Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalassa: pinkit housut ja sininen paita..

Vierailija
09.06.2014 |

Eli housut kokoa S ja paita kokoa XL... :D olin siis leikkauksessa ja ennen leikkausta mulla oli myös S-kokoinen paita, ja sit leikkauksen jälkeen sain tämän XL:n. Ymmärrän ettei leikkaushaavoja saa paita puristaa, mutta olis se M-kokokin riittänyt. Nyt vaan on hihat hirveän pitkät :D

Minkäs värisiä vaatteita teillä on ollut päällä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihihi.. mulla on ollu mustaa yllä.

Vierailija
2/21 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä sairaalassa ulkomailla ja täällä naisilla on aina yöpaita. Kun haen uuden en koskaa tiedä ylettääkö se polviin vai nilkkoihin tai minkä pituiset hihat ovat, mutta löysiä ovat kaikki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä paljon vaatteiden värit ja koot kiinnostanut. Olin kiitollinen että vaiva saatiin hoidettua.

Vierailija
4/21 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleanpunaista, ja niistäkin housut meinaavat tippua kun vyötärön kiristysnauha on laitettu liian väljältä umpisolmuun. Käyttäisivät niitä kiristysnauhoja oikein, prkl!

Vierailija
5/21 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain karseita pastellivärisiä nukkaantuneita riekaleita. En muista tarkkoja värejä.

Jos ei ole tarpeeksi sairas olo ennen vaatteiden vaihtoa niin jälkeen on kyllä ihan varmasti.

Vierailija
6/21 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vaatteilla ei ole vaikutusta varsinaiseen vaivaan. Ihan kamalat ne olivat, mutta minulle oli paljon pahempi se kova muovipatja kuin oksennuksenväriset ja väärän kokoiset vaatteet.

Vierailija
7/21 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 08:11"]Jotain karseita pastellivärisiä nukkaantuneita riekaleita. En muista tarkkoja värejä.

Jos ei ole tarpeeksi sairas olo ennen vaatteiden vaihtoa niin jälkeen on kyllä ihan varmasti.

[/quote]

Tää on kyllä niin totta. Onneksi ovat nyt uudistamassa näitä vaatteita ja värikoodauksia.

4, oon itekki onnellinen että vaiva saatiin hoidettua, tosin eka vuorokausi leikkauksen (umpparin poisto) jälkeen ei ollut mitään herkkua, nyt oonkin saanut opetella käyttämään muita keskivartalon lihaksia ku suorat vatsalihakset,.

AP

Vierailija
8/21 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 08:17"]Onneksi vaatteilla ei ole vaikutusta varsinaiseen vaivaan. Ihan kamalat ne olivat, mutta minulle oli paljon pahempi se kova muovipatja kuin oksennuksenväriset ja väärän kokoiset vaatteet.

[/quote]

Minusta nää sängyt on yllättävän mukavat, luulin huonommiksi. Mutta oon kyllä ihan tyytyväinen että ens yön saan nukkua kotona.

AP

Vierailija
9/21 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistivät mulle saapaskipsin jalkaan sairaalassa ja mieshoitaja kävi sitten hakemassa mulle sairaalahousut kun ei omat farkut enää mennyt jalkaan, ymmärrettävästi. Sanoin sille vielä että ottaa vähän isommat housut että mahtuvat varmasti. Se toi mulle XXL housut, suurimmat mahdolliset. :D Olis se vähä pienempikin riittänyt.

Vierailija
10/21 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 20:53"]Mutta saahan sairaalassa käyttää omia vaatteita ja rintsikoita ja kalsareita ja sukkia ja ties mitä O.o

[/quote]

Riippuu tapauksesta, esim. Minun ei olisi ollut mitään järkeä laittaa omia vaatteita. Ennen leikkaukseen menoa piti kaikki omat vaatteet ottaa pois ja leikkauksen jälkeen olisivat pian olleet oksennuksessa (reagoin nukutuslääkkeeseen melko voimakkaasti). Eikä kyllä oikein kukaan olisi ollut mitään vaatteita mulle tuomassa, olen yksinasuva opiskelija ja vain yksi kaveri pääsi (halusi) tulla mua katsomaan enkä häntä nyt viitsinyt silloin juoksuttaa minun luona vaatteita hakemassa. :)

AP

Vierailija
11/21 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä, miten sairaalassa pukeudutaan nykyisin, kun en ole koskaan ollut potilaana aikuisten osastolla. Viimeksi olen sairaalassa ollut potilaana keväällä 1979, jolloin olin kolmentoista. No, sitä ennen sitten melkein asuinkin sairaalassa viisi vuotta tai siltä se ainakin pienestä lapsesta tuntui, niin usein minut sinne kuskattiin. Ja lastenosastollakin oli vierailuajat puoli yhdestä yhteen iltapäivällä ja puoli seitsemästä seitsemään illalla eikä äiti ehtinyt kuin iltaisin (isä reissuhommissa), joten aika tuli pitkäksi. Onneksi minä olen aina viihtynyt, jos vain minulla on luettavaa, mutta ei se äidin seuraa kuitenkaan korvannut.

Ja nyt koputan puuta, jotta en vieläkään saa tietää, millaisia kokoja ja väriyhdistelmiä minulle sairaalavaatteina tyrkytettäisiin.

Vierailija
12/21 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisesti olo kohentui kun sai omat vaatteet päälle!

AP

Vierailija
13/21 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on muuten ihan totta, että ne sairaalarytkyt päällä tulee jotenkin uhriutunut, depersonalisoitu olo! Kun saa laittaa kotiinlähtöpäivänä omat vaatteet päälle (varsinkin rintsikat, jolloin ei tarvitse enää näyttää 1800-luvun maalaiseukolta, jolla on 10 lasta ja tissit polvissa), niin tuntuu jo heti kuin olisi jo lähes terve.

Vierailija
14/21 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta saahan sairaalassa käyttää omia vaatteita ja rintsikoita ja kalsareita ja sukkia ja ties mitä O.o

Vierailija
15/21 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat rönttävaatteethan ne on, ihan kuin mökillä vedetään rytkyt joihin saa sotkeentua mitä vaan. Mutta ei sairaalassa niin hauskaa ole, että sinne menisin kuin mökille.

Vierailija
16/21 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 20:53"]

Mutta saahan sairaalassa käyttää omia vaatteita ja rintsikoita ja kalsareita ja sukkia ja ties mitä O.o

[/quote]

Ei välttämättä saa, tai alusvaatteet joo, mutta muuten pitäis olla sairaalavaatteet että varmasti näyttää potilaalta.

Vierailija
17/21 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yleensä työvaatteiden päällä keltainen potilastakki.

t. Hoitsu

Vierailija
18/21 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 20:53"]

[/quote]

Ei välttämättä saa, tai alusvaatteet joo, mutta muuten pitäis olla sairaalavaatteet että varmasti näyttää potilaalta.

[/quote]

Mulla on Oysissa ollut omat vaatteet päällä. Viimeksi leikkaus tapahtui yöllä ja hoitajat kävi kuuden aikaan sanomassa, että laita vaan yöpaita päälle ja nuku jos siltä tuntuu ja jos pystyt. Kyseessä ranteen leikkaus (murtuma) ja koska mun yöpaita oli toppi ja pyjamahousut mut kuskattiin omissa vaatteissa saliinkin ja operoitiin. Äiti ehti tuoda mulle sinne pyjaman, kun selvisi että yöhön menee. Mut saatiin kivuttomaksi lääkkeillä joten en ollut kiireellinen.

Vierailija
19/21 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 20:53"]Mutta saahan sairaalassa käyttää omia vaatteita ja rintsikoita ja kalsareita ja sukkia ja ties mitä O.o

[/quote]

Omat vaatteet voivat olla hankalia esim. kipsin tai kanyylin takia. Olen pari vuotta nyt viettänyt eripituisia jaksoja sairaalassa, ja nyt oli ensimmäinen kerta kun hoitaja kysyi haluanko pitää rintsikat sairaalapaidan alla.

Vierailija
20/21 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten hauska ajatella että hoitajatkin hihtelevät samoissa vaatteissa kuin potilaat, miksei heille oli lämpimiä vaatteita työasun päälle kun täyty potilaspaidassa kulkea?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi