eikö sitten nykyään kehdata kiljua huvipuistolaitteissa?
Olen 31 vuotias ja nuorempana muistan,kun kuului Lintsinkin laitteissa kiljuntaa,riemusta siis. Itse kävin nyt piitkästä aikaa kunnon vemputtimissa Lintsillä ja myös Särkänniemessä. Olen aina huutanut kurkkusuorana ilosta ja riemusta. Mut hämmästelin,kun kaikki muut ovat tuppisuina,eikä oikeastaan missään kuulunut muiden ääniä,kuin omani. Muutama epäoonistunut yritys sieltä kuului,mutta kuulosti siltä,että häpesivät edes pientä äännähdystä ja kiljunta loppui aina heti,ennenkuin pääsi vauhtiin. Itse nuorempanakin "nautin" lähtiessä huvipuistosta,kun ääni oli käheänä ja hauskaa oli. Ainut ääni mitä huvipuistossa kuului,oli lokit ja laitteiden surinat. Mitä te nykynuoret häpeilette huutaa riemusta,kun kiljuminen on sallittua?
Kommentit (34)
Meneppä laitteeseen samaan aikaan kuin teinitytöt ja pari poikaa. Tytöt huutaa kyllä kun haluavat poikien huomion.
Parempi onkin että sitä kiljua vasta laitteiden jälkeen. Kiljupuklu haisee ja on inhoittavan näköistä. Itsekö keittelet vai ostat jostain ?
En oo ikinä tuntenut mitään tarvetta kiljua yhtään missään. Ei mua kyllä muiden kiljuminen haittaakaan.
Minä kiljun. Paras vuoristoratakeikka oli se kun juna oli täynnä kiljujia :-) . Ikää 40v.
Kyllä mä innosta kiljun hyvissä vempeleissä :) Mutta huomasin saman Lintsillä käydessäni tänä vuonna, tosi harva nykyään kiljuu. Sääli. Se kuuluu aitoon tunnelmaan se kirkuminen :)
N25
Me kiljuttiin kavereiden kanssa aina kummitusjunissa/taloissa vaan säikytelläksemme pienempiämme :D
Suomessa ei missään huvipuistossa ole yhtäkään laitetta jossa olisi aihetta kiljua. Kaikki joillekkin todella nössöille suunniteltu. Siinä siis syy
Minua taas ärsyttää tuollaiset metelöitsijät, joille ei riitä se varsinainen kiva tekeminen, vaan sitä pitää oikein kirkua kovaan ääneen että kaikki nyt varmasti huomaavat että juuri minulla tässä on meneillään jotain kivaa.
No kiljuin lintsin kiepissä. Aihettakin oli,häntäluu mustelmilla,olkapää mustelmilla,käsivarsi mustelmilla. Eikä mikään nössöimmästä päästä,ainakaan lintsillä. Ap.
Joo-o, hauskaa saa olla, kunhan sitä ei muut huomaa. Hyvä Suomi!
Sehän se parasta laitteessa,kun et tiedä mihin suuntaan se seuraavaksi kääntyy. Ap
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 20:48"]
Minua taas ärsyttää tuollaiset metelöitsijät, joille ei riitä se varsinainen kiva tekeminen, vaan sitä pitää oikein kirkua kovaan ääneen että kaikki nyt varmasti huomaavat että juuri minulla tässä on meneillään jotain kivaa.
[/quote]
:'D
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 20:49"]
No kiljuin lintsin kiepissä. Aihettakin oli,häntäluu mustelmilla,olkapää mustelmilla,käsivarsi mustelmilla. Eikä mikään nössöimmästä päästä,ainakaan lintsillä. Ap.
[/quote]
Kieppi on aikamoisen lälly. Ei tunnu yhtään vatsanpohjassa tai muutenkaan. Ehkä jos laitetta ajettaisiin 3-5x nopeudella nykyiseen verrattuna tuntuisi jossain.
Todellakin kiljutaan!
T: Särkänniemen lähellä asunut
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 20:49"]
[/quote]
Kieppi on aikamoisen lälly. Ei tunnu yhtään vatsanpohjassa tai muutenkaan. Ehkä jos laitetta ajettaisiin 3-5x nopeudella nykyiseen verrattuna tuntuisi jossain.
[/quote]
mikä se sulle sit jännä lintsillä? Ap
Huomasin saman asian tänä vuonna tivolissa ja lintsillä.
Kersat huutavat jatkuvasti nykyään lapsuutensa, kai ovat jo väsyneitä huutamaan paikoissa, joissa se on mielestäni sallittua.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 20:55"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 20:49"]
[/quote]
[/quote]
mikä se sulle sit jännä lintsillä? Ap
[/quote]
Kuten jo sanoin, ei suomessa ole yhtäkään "jännää" laitetta. Kyllähän nuo uutuudet ja vanhatkin laitteet tulee joka kesä kierrettyä läpi, niin linsi,särkännäiemi, powerpark, jne, mutta ei niistä koskaan tule tunnetta, että pitäisi kiljua, tai että ottaisi edes mahanpohjasta tms. Eli lällyjä kaikki. (joillekkin pikkulapsille voikin olla ihan jees, mutta tuskin kenelekkään aikuiselle)
Huvipuistolaitteet on aika nössöjä, niin ei tuu kiljuttua.