Mikä on elokuva, jonka jaksat katsoa uudestaan ja uudestaan,kerta toisensa jälkeen?
Useimmat leffat on semmosia joita jaksaa katsoa vaan kerran läpi, mutta on myös sellaisia elokuvia joihin ei kyllästy koskaan. Mulla tämmöinen on Forrest Gump.
Kommentit (1039)
Konttorirotat (Office Spece)
Takaikkuna
Käsi Joka Kehtoa Keinuttaa
Plains, Trains And Automobiles
Breakfast Club
Liar Liar
Vierailija kirjoitti:
Isä Camillo -elokuvat. Ne vanhat italialais-ranskalaiset, pääosissa Fernandel ja Gino Cervi.
Totta. Nämä nykyelokuvat ovat kuin nykyautotkin. Tulevat varmaan samasta tuulitunnelista ja eipä jaksa kattoo. Jo 2 vuotta ilman yhtäkään elokuvaa.
Gia on elokuva, jona olen katsonut useita kertoja, ja katsoisin sen vieläkin uudestaan.
Rob Reinerin ohjaaman Stand by Me, perustuu Stephen Kingin käsikirjoitukseen. Yksi näyttelijöistä on nuori River Phoenix.
Millenium-trilogia, erityisesti se pidennetty tv-versio.
Mona Lisa Smile. Tämä on mun feelgood-movie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa forrest gump, näin sen leffateatterissa ja olen vuosien saatossa katsonut televisiosta monet kerrat. Life is like a box of chocolate, you'll never know what you are gonna get.
Mä en ole koskaan ymmärtänyt tuota sanontaa. Näkeehän siitä rasian kannesta aina, mitä saa. Osaisiko joku selittää?
No mutta on niitä sellasiakin rasioita, joissa on monenlaisia karkkeja/suklaita. Sitten jos ottaa sokkona, niin ei tiedä mitä saa.
Aaaa, okei nyt mä tajuun.
Kiitos paljon 👍
Esim.
Häjyt, Wallanderit ja Beckit, Pretty woman, Takaa-ajettu, Cliffhanger, Titanic, Thelma&Louise, Forrest Gump, Beverly Hills kyttä, Safehouse.
Sattumalta (Serendipity)
Bridget Jones
Rita Hayworth avain pakoon
Ylpeys ja ennakkoluulo
TSH trilogia
Hohto
Vihollinen vuoteessani
The Way Back (vankien pako Siperiasta Mongolian, Kiinan, Nepalin kautta Intiaan)
Titanic
Catch me if you can
Gatsby
Loistava herra Ripley
Cast Away
Uhrilampaat
Panic Room
Kuollut mies ei palttoota kaipaa - sen ainutkertaisuus korostuu, kun alkuperäisten leikkeiden tähdet ovat ilmeisesti jo kaikki kuolleet. Kukahan keksisi tehdä 70- ja 80- luvun elokuvista samanlaisen? Tuskin onnistuisi nykyisillä tekijänoikeuskorvauksilla.
Tuntematon sotilas (kuuluu itsenäisyyspäivään)
Bridesmaids
Ylpeys ja ennakkoluulo
Viimeistä en sano koska KAIKKI tutut tunnistaisivat 😆
Kubrickin Kellopeliappelsiini vuodelta 1971. Maailmanhistorian upein elokuva.
Kuuhullut
On ihan paras elokuva, ihmettelen ettei kukaan muu ole maininnut.
Omista henk.koht. suosikeistani mainitsisin Lindbladin Ripa ruostuu. Olen nähnyt varmaan 30 kertaa.
En ole koskaan ollut Loirin fani, mutta tässä leffassa erinomainen sivurooli ( ehkä ainut suoritus, josta rauta-aika tv-sarjan ohella diggaan ), toki tämä on Sam Huberin show.
Bukowskin kirjoihin/elämään löyhästi perustuva Barfly. Rourke vedossa, ennen romahdusta, toki myös Dunaway. Dokausleffa.
Tuhlaajapoika. Aaltosen leffa. Sadomasokistinen trilleri - harvinaisuus Härmässä. Huumoria unohtamatta. Esko Salmisen taidonnäyte, nuorta Leea Klemolaa unohtamatta. Markku Peltolalla loistavan hauska sivurooli.
Okei - nämä ovt mulle kulttileffoja. Katsellut kymmeniä kertoja.
Yksi lensi yli käenpesän, Kummisetä kakkosen, Chaplinin Nykyajan, Diktaattorin ja Hitchcockin Vertigon ja Scorsesen Sudenpesän olen nähnyt ainakin 15 kertaa.
Monta jää nyt mainitsematta, mutta näihin esim. voin aina palata.
Lapsuudessa Blues Brothers, Kadonneen aarteen metsästäjät, Jedin paluu, Weissmullerin Tarzanit, Pertsa ja Kilu, Disneyn Dumbo ja Fantasia ja Chuck Jonesin animaatiot.
Omista henk.koht. suosikeistani mainitsisin Lindbladin Ripa ruostuu. Olen nähnyt varmaan 30 kertaa.
En ole koskaan ollut Loirin fani, mutta tässä leffassa erinomainen sivurooli ( ehkä ainut suoritus, josta rauta-aika tv-sarjan ohella diggaan ), toki tämä on Sam Huberin show.
Bukowskin kirjoihin/elämään löyhästi perustuva Barfly. Rourke vedossa, ennen romahdusta, toki myös Dunaway. Dokausleffa.
Tuhlaajapoika. Aaltosen leffa. Sadomasokistinen trilleri - harvinaisuus Härmässä. Huumoria unohtamatta. Esko Salmisen taidonnäyte, nuorta Leea Klemolaa unohtamatta. Markku Peltolalla loistavan hauska sivurooli.
Okei - nämä ovt mulle kulttileffoja. Katsellut kymmeniä kertoja.
Yksi lensi yli käenpesän, Kummisetä kakkosen, Chaplinin Nykyajan, Diktaattorin ja Hitchcockin Vertigon ja Scorsesen Sudenpesän olen nähnyt ainakin 15 kertaa.
Monta jää nyt mainitsematta, mutta näihin esim. voin aina palata.
Lapsuudessa Blues Brothers, Kadonneen aarteen metsästäjät, Jedin paluu, Weissmullerin Tarzanit, Pertsa ja Kilu, Disneyn Dumbo ja Fantasia ja Chuck Jonesin animaatiot.
Kotimaisia ensin:
Juurakon Hulda, Niskavuori sarja, erityisesti Niskavuoren Heta, Simpauttaja (tv-elokuva 70-luvulta), Siunattu hulluus (tv-elokuva 70-luvulta), Jäniksen vuosi. Pekka ja Pätkä elokuvat sekä Turhapurot olivat meillä suosittuja. Niitä katsottiin aikanaan yhdessä lapsen kanssa. Kulkuri ja Joutsen, joka saa tuntemaan ihmeellistä, surumielistä kaihoa ja arvostamaan entisiä suuria musiikin tekijöitä entistä enemmän.
Ulkomaisia:
Tuulen viemää, Sumujen silta, Yksi lensi yli käenpesän, Parhaat vuotemme, Vuorovetten Prinssi, Saturday Night Fever (musiikki on ihan maagista), kaikki Sergio Leonen italowesternit, Kummisedät, Good Will Hunting, Billy Elliot (loppukohtaus on ihan paras), Hachiko - tarina uskollisuudesta, Pelastakaa sotamies Ryan, (myös Taistelutoverit, vaikka se on sarja), Englantilainen potilas (9 Oscaria), Kuolleiden runoilijoiden seura, Rita Hayworth - avain pakoon, Intouchables eli Koskemattomat, The Revenant, Hacksaw Ridge.