Mistä lapselle housuja, jotka ei heti kulu puhki?
Kaksivuotiaani kuluttaa kaikki verkkarit ja leggarit ym. polvista puhki muutamalla käyttökerralla. Olen ostanut aika edullisia housuja (esim. HM), sillä rahat aika tiukoilla, mutta nyt tuntuu että rahat menee ihan hukkaan kun polvissa on reiät jo muutaman viikon päästä. En oikein tykkää mistään sellaisista merkkivaatteista, joissa on hinnassa paljon merkkilisää, mutta laatu ei silti kummoinen. Mutta mikä olisi merkki, jossa polvet kestäisi edes jonkin aikaa ehjinä?
Kommentit (11)
Mulla ei koskaan ollut tuollaista ongelmaa. Ompele vaikka paikka päälle.
Meillä ollut sama ongelma. Ostettiin näitä Sampsukan velour-housuja ja toistaiseksi ovat kestäneet.
https://www.sampsukka.com/yksivriset-housut-c-8_201_202.html
Jos kerran ongelma on tiedossa ja rikki menee aina samasta kohdasta, niin jos siihen kohtaan ompelisi jonkun vahvistuslapun heti uutena?
Paikan ompeleminen ei ole niin yksinkertaista miltä kuulostaa.
Lapsen housut ovat niin kapeat että ei onnistu ompelukoneella ilman että ratkaisee sivusauman. Käsin ompelu taas on hidasta ja ompeleesta ei tule kestävä, jolloin paikka irtoaa kulutuksessa.
Mutta toki se on mahdollista ja myös vaihtoehto. Ja parempi kuin se että ostaa koko ajan uusia housuja.
Vierailija kirjoitti:
Paikan ompeleminen ei ole niin yksinkertaista miltä kuulostaa.
Lapsen housut ovat niin kapeat että ei onnistu ompelukoneella ilman että ratkaisee sivusauman. Käsin ompelu taas on hidasta ja ompeleesta ei tule kestävä, jolloin paikka irtoaa kulutuksessa.
Mutta toki se on mahdollista ja myös vaihtoehto. Ja parempi kuin se että ostaa koko ajan uusia housuja.
Mä oon ommellut ihan käsin. Yleensä kestävät ihan hyvin, eikä siinä ompelussa oikeasti mene kauaa. Jos paikka alkaa repsottaa, niin ompelen sitten sen repsottavan kohdan takaisin.
Paikata voi vaikka telkkaria katsellessa.
nro 1
Farkut. Sellaista normaalia farkkukangasta. Ne ei ihan heti puhki mene. Onko muuten ruuvit tms kynnyksissä vai miten se lapsi polvillaan hiihtää? Laita leikkipaikkaan pöytä ja tuolit?
Name it. Hm-vaatteet mielestäni yllättävän hyvä hinta-laatu (paidoissa ainakin). Lindexin toppahaalarit pysyi kuin uutena (polvi ja peppu vahvikkeet) , Reima kans.
Vierailija kirjoitti:
Farkut. Sellaista normaalia farkkukangasta. Ne ei ihan heti puhki mene. Onko muuten ruuvit tms kynnyksissä vai miten se lapsi polvillaan hiihtää? Laita leikkipaikkaan pöytä ja tuolit?
Lapsille on ihan normaalia, että ollaan lattialla ja kulutetaan housujen polvia. Istuminen on lapsillekin huono asia, parempi, että lapsi liikkuu monenlaisilla tavoilla.
Hanki liimattavia vaatepaikkoja joiden kiinnittäminen ei vaadi ompelua.
Mä paikkailen myös käsin, ei mene kauaa aikaa. Ja osittain käytän noita liimattavia paikkoja.
Ainakaan ei kannata ostaa trikooleggareita (ohut kangas) ja välttää collegea, jossa on elastaania. Monella merkillä kuitenkin kaikki collegevaatteet on joustocollegea.
Mulla on eskarilainen, joka kuluttaa housut puhki, ja hänelle oon nyt ostanut Noshilta parit housut, joissa ei ole elastaania. Hänen kokoluokassaan Noshin valikoimassa on tasat yhdet elastaanittomat housut.
Toinen vaihtoehto on se, että paikkaat housuja. Mä paikkaan aina silloin tällöin, nytkin on muutamat housut odottamassa korjausta.