Mikä on elokuva, jonka jaksat katsoa uudestaan ja uudestaan,kerta toisensa jälkeen?
Useimmat leffat on semmosia joita jaksaa katsoa vaan kerran läpi, mutta on myös sellaisia elokuvia joihin ei kyllästy koskaan. Mulla tämmöinen on Forrest Gump.
Kommentit (1039)
Levottomat. Kertoo niin omista ysärivuosistani nuorena aikuisena.
The Great Gatsby. Sekä uusi että vanha versio. Mielettömän hyvä tarina. Tykkään kyllä enemmän uudesta, kun se on niin ihanan överi.
Elokuvia, joita katson vähintään kerran vuodessa.
Komisario Palmun erehdys
Breakfast club
Vaihdetaan vapaalle, Ferris
Mafiaveljet
Kaunis mieli
Terminator 2
Django unchained
Will hunting
Reservoir dogs
Big Lebowski
Network
Wild at heart, Nicholas Cage, Paperikuu, Ryan & Tatum O'Neal
Vierailija kirjoitti:
Brian’s life
Tarkoititko elokuvaa Life of Brian (eli Monty Python's Life of Brian)?
Tuulen viemää 💓 tämän oon lukenut kirjanakin useamman kerran.
Laineen Tuntematon sotilas, joka itsenäisyyspäivä katsottava. Tämäkin lukenut kirjana monesti.
Harry Potterit ja TSH.
Yhteenvetona: rakastan leffoja, jotka tehty onnistuneesti kirjan pohjalta. Kaikki mainitut oon ensin lukenut kirjana ja suurin epäilyksin ensin katsonut leffan, joka sit onkin just sellanen, millaseks lukiessani ko. paikat ja hahmot olin kuvitellutkin 💓
Speden Pikkupojat. Tuli eilen telkkarista :)
Sekaisin Marista
Mies ja alaston ase elokuvat
Pirullisia ihmisiä
Benjamin Puttonin ihmeellinen elämä
Forrest Gump
Hevi reissu
Kala nimeltä Wanda
Vaihtokaupat
Beverly Hills kyttä kuvat
Mr Margo (Leslie Nielsenin leffa)
The Witch projekt
The others
Kaamea kankkunen
Sneakers ja Johnny Mnemonic. Tosin en minä niitäkään oikeasti juuri koskaan katso, mutta suunnittelen katsovani.
Bill & Ted's Excellent Adventure
Päiväni murmelina.
Päiväni murmelina.
Päiväni murmelina.
Vierailija kirjoitti:
Orlando ja Melancholia.
Orlandossa on jotain, joka on meidän dna:ssa. Jo elokuvan musiikki on sellaista sumun keskeltä tulevaa värisevää tirlumlei-taustamattoa, joka a k t i v o i mielen.
Ehkä se Tilda Svintonin metamorfoosi on samaa kuin Suomi Neito, minkä me kansakuntana olemme kokeneet Ruotsin ja Venäjän vallan aikana.
Kohta, kun se venäläinen ruhtinatar whatever kysyy Orlandolta why you are so sad ja samalla aikaa taustalla kävelee mummo valtavan risutaakan kanssa. Se jään ritinä vanhan naisen jalkojen alla ujutetaan meihin musiikin avulla.
Ei mulla muuta.
Gabriel, tule takaisin.
(jo 70 vuotta sitten osattiin tehdä elokuva sen ajan keinoin tämän päivän 'nigerian scammereista')
Tanskan kuuluisin filmi "Pukki Paratiisissa"!
Hotel Artemis