merestä herättää epäilyksiä. Koira ei jääkylmään veteen itse mene.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi tollo älypuhelintuijottaja menetti lemmikkinsä. Mutta että löyty merestä herättää epäilyksiä. Koira ei jääkylmään veteen itse mene.
Just tossa naapuripaikkakunnalla löytyi kaksi aikuista koiraa hukkuneena. Kokenut koiranomista, mutta silti pääsivät karkuun ja hukkuivat. Sitä ei tietenkään kukaan tässä tai aloittajan tapauksessa tiedä, miten koirat on veteen päätyneet.
Vai onkohan oltu ilman hihnaa ulkoilemassa? Tai sitten löyhästi pidetty hihnassa, kun tuijotettu puhelinta ja hupsista? En nyt noin muuten keksi hyvää mahdollisuutta sille, miten asianmukaisella hihnalla/pannalla pentukoira saa riuhdottua itsensä irti?
Vierailija kirjoitti:
Vai onkohan oltu ilman hihnaa ulkoilemassa? Tai sitten löyhästi pidetty hihnassa, kun tuijotettu puhelinta ja hupsista? En nyt noin muuten keksi hyvää mahdollisuutta sille, miten asianmukaisella hihnalla/pannalla pentukoira saa riuhdottua itsensä irti?
Jos yhtään seuraat koirakeskustelua, niin näitä uudenvuoden karkulaisia on tosi paljon, koska koira saattaa ihan yllättäen repäistä itsensä irti.
Ja jotkut väittää, että koirat on viisaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yhtään seuraat koirakeskustelua, niin näitä uudenvuoden karkulaisia on tosi paljon, koska koira saattaa ihan yllättäen repäistä itsensä irti.
Niin näinhän ne sanoo, että on ollut hihnassa. Kuinka paljon näistä on niitä, kun on livahtaneet ovesta, ollut vapaana lenkillä, omistaja keskinyt lenkin aikana ihan muuhun, kuin siihen koiran taluttamiseen jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin näinhän ne sanoo, että on ollut hihnassa. Kuinka paljon näistä on niitä, kun on livahtaneet ovesta, ollut vapaana lenkillä, omistaja keskinyt lenkin aikana ihan muuhun, kuin siihen koiran taluttamiseen jne.
No en nyt tajua, mitä noloa noissakaan nyt on. Koira livahtaa ovesta - onko jotenkin moraalisesti tuomittavaa? Ei keskity lenkillä koko ajan koiraan - kuka keskittyy? Esim. miten siivoat kakat, jos huomiosi on koko ajan pelkästään koirassa? Kuulostaa jotenkin siltä, että ihmisten pitäisi esittää jotain ihan ihmecroolua, miksi?
Kuinkahan paljon tää oli maksanut pennusta? Taisi mennä monta tonnia hukkaan.
Olen eläinrakas ja lemmikinomistaja itsekin, mutta mun tajuntaan ei mene miten ei voi suojella sitä lemmikkiä kun etukäteen on tiedossa että tiettynä ajankohtana on odotettavissa melua ja juhlintaa. Mä en odota että muu maailma hiljenee ja huomioi lemmikkini, itse se on tehtävä.
Milloin tahansa voi tulla äkillinen ääni tai muu yllättävä tilanne ja silloinkin eläin on omistajan vastuulla.
Koiranpennut ovat tyhmiä mutta nopeita. Olen itse pelastanut oman heikoille jäille menneen koiranpentuni hukkumasta ja se oli omaa tyhmyyttäni kun ajattelin, että voi pitää vapaana pellolla kun ei ole ketään lähimailla.
Vierailija kirjoitti:
Semmonenkin asia on olemassa kuin koiran henkivakuutus. Aika harva pentu maksaa monta tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Olen eläinrakas ja lemmikinomistaja itsekin, mutta mun tajuntaan ei mene miten ei voi suojella sitä lemmikkiä kun etukäteen on tiedossa että tiettynä ajankohtana on odotettavissa melua ja juhlintaa. Mä en odota että muu maailma hiljenee ja huomioi lemmikkini, itse se on tehtävä.
Milloin tahansa voi tulla äkillinen ääni tai muu yllättävä tilanne ja silloinkin eläin on omistajan vastuulla.Koiranpennut ovat tyhmiä mutta nopeita. Olen itse pelastanut oman heikoille jäille menneen koiranpentuni hukkumasta ja se oli omaa tyhmyyttäni kun ajattelin, että voi pitää vapaana pellolla kun ei ole ketään lähimailla.
Mikset itse suojellut sitä pentuasi etukäteen? Vaadit muilta enemmän kuin itseltäsi.
sekarotuisia saa ihan ilmaiseksi. jos on kova räksyttäjä niin voi hyvinkin "kadota" valkka mereen. helppoa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin tahansa voi tulla äkillinen ääni tai muu yllättävä tilanne ja silloinkin eläin on omistajan vastuulla.Koiranpennut ovat tyhmiä mutta nopeita. Olen itse pelastanut oman heikoille jäille menneen koiranpentuni hukkumasta ja se oli omaa tyhmyyttäni kun ajattelin, että voi pitää vapaana pellolla kun ei ole ketään lähimailla.
Mikset itse suojellut sitä pentuasi etukäteen? Vaadit muilta enemmän kuin itseltäsi.
Mähän myönsin virheeni. En toista sitä. Virheitä saa tehdä mutta niistä pitää oppia. Varmaan tuokin koiranpennun omistaja oppi kerrasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmonenkin asia on olemassa kuin koiran henkivakuutus. Aika harva pentu maksaa monta tonnia.
Epäilen vakuutuspetosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mähän myönsin virheeni. En toista sitä. Virheitä saa tehdä mutta niistä pitää oppia. Varmaan tuokin koiranpennun omistaja oppi kerrasta.
No miksi sitten sanoit, ettei mene tajuntaan?
Taisi pentu lentää mereen moukarinheittotyyliin.