Mikä on elokuva, jonka jaksat katsoa uudestaan ja uudestaan,kerta toisensa jälkeen?
Useimmat leffat on semmosia joita jaksaa katsoa vaan kerran läpi, mutta on myös sellaisia elokuvia joihin ei kyllästy koskaan. Mulla tämmöinen on Forrest Gump.
Kommentit (1039)
Vierailija kirjoitti:
Ylpeys ja ennakkoluulo
On parhain sarjana. Sitä olen katsonut useasti. Elokuvana taas en ole pystynyt katsomaan, koska siinä on "väärät" näyttelijät. Niin fiksoitunut olen sarjan henkilöhahmoihin.
IP Man - leffat.
Mahtavaa heikompien puolustamista.
Rita Hayworth. - avain pakoon
Orlando
Aivan eri tyyppisiä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylpeys ja ennakkoluulo
On parhain sarjana. Sitä olen katsonut useasti. Elokuvana taas en ole pystynyt katsomaan, koska siinä on "väärät" näyttelijät. Niin fiksoitunut olen sarjan henkilöhahmoihin.
Sama täällä. Colin Firth ja Jennifer Ehle ja muu kaarti on vaan niin "oikea". Muut versiot on vähän onnettomia lyhennelmiä, mitä nyt niistä jäi käteen. Katson joka joulu sarjan.
Omaa listaani elokuvista (ei tärkeysjärjestys):
1. Ylpeys ja ennakkoluulo
2. Järki ja tunteet
3. Viisasteleva sydän (Amanda Root ja Ciaran Hinds)
4. Twin Peaks (kaikki, FWWM ja sarja)
5. Highlander
6. Robocob (original)
7. Hevi reissu
8. Amadeus
9. Village
10 Paluu tulevaisuuteen -trilogia
11. Liskojen yö (Richart Burton, Ava Gardner)
12. Paholaisen asianajaja
13 Rakkauden voitto (Mira Sorvino)
14. 21 tapaa pilata avioliitto
15. Kissa kuumalla katolla (Elizabeth Taylor, Paul Newman)
16. Varjossa auringon alla (eri versioina)
17. Barry Lyndon
18. Kummisetä-trilogia
19. Painajainen perheessä -trilogia
20. Jotain annettavaa
21. Lost in Austen
---näitä riittää, joita tulee katsottua joskus uudelleen ja joista ei saa tarpeekseen. Kun tietää juonen niin voi nauttia toteutuksesta ja lempinäyttelijöistä tai muuten vaan. Jotkut tarinat ja toteutukset vaan on niin eeppisiä että herättää aina jotain tai sitten vaan on huumoriltaan niin iskeviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylpeys ja ennakkoluulo
Sama täällä. Colin Firth ja Jennifer Ehle ja muu kaarti on vaan niin "oikea". Muut versiot on vähän onnettomia lyhennelmiä, mitä nyt niistä jäi käteen. Katson joka joulu sarjan.
Omaa listaani elokuvista (ei tärkeysjärjestys):
1. Ylpeys ja ennakkoluulo
2. Järki ja tunteet
3. Viisasteleva sydän (Amanda Root ja Ciaran Hinds)
4. Twin Peaks (kaikki, FWWM ja sarja)
5. Highlander
6. Robocob (original)
7. Hevi reissu
8. Amadeus
9. Village
10 Paluu tulevaisuuteen -trilogia
11. Liskojen yö (Richart Burton, Ava Gardner)
12. Paholaisen asianajaja
13 Rakkauden voitto (Mira Sorvino)
14. 21 tapaa pilata avioliitto
15. Kissa kuumalla katolla (Elizabeth Taylor, Paul Newman)
16. Varjossa auringon alla (eri versioina)
17. Barry Lyndon
18. Kummisetä-trilogia
19. Painajainen perheessä -trilogia
20. Jotain annettavaa
21. Lost in Austen
---näitä riittää, joita tulee katsottua joskus uudelleen ja joista ei saa tarpeekseen. Kun tietää juonen niin voi nauttia toteutuksesta ja lempinäyttelijöistä tai muuten vaan. Jotkut tarinat ja toteutukset vaan on niin eeppisiä että herättää aina jotain tai sitten vaan on huumoriltaan niin iskeviä.
Lisään vielä omaan ylläolevaan kommenttiini, että kiitos aloittajalle, sain pari hyvää vinkkiä. On niin paljon katsomattomia elokuvia, jotka sitten nähtyään ajattelee, että minkä elämyksen olisi menettänyt, jos ei olisi leffaan törmännyt. Vielä pitäisi lisätä Pulp Fiction ja Jackie Brown, mutta tulihan tuossa pitkä listaa jo muutenkin.
Ei hitsi, monet on löytäneet minun lempparielokuvia jotka unohdin ja joita kuitenkin katson aina uudelleen ja uudelleen. Kaikki Audrey Tautou -leffat on hyviä, samoin dvd:nä löytyy Tyttö joka tiesi liikaa.
Tv-sarjoista saisi muuten yhtä mukavan ketjun! :))
Mulla on montakin, nämä ei ole järjestyksessä:
Die hard 1-3
Kummisedät
Armoton
Rocky 1 ja 2
Kourallinen dollareita
Rita Hayworth - avain pakoon
Vihreä maili
Hohto
Forrest Gump
Titanic
Täällä Pohjantähden alla
Tuntematon sotilas, eka ja kolmas versio. 3. on yllättävän hyvä.
Häjyt
Rio Bravo (se kohtaus missä juoppo kaataa viskin pulloon tiputtamatta pisaraakaan)
nenäliinoilla varustautuneena: Hachiko
Koirankynnen leikkaaja
ja jostain syystä tykkään
Juurakon Hulda, vaikka se loppu onkin nykymakuun aika tyhmän imelä, mutta tykkään Huldan itsepäisyydestä ja Helsingin kuvista (tunnistakaa nykyinen yliopiston kirjasto).
Pekka Puupää kesälaitumilla
Jäniksen vuosi
ja sais tulla telkasta myös sarja Huovisen
Lyhyet erikoiset
on noita muitakin, jotka katson aina uudestaan ja uudestaan. Nuo nyt tuli mieleen ensin.
Rakkautta vain. Kuuluu joka jouluun... :)
Henkien talo (Meryl Streep, Vinona Ryder, Jeremy Irons, Glenn Close, Antonio Banderas)
Neljät häät ja yhdet hautajaiset
Notting Hill
Housut pois!
Bagdad Café
Piukat paikat
Vierailija kirjoitti:
Mulla on montakin, nämä ei ole järjestyksessä:
Die hard 1-3
Kummisedät
Armoton
Rocky 1 ja 2
Kourallinen dollareita
Rita Hayworth - avain pakoon
Vihreä maili
Hohto
Forrest Gump
Titanic
Täällä Pohjantähden alla
Tuntematon sotilas, eka ja kolmas versio. 3. on yllättävän hyvä.
Häjyt
Rio Bravo (se kohtaus missä juoppo kaataa viskin pulloon tiputtamatta pisaraakaan)
nenäliinoilla varustautuneena: Hachiko
Koirankynnen leikkaajaja jostain syystä tykkään
Juurakon Hulda, vaikka se loppu onkin nykymakuun aika tyhmän imelä, mutta tykkään Huldan itsepäisyydestä ja Helsingin kuvista (tunnistakaa nykyinen yliopiston kirjasto).
Pekka Puupää kesälaitumilla
Jäniksen vuosi
ja sais tulla telkasta myös sarja Huovisen
Lyhyet erikoiseton noita muitakin, jotka katson aina uudestaan ja uudestaan. Nuo nyt tuli mieleen ensin.
Juurakon Hulda oli minulle tärkeä elokuva, koska samaistun siihen täysillä - sosiaalinen liikkuvuus itselläkin elämän kantava teema. Peräkylän köyhästä tytöstä kovan työn avulla yhteiskunnan oppineeseen luokkaan. Jenkithän on tehneet tästä oman versionsa myös, josta pääosan esittäjä sai Oscarin. (Farmarin tytär). Muutenkin näissä vanhoissa leffoissa ihanaa kadonnutta ajankuvaa mm. juuri Helsingistä.
Pride.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pride_(vuoden_2014_elokuva)
Kyyneleet tulee joka kerta silmiin, niin komediallinen kuin onkin.
10 things i hate about you