Parhaimmat valituset naapureilta?
Meistä valitti aikoinaan samassa rapussa asunut mamma, kolistellaan kuulemma rapussa. Oli soittanut isännöitsijälle.Isännöitsijä sitten soitti meille ja oli kertonut mammalle että oli sama päivä kun muutettiin rappuun....:)
Kommentit (263)
Hassahtanut mummeli soitteli minusta poliisille. Olin kuulemma varastanut maton hänen 5. kerroksen parvekkeeltaan ja huutelin ullakon ilmastointiputkien kautta törkeyksiä hänen asuntoonsa.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 13:20"]
Jos se oikeasti häiritsee niin kyllä siinä valittaisi.
Meillä ainakin on suihkun ja saunan vieressä lastenhuone (vain seinä välissä), lapset ei wc ja suihkusta häiriinny eikä herää niin miten sitten naapuri?! Monesti pesukonekin pyörii yöllä 01-02 aikaan ja lapset vetää unta palloon. Niin täytyy sen naapurinkin kyllä vetää.
Olisi se aika kummaa että oman asunnon väki nukkuu ja ei häiriinny, mutta naapuri aivan toisessa asunnossa häiriintyy. Silloin on varmaan syytä valita jokin muu asumismuoto (naapurin)!
[/quote]
Oletko tutkinut lapsesi ja naapurisi unenlahjat? Oletko myös mittaillut desibelimittarilla minkälaista melua pesukoneesi pitää naapurin makuuhuomeessa keskellä yötä kun se linkoaa?
[/quote]
Ei mun tarvitse mittauttaa mitään kun yleensä häiritsevästi käytöksestä valitetaan vuosien saatossa ja näin ei ole käynyt. Eli jatkan samaan tapaan.
saako laittaa kämppiskokemuksen? laitan kuitenkin:
asuimme kolmen hengen tyttösolussa. olin kipeä ja kämppikseni oikeasti tuli marttyyrina valittamaan, kuinka yskiminen häiritsee hänen lukemistaan. siis ei edes että nukkumista vaan keskellä päivää opiskelua! eikä minulla todellakaan ollut mikään hinkuyskä vaan ihan vain nuha, ja yötkin sain ihan hyvin nukuttua yskimättä. kysyin sitten että mihinköhän minä sitten menen, kun olen kuumeessa ja vanhempani asuvat 450km päässä.
samainen kämppis valitti myös mm. että laitan ruokaa (klo 13) liian kauan ja kolina häiritsee häntä, imuroin yleisiä tiloja liian hitaasti, pidän oman huoneeni tuuletusikkunaa liian kauan auki jolloin liikenteen melu tulvii hänenkin huoneeseensa (asuimme kampuksella jossa ohi ajaa ehkä 10 autoa tunnissa) ja ja ja...oma suosikkini oli, että pidän hänen mielestään herätyskelloni torkkua liian kauan päällä, mihin kämppikseni ei siis ollut herännyt vaan oli ollut jo hereillä mutta ääni ärsytti häntä.
pieniä juttuja sinänsä mutta oikeasti kun tuollaista kuuntelee päivästä toiseen omassa kodissaan niin vähemmästäkin alkaa riivata. hän murtui tilanteessa ensin ja muutti pois, ja minä sain tilalle aivan mahtavan kämppiksen, jonka kanssa tulemme oikein hyvin toimeen!
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 13:04"]
Itse käyn wc, suihkussa ja saunassa milloin sattuu (rivi+kerrostalossa). Yöllä: 01, 03, 04 jne.
Eikä kukaan ole kymmeniin vuosiin valittanut.
[/quote]
Meidän tuttu muuten kertoi meille (ei ole siis valittanut kenellekään) että heidän naapuri rivitalossa käy keskellä yötä 2-4 aikaan aina saunomassa ja se kuuluu selvästi heille. En kyllä ymmärrä sitä miksi joku saunoo aamuyöllä, kyllä ne pahimmat paskat voi pestä suikussakin pois?
[/quote]
Siksi, kun ei välitä eikä kiinnosta muut ihmiset ja heidän yöunensa tippaakaan, vaan oma perse on ainoa mikä merkitsee. Onneksi minulla on loistavat naapurit, eikä sellaisia jotka saunovat kiusallaan keskellä yötä koska "minäminäminä minulla on oikeus!".
[/quote]
Joo ei kiinnostakaan.
115 jatkaa
Siis mukamas. Jos joku nyt tuosta sai kuvan, että harrastin mummojen rääkkäystä. Johonkin vanhainkotiin tai hoitolaitokseen se sitten parin vuoden päästä lähti.
Kaverini oli kesän työttömänä ja kävi usein luonani (olimme opiskelijoita, minä töissä. Molemmat tyttöjä). Isännöitsijä tuli ilmoittamaab, että joudun maksaa kaksinkertaisen vesimaksun, ja naapurit (vanhoja ihmisiä) olivat valittaneet, että asun nykyään lesboisessa suhteessa. Luvatta ei saisi muuttaa kukaan luokseni.
Kaveri ei edes käynyt joka päivä ja varmaan yhtenä viikonloppuna oli ollut yötä... Useammin vain tuon kesän aikana, kun oli työttömänä :D
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 17:58"]
Eikö jokainen itse tee sen sopimuksen yhtiön kanssa.
[/quote]
Sopimuksen tekee toki (tai no sekin voi vaihdella, mutta yleensä kyllä) jokainen itse. Sen sijaan sähkömittari määrää onko asunnossa/talossa yösähkö, yleissähkö vai kausisähkö. Mittarin voit vaihdattaa (maksaa!) vain, jos omistat kiinteistön. Kerrostaloasunnon mittaria et voi vaihdattaa, et vaikka omistaisit asunnon. Mikäli asunnossa on kaukolämpö, tariffina on todennäköisimmin yleissähkö (= sähkön hinta on aina sama ja mittarissa raksuttaa vain yksi laskuri).
Naapurin noin 30-vuotias mies tuli toivottavaan minut ja poikaystäväni tervetulleeksi rappuun. Sanoi, että jos kuulee hiljaisuuden jälkeen jälkeen yhdenkin äännähdyksen, soittaa poliisit ja hankkii meille häädön. Lisäsi myös, että meidän olisi paras muuttaa heti pois kaupungin huonolle asuinalueelle. Veikkaisin, että oli jollain tavalla mielenterveysongelmainen. Alakerran naapureiden auton renkaiden pultit löysäsi, koska olivat parkkeeranneet yläpihalle muuttoa varten.
Naapuri tuli valittamaan pianon soitosta. En omista pianoa.
Meille naapuri valitti (ja ilmoitti) että taöoyhtiön pihalla ei saa pelata palloa. Ensin koska ikkunat (palloilijat olivat 3 ja 9v pojat), sitten kun sanoin että tällä puolityhjällä supertelellä ei saa mitään rikki, niin sitten siksi että lapset ei sitten tajua olla heittelemättä golfpalloja pihalla, sitten meni julkisivurappauksien piikkiin ja lopuksi kukkien piikkiin. Sillä pihapallolla ei ollut vaikutusta yhteenkään näistä asioista...:) Oli kuin ilmapallo! Muulla ei ole koskaan kukaan pihalla leikkinyt.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 13:11"]
Itse käyn wc, suihkussa ja saunassa milloin sattuu (rivi+kerrostalossa). Yöllä: 01, 03, 04 jne.
[/quote]
Meidän tuttu muuten kertoi meille (ei ole siis valittanut kenellekään) että heidän naapuri rivitalossa käy keskellä yötä 2-4 aikaan aina saunomassa ja se kuuluu selvästi heille. En kyllä ymmärrä sitä miksi joku saunoo aamuyöllä, kyllä ne pahimmat paskat voi pestä suikussakin pois?
[/quote]
Siksi, kun ei välitä eikä kiinnosta muut ihmiset ja heidän yöunensa tippaakaan, vaan oma perse on ainoa mikä merkitsee. Onneksi minulla on loistavat naapurit, eikä sellaisia jotka saunovat kiusallaan keskellä yötä koska "minäminäminä minulla on oikeus!".
[/quote]
Joo ei kiinnostakaan.
[/quote]
Onneksi näitä omahyvisiä ihmisiä joita ei kiinnosta kun oma perse on vähemmistö. Jos kaikki olisi samanlaisia eihän täällä kukaan pystyisi olemaan ilman riitaa.
Asuin vuosia sitten kerrostalossa, jossa eräs vanhempi mies piti sotilaallista kuria puuttuen kaikkeen mahdolliseen. Tuli esim. soittamaan ovikelloa ja tivaamaan, mitä olimme pudottaneet ovemme eteen, kun laattaan on tullut halkeama. Öö, emme mitään, koska se oli siinä jo muuttaessamme. Kun sitten muutimme pois, tuli hän mussuttamaan, että hissiä ei saa käyttää muuttamiseen ja muuttoauto olisi pitänyt parkkeerata sadan metrin päähän parkkipaikalle eikä oven eteen, koska autosta voi valua öljyä hiekalle. Ei toteltu ja siinä ukko seisoi otsasuoni pullistellen.
Naapuri vaikutti aluksi mukavalta, kunnes alkoi sekopäiset jutut, esim: "Sinä akka nauhotat mun puheita seinän takaa ja levität niitä internetissä!"
Seinän takana asuva päiväkotihoitaja valitti, että vauvamme itkee yöllä -Vauva heräsi ehkä kerran tai kaksi yöllä ja itki joskus hyvin pienen hetken.
Valitus johtui ilmeísesti siitä, että huomautimme hänelle ja hänen teini-ikäiselle tyttärelleen, ettei pianoa tulisi soittaa kello 22 jälkeen, koska olemme silloin nukkumassa ja järjestyssäännöissäkin näin sanotaan.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 13:20"]
Olisi se aika kummaa että oman asunnon väki nukkuu ja ei häiriinny, mutta naapuri aivan toisessa asunnossa häiriintyy. Silloin on varmaan syytä valita jokin muu asumismuoto (naapurin)!
[/quote]
No just, tyypillinen MINÄ MINÄ asenne. Kun kerran meidän lapset saa nukuttua niin kyllä kaikkien muidenkin talossa pitää pystyä nukkua vaikka nyt pikkusen pestään pyykkiä keskellä yötä...Olette todellinen WT-perhe.
[/quote]
Vakivalittaja taas vauhdissa.
[/quote]
Se valittaa joka aiheesta jokaisessa jutussa.
Yhdellä kaverilla oli naapurina valittajamummo. Pitkään isännöitsijä jaksoi ilmoitella häiritsevästä metelistä metelin aiheuttajille mutta kerran tuo mummo teki valituksen että viikonloppuna kaverilla oli ollut yötä myöten bileet. Kaveri totesi isännöitsijälle että nyt ei tullut valitus oikeaan osoitteeseen kun hän oli ollut kyseisenä viikonloppuna työmatkalla ulkomailla. Tämän jälkeen isännöitsijä kuulema käsitteli tuon mummon tekemät valitukset mappi-ö:hön suoraan eikä enää häirinnyt muita asukkaita, mummo kun pysyi tiukasti kannassaan että juuri tämän kaverini luona oli ollut bileet. Naapuritkaan eivät olleet mitään bileitä huomanneet.
Sitten tuohon yöllä pyykin pesuun. Itse olen yöihmisiä ja kaipaan sitä omakotitaloa kun kämppikset olivat muualla ja sain pistää sen zumbaa tanssivan pyykkikoneeni pyörimään juuri silloin kuin tuli into pestä pyykkiä. Minulla muutenkin on eniten intoa tehdä asioita puolenyön ja aamukuuden välissä. Voisiko johonkin tehdä kokeilukerrostalon mihin otetaan vain yöihmisiä asumaan? Muuttaisin heti.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:48"]
Imbesilli.
[/quote]
Tulit sitten kerralla ja kommentoit samantien useampaan viestiin, kirjoitustyylistäsi ei voi olla erehtymättä. Et tainnut olla koulussa se penaalin terävin kynä? Kun oikein niin kiire tuppaa, että 1-2 aikaan yöllä täytyy pyykkiä pestä.
[/quote]
Sinä se et sitten osaa lopettaa. Olisiko slut mitään?!
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 12:38"]Viereisessä kerrostalossa, huom viereisessä asuva mummeli vahtasi minua hyvin paljon. Tuolloin kävin viikonloppuisin ystävien kanssa ulkona ja saavuin kotia 01-04 välillä. No hän laitteli postilaatikkooni kirjeitä kuinka tahraan taloyhtiön maineen, huoraanko minä ja saanko siitä rahaa jne. Kerran hän oli nenä kiinni ikkunassa kun tulin taas kotiin eräänä yönä ystävä mukanani joka oli vailla yösijaa, ja hän oli vielä parhaimpia tyttökavereitani, mummeli hyökkäsi ulos huutamaan minulle että minut häädetään vielä joku päivä ja että pyöritän ilotaloa. Postilaatikossani oli usein syksyiset mutalehdet heitetty postini päälle, karkkipapereita ynnä muuta. Luonteeltani olin ja olen edelleen aika nössö enkä koskaan lähtenyt hänen kanssaan sotimaan sen enempää, tosin tämän jälkeen kun hän yöllä kyttäämällä kyttäsi kotiin tuloani, kävin seuraavana aamulla kysymässä tarkemmin tämän naikkosen meininkejä ja että aikooko hän jatkaa näin kauankin. Vuoden jaksoin, valitin vuokranantajalleni tästä, isännöitsijälle ja muille asukkaille mutta näköjään minä olin nuorena tyyppinä tämän mummon inhokki. Sitten muutin pois. Parhaana on kyllä jäänyt mieleen kun iskä tuli isolla valkoisella pakulla hakemaan yhtä sohvaa asunnoltani, oli seuraavana päivänä jälleen mummokäsialalla kirje laatikossani että sinä senkin huora nyt jo pakettiautollinen miehiä saapui pihaan. Ja siis - kyseessä oli meidän iskä joka oli saapunut yksin. Ei helvetti puistatti oikeen muistella sitä hullua.
[/quote]
Ilmeisesti ollut muistisairas mummo, käytös viittaa vahvasti siihen. Ei ole enää mitää tajua todellisuudesta. Toivottavasti on edes kotisairaanhoidon piirissä. Sääliksi käy.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 18:15"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Joo ei kiinnostakaan.
[/quote]
Onneksi näitä omahyvisiä ihmisiä joita ei kiinnosta kun oma perse on vähemmistö. Jos kaikki olisi samanlaisia eihän täällä kukaan pystyisi olemaan ilman riitaa.
[/quote]
Voi juma. Miksi pitäisi kiinnostaa kun ei ole aihetta annettu. KUKAAN EI OLE VALITTANUT 50 VUOTEEN. Ymmärsitkö?
Ei omia vaan tuttujen kokemuksia.
Mummeli valittaa naapurin tahallaan häiritsevän seiniin koputtelemalla ja nimeää tarkan ajan - jonka naapuri on ollut ulkomailla ja kämppä tyhjänä.
Poliisit soitetaan paikalle häiritsevän metelin takia. Soittavat ovikelloa ja kertovat että olivat seisseet 5 min oven takana eivätkä olleen kuulleet mitään. Ei ihme, kun paikalla oli 2 henkilöä jotka pelasivat Yatzya. Hurjaa menoa, eikös?
Nuorenparin luo tuli isännöitsijä joka kertoi erään mummon valittaneen nuorten rietastelusta joka häiritsi häntä kun nuorilla ei ollut verhot kiinni. Isännöitsijä oli mennyt mummolle, joka oli johdattanut hänet keittiöön, avannut ikkunan ja kurotellut ulos. Jos oikein kaulaa kurkisti niin näki talon kulman taakse (vanha talo jonka sisäpihan puoleisissa seinissä kummallisia mutkia) ja siellä olikin nuorenparin makuuhuoneen ikkuna (jonne ei nähnyt muuaten kuin kurottamalla matsomaan sen kulman taakse). Isännöitsijä kävi sitten varoittamassa nuoria tirkistelevästä mummosta.