Työhaastattelusta. Mitä vastaisit
Mitä vastaisit kysymykseen: Minkä koet haastavimmaksi tässä työssä? Yleisesti on tiedossa, miten huonosti alallani on töitä tarjolla. Voiko kysymykseen siis rehellisesti vastata, että pitkäaikaisen / pysyvän työpaikan saaminen.
Kommentit (5)
Haastavinta töissä tarkoittaa haastavinta itse työnteossa, ei siihen voi vastata että huonosti paikkoja tarjolla. Tai voi, mutta silloin et vastaa esitettyyn kysymykseen.
Jos kysymys koskee sitä hakemaasi työpaikkaa, niin eipä todellakaan kannata vastata noin, sillä se viestii siitä, että et ehkä ole työntekijä, josta kannattaa pitää kiinni. Kuulostaa lähinnä siltä, että epäilet omaa osaamistasi niin, ettet usko pysyvään työpaikkaan. Jos taas puhutaan alasta, niin sitten haastattelija ehkä yrittää kaivella syvempää tietämystäsi kyseisestä alasta ja tietoa siitä, miltä kantilta olet asioita pohdiskellut. Ei tuo esiin kovinkaan syvää ymmärrystä alasta, jos pystyy kommentoimaan vain työllisyystilannetta. Mun mielestä kaikin puolin huono vastaus.
Joo. Ihan sama kuin vastaisi kaupan kassalta kysyttäessä "haastavinta tässä työssä on saada kymppitonni kuussa palkkaa"
*rolleyes*
Tuossa tarkoitetaan sitä työnkuvaa itseään, työnantaja haluaa tietää mikä osa-alue uudessa mahdollisessa työssäsi saattaisi tuottaa sinulle ehkä eniten ponnisteluja. Vaihtoehtoisesti voivat haluta myös tietää tiedostatko itse alasi raskaimman roolin ns kentällä.
Vastaisin ympäripyöreästi että kova kilpailu