Mies vähättelee univelkojani ja työtäni kotiäitinä.
Mielestään hänen työnsä on sitä jotain, oikeaa työtä. Ihmettelee miten minä olen väsynyt ja hän ei saisi nukkua iltapvällä töittensä jälkeen. Minä imetän yöt, hoidan lapset, siivoan kun lapset nukkumassa. Kuulemma pitäisi ehtiä siivoamaan päivän aikana. No ehkä hän olisi parempi vanhemi kotona. 6 lasta, vanhin 8v ja vauva 6kk. Loukkaannun varmaan turhasta mutta..
Kommentit (21)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 11:45"]Ääääh, teette vaan lisää lapsia, niin eiköhän helpota.
[/quote]Olisin halunnut vaan enpä halua enää. Ap
Miksi tuollainen liuta lapsia? Mitä järkeä?
No ehkä sun on aika lähteä töihin ja mies hoitaa vuorostaan lapsia?
Kannattaa varmasti lopettaa puolivuotiaan yöimetys niin koko perhe jaksaa paremmin.
Itse kyllä kun olin kotiäiti ajattelin, että se on minun työni hoitaa lapset ja koti, ja miehen ei niihin tarvitse ansiotyönsä lisäksi koskea, niin kauan kun olen kotona... Mutta meillä onkin onneksi vain 2 lasta, joten mitään jaksamisongelmia ei kotiäitinä ollut, päinvastoin, tuntui että oli elämäni ihaninta ja rennointa aikaa.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 11:45"]Ääääh, teette vaan lisää lapsia, niin eiköhän helpota.
[/quote]
Mikset halua enää enempää?
Voisitko ottaa isommat lapset mukaan kotihommiin? Ei kait kaikki enää päiväunia nuku? Helpottaisi sinunkin työmäärääsi...
Sama asenneongelma meillä. Mies ei ymmärrä, miten minä voin olla väsynyt, kun en poistu kotoa oikeisiin töihin. Mies siis ei edes reagoi, kun tenavat heräilee öisin, jne. Nyt kuudes vuosi itsellä pätkäunia, ja mies nukkuu kymmenen tunnin katkeamattomat unet. Ja vain hän voi olla väsynyt, kun käy töissä...
Ymmärrys tulisi vasta jos osat vaihtuisivat. Miehellä van niiin paljon parempi palkka kuin itsellä olisi, joten eivät ole tal. syistä vaihtumassa.
Meillä työnjako on sellainen, että mies käy töissä, minä hoidan lapset. Kun hän tulee aamuvuoron töistä, katsotaan kumpi on väsyneempi ja kumpi tarvitsee ensin päikkärinsä tai muuten vain lepotauon. Yleensä mies jää lasten kanssa, syö ruuan ja laskee päivän kierrokset ihan vaan oikasten koipensa sohvalle. MInä puolestani menen ihan oikeasti nukkumaan.
Mies nukkuu sen jälkeen, jos siltä tuntuu. Heräilee sitten iltasuihkuille; pesee pienimmät, kun minä teen iltapalat ja muut kotityöt.
- Iltavuoroissa hän nousee aamulla kymmeneltä, minä nukun sen jälkeen 2h. Mies syöttää lapsille lounaan, jonka olen aamulla tehnyt. Kun hän sitten lähtee töihin, hoidan illan sinne kymmeneen asti.
-Yövuroissa hän herää kahden aikoihin, minä lepään 14-16 ja mies teke silloin ruuat. Jatkamme sitten iltatouhuja yhdessä päivällisestä alkaen.
Kaikki kotityöt kuuluvat minulle, mies hoitaa siis lapsia kanssani vuorotellen ja yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 11:46"]
[/quote]
Mikset halua enää enempää?
[/quote]Juuri siksi että työmäärä lisääntyy eikä mies ymmärtäisi sitä vaan loukkaisi minuu viel enempi. Meillä myös ukko nukkuu kaikki yönsä. Edellisiltana herätti mut klo 23.00 kun yhdellä nukkujista oli kakka vaipassa kun kävi tarkistamassa et kaikki ok. Niin noh... Minun olis vissiin pitäny nousta pesemään jotta mies ois päässy petiin. :/ Ap
Yhdessä ne lapset tehdään. Äidin työtä on koko päivä (ja yöt) ja kyllä miehen oman työnsä lisäksi täytyy ottaa myös se perhe "työnä". Vai mitä se sun miehesi kuvittelee, ap?
Tuliko tämä ihan yllätyksenä, ettei mies herää? MIksi siten teitte vielä kolmannen, neljännen, viidennen, kuudennen, kun kukaan ei jaksa? Onko ehkäisy kielletty?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:14"]Tuliko tämä ihan yllätyksenä, ettei mies herää? MIksi siten teitte vielä kolmannen, neljännen, viidennen, kuudennen, kun kukaan ei jaksa? Onko ehkäisy kielletty?
[/quote]No ei, mutta nyt tuo miehen valitus miten olen laiska. Ap
Ehkäpä mies tahtoo sinun menevän jo töihin tämän lapsen jälkeen, loppuu se lapsitehtailu.
Kauhea lapsikatras. Oletko lesta?
Mies
Anna miehen hoitaa koti ja lapset yhden kesälomaviikon ajan ja lähde vaikka kylpylälomalle tai mummolaan. Katotaan sitten onko koti ja lapset tiptop ja mies pirteä kun tulet takaisin.
Ihme sakkia, jos pitää jotain päikkäriaikoja sopia päivittäin puolison kanssa. (tarkoitan esim. nro 10). Normaali aikuinen ei jatkuvasti päikkäreitä tarvitse. Johan sitä yöuni huononee sen jatkuvan päivänukkumisen takia.
Ja olen kyllä ap:n miehen kanssa samaa mieltä siitä, että ne kotityöt pitäisi kyllä ehtiä kotiäitinä päivän mittaan tehdä. Lapsia voi ottaa mukaan kotitöihin, jokainen auttaa tai "auttaa" ikänsä mukaisella tasolla. Näin toimien lapsista on jo oikeasti apua kotitöissä 5-6-vuotiaina, eivätkä kasva passuuttajiksi.
Siihen on vaan sopeuduttava, että useamman lapsen kanssa kotitöitä on aina tehtävänä, tekee pikkuhiljaa asian kerrallaan päivän mittaan.
Ap:llä pienimmäinen on vielä niin pieni, että yöt ovat sen takia rauhattomia, kyllä se siitä aikaa myöten helpottuu.
Meillä mies menee lomailemaan töihin. Kotona esim. lomilla hän on niin väsynyt, että ottaa yhdet tai kahdet päiväunet. Ja jos on kipeä niin menee töihin lepäämään. Ja silti ei arvosta tippaakaan työtäni kotiäitinä.
Vauva kun valvotti, niin mies selittää silmät kirkkaina kuinka vauvan nukkuu koko yön niin hyvin... ei nukkunut ei, mutta ei mies siihen herännyt.
Syksyllä kun menen takaisin töihin, saan itsekkin päivät pitkät lomailla ja mennä vaikka yksin vessaan jos siltä tuntuu! Ha!
Silti en vaihtaisi sekuntiakaan pois!
Ei oman kodin ja lasten hoitaminen ole työtä
Tää on normi. Meillä mies ymmärsi vasta kun oli kk kotona ja mä töissä. Viimeinen" puolustua" oli etteivät mun tuon pätkän päivät olleet niin pitkiä...niin no eivät silloin olleet pitkiä miehen hoitamiseen kuluvat päivät.
Tää on kyllä outo juttu. Kotityöt jokseenkin ymmärrän, mutta lapset ne on 50-50. Eli kun mies tulee kotiin hoidetaan lapset YHDESSÄ. onhan miehilläkin työajat ja tietty pituus päivällä...
Meillä köytiin myös keskustelua (joka tuli minulle täytenä yllätyksenä!) aiheena MIEHEN loma. Talvilomalla siis vei lapsen päiväkotiin ja illalla halusi vain hillua tietokoneella pelaamassa jne koska HÄNELLÄ ON LOMA. Minun olisi pitänyt hoitaa lapsi ja koti koska hän on lomalla...
Milloin äideillä on lomat? Tauot?
Saikku?
Ääääh, teette vaan lisää lapsia, niin eiköhän helpota.