Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhdessä fb-ryhmässä etsittiin uuden vuoden yönä kadonnutta koiranpentua, joka myöhemmin löytyi menehtyneenä

Vierailija
02.01.2021 |

Omistaja oli vienyt lähellä puolta yötä koiran lenkille, tämä oli pelästynyt rakettia ja etsintä päättyi siihen, että koira löytyi kuolleena merestä. Minulla ei ole koiraa, mutta kiinnostaa, että miten tällainen yhtälö pääsee tapahtumaan? Miten koiranpentu pääsee karkaamaan, jos se on kiinni hihnassa? Ja miksi se pitää viedä ulos juuri tuohon aikaan, kun rakettien pauke on pahimmillaan?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eläinrakas ja lemmikinomistaja itsekin, mutta mun tajuntaan ei mene miten ei voi suojella sitä lemmikkiä kun etukäteen on tiedossa että tiettynä ajankohtana on odotettavissa melua ja juhlintaa. Mä en odota että muu maailma hiljenee ja huomioi lemmikkini, itse se on tehtävä.

Milloin tahansa voi tulla äkillinen ääni tai muu yllättävä tilanne ja silloinkin eläin on omistajan vastuulla.

Koiranpennut ovat tyhmiä mutta nopeita. Olen itse pelastanut oman heikoille jäille menneen koiranpentuni hukkumasta ja se oli omaa tyhmyyttäni kun ajattelin, että voi pitää vapaana pellolla kun ei ole ketään lähimailla.

Mikset itse suojellut sitä pentuasi etukäteen? Vaadit muilta enemmän kuin itseltäsi.

Mähän myönsin virheeni. En toista sitä. Virheitä saa tehdä mutta niistä pitää oppia. Varmaan tuokin koiranpennun omistaja oppi kerrasta.

Joo. Oppi, ettei enää ikinä ota koiranpentua, kun tämä sattui "vahingossa" kuolemaan.

Vierailija
22/27 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eläinrakas ja lemmikinomistaja itsekin, mutta mun tajuntaan ei mene miten ei voi suojella sitä lemmikkiä kun etukäteen on tiedossa että tiettynä ajankohtana on odotettavissa melua ja juhlintaa. Mä en odota että muu maailma hiljenee ja huomioi lemmikkini, itse se on tehtävä.

Milloin tahansa voi tulla äkillinen ääni tai muu yllättävä tilanne ja silloinkin eläin on omistajan vastuulla.

Koiranpennut ovat tyhmiä mutta nopeita. Olen itse pelastanut oman heikoille jäille menneen koiranpentuni hukkumasta ja se oli omaa tyhmyyttäni kun ajattelin, että voi pitää vapaana pellolla kun ei ole ketään lähimailla.

Mikset itse suojellut sitä pentuasi etukäteen? Vaadit muilta enemmän kuin itseltäsi.

Mähän myönsin virheeni. En toista sitä. Virheitä saa tehdä mutta niistä pitää oppia. Varmaan tuokin koiranpennun omistaja oppi kerrasta.

Joo. Oppi, ettei enää ikinä ota koiranpentua, kun tämä sattui "vahingossa" kuolemaan.

Siis onko tää joku sun tuttu vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran paikka ei ole uuden vuoden yönä klo 00 ulkona. Sen paikka on sisätiloissa.

Me ulkoilutetaan koirat n klo 17, iltaruoan antoa lykätään jonkin verran ja ulos mennään klo 2 jälkeen.

Meidän koirat eivät ole paukkuarkoja enkä halua niiden paukkuaroiksi tulevankaan. Helpoin tapa saada paukkuarka tai kuollut koira, on viedä se ulos kun siellä eniten ammutaan.

Ja sitten vielä toisessa ketjussa ihmetellään kun kasvattajat ei halua myydä kelle tahansa pentua... Just näiden idioottien takia.

Vierailija
24/27 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuiko Porvoossa?

Vierailija
25/27 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakokauhuinen koira usein pystyy murtautumaan pois pannasta tai valjaista. Saatiin todistaa tätä pari kuukautta aiemmin, kun naapurin nuori ajokoira pelästyi roska-autoa. Sitä elukkaahan sitten etsittiin koko ilta, onneksi lopulta saatiin kiinni.

Muistaakseni aikoinaan koirakoulussa ohjaaja myös näytti, että vaikka hänen koirallaan oli ihan oikeaoppisen tiukat valjaat, niin hän sai ne oikealla tavalla vetämällä pois koiran päältä solkia avaamatta. Pystyn siis uskomaan, että panikoiva koira kykenee peruuttamaan ulos pannasta tai valjaista.

Vierailija
26/27 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin kerran yhelle koiranulkoiluttajalle että kannattaisiko pitää koira edes uv:na kiinni, kun illalla se oli vapaana kävelytiellä. Ei kuulemma tarvi kun ei se koira oo ennenkään lähtenyt. Selvä.

Jos koira on pakko käyttää ulkona rakettiaikaan, mutta tällöin ehdottomasti panta-valjasyhdistelmä ja hihna niin ettei pääse tipahtamaan, katkea tms.

Vierailija
27/27 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuiko Porvoossa?

Emäsalon sillalta lähti lentoon.