Mitä teen?! Mies alkanut käyttäytymään väkivaltaisesti
Eilen siis oli ensimmäistä kertaa avioliittomme aikana kun pelkäsin miestäni. Yritän tiivistää:
Oltiin laittamassa ruokaa ja mä olin jo valmiiksi kuin persiisen ammuttu karhu kun oli kova nälkä. Myös lapsi oli nälkäinen ja kiukutteli nälissään. Mies selas kännyllä nettiä ruokapöydän ääressä istuen. Pyysin että voisko auttaa vaikka pyyhkimällä pöydän kun ruoka on kohta valmista.
Lapsi roikkui ulisten isänsä jaloissa ja mies hermostu ja murahti kovaäänisesti lapselle (oo nyt hiljaa siinä tms.) ja läppäsin leivinliinalla miestä olkapäälle että et puhu lapselle tolleen. Niin mies läimäs täysiä mua olkapäälle ja tökkäs vatsaan ja toisella kädellä vielä tarttu mua ranteeseen. Mies on kova treenaamaan joten sattu kovasti kun tarras ranteesta. Pelästyin ja itku ei ollut kaukana, raivostuin ja heitin kamat käsistäni pöydälle ja menin vaihtamaan ulkoiluvaatteita että pääsisin vähäks aikaa ulos rauhottumaan.
Kuulin kun lapsi alko kiljumaan kahta kauheemmin ja sitten kuulin kovan lyömisen äänen. Mies oli lyönyt lasta ja lapsi kiljui kauhuissaan. Juoksin keittiöön, nappasin lapsen ja kysyin mieheltä onko se ihan hullu!?! Miehellä oli veitsi kädessä ja kiroili raivoissaan että menee hermot kun yks vaan huutaa ja huutaa. Sekunnin murto-osan pelkäsin oikeesti että iskee sillä veitsellä meitä.
Mentiin lapsen kanssa makuuhuoneeseen ja mietin mitä hittoa teen. Mun ei oo ikinä , ikinä , ikinä tarvinnu pelätä mun miestä. On rauhallisuuden ja kiltteyden perikuva ollut (tähän asti), siksi pelästyin ja yllätyin tuota kovasti.
Mies tuli lopulta huoneeseen pyytämään anteeksi ja sanoi että ruoka on valmista. Lapsi pelkäsi isäänsä eikä suostunut menemään syömään ja munkin ruokahalut kaikkos.
Nyt mua ahdistaa edes nähdä miehen naamaa... on nyt tällä hetkellä nukkumassa. Ja meillä on toinen lapsi tulossa :( Mietin vain sitäkin että jos oisin pidemmällä kuin 4. kuulla niin miehen mahan tökkäys tuntuis vielä kamalammalta... :( Pitääkö tässä nyt helvetti peloissaan alkaa etsimään omaa asuntoa vai mitä ihmettä, tuntuu että ajatukset ei yhtään toimi, ylireagoinko ajatuksiani?!
Kommentit (30)
Huomasin nyt vasta, ettei lähellä ole kavereitasi.
Voisitko käydä turvakodissa puhumassa tilanteesta? Saisit varmasti heiltä neuvoja.
Onko mahdollista, että miehesi käyttää steroideja käydessään treenaamassa? Steroidit vaikuttavat luonteeseen ikävästi.
Aloitetaan vaikka siitä, että miksi sinä väsyneenä ja nälkäisenä laitat ruokaa?
Miksi mies ei tee yhtään mitään perheen hyväksi, vaan sinun pitää käskeä?
Tämähän se lähtötilanne oli, ja jatkui sillä, että SINÄ läppäsit miestä. Sitä saa mitä tilaa.
Itse sinä olet ottanut roolin sen perheen palvelijana, etten sanoisi suorastaan orjana. Orjia on maailman sivu kohdeltu kaltoin, miksi sinä olisit poikkeus? Varsinkin isäntänsä silmille hyppivä = komenteva ja läpsivä orja on saanut kurinpalautusta.
Miehelle sinä et voi mitään, mutta itsellesi voit. Ota ihan uusi rooli omassa elämässäsi äläkä hyväksy enää sitä, että sinä yksin palvelet muita. Vaikka onhan se mies tietenkin muuten niin hyvä ... Totuus vaan on, että tuon miehen kanssa se ei onnistu.
Kuulostaa että miehesi vetää steroideja ja tatuoi itseään.
Onko myös kalju ja omistaa vaimonhakkaajapaidan?
Mahdollisesti kuonokoppapartainen tapaus?
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 09:57"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 09:47"]
Tuollaisia me miehet olemme. Nykyään pitää vain hillitä hermoja. Ei miesten hermot ole rautaiset. Välillä tämä nykyajan meno menee vähän yli ja sitten tulee rikottua kotia nyrkillä tai kirveellä.
[/quote]
Onneksi voi hakata halkoja pihalla. Siinä saa päästeltyä höyryjä. Kirveellä hakkaaminen on todella terapeuttista hommaa miehille.
[/quote]
Halkoja hakkaava mies luultavasti kuvittelee mestaavansa perheensä.
Olen aina pitänyt halonhakkaajia juntteina ja vähä-älyisinä.
Oikeasti, kuka enää 2000-luvulla hakkaa halkoja.
Perseeseen ammuttu karhu on helvetin vaarallinen lähiympäristölleen.
Jos ap tarkoittaa tosiaan että mies on kuin perseeseen ammuttu karhu. Niin ottaisin lapsen ja lähtisin pois.
Lyöminen on väärin ja en suosittele jäämään.MUTTA mietin että kuvailemasi leivinliinalla läppäisy,oliko se voimaltaan semmoinen,että jos mies olisi sen tehnyt ja komentanut samalla,olisit kokenut tilanteen uhkaavana? En tarkoita et mikään oikeuttaisi käymään päälle,mutta usein naiset tuntuvat voivan tehdä sitä lievää väkivaltaa tai henkistäväkivaltaa miehiä kohtaan ilman että sitä koetaan pahana.Usean kerran nähnyt kun nainen läpsii miestään,mutta kukaan ei ajattele tilannetta väkivaltaisena.
Tosiaan,takertumatta tuohon epäolennaiseen pikku seikkaan kokemuksesta kehotan lähtemään.minunkin miehelläni pimahteli välillä,mutta ei kokenut tehneensä mitään väärää ja naureskeli ettei ole todisteita kun ei koskaan lyönyt esim.silmää mustaksi.
KÄY LÄÄKÄRISSÄ LAPSEN KANSSA!
On sitten todisteita miehen käyttäytymisestä jos tulee huoltajuuskiistoja yms
Meillä tilanne kärjistyi niin pahasti että sunnuntaina, kun mies makasi krapulassa sohvalla ja imuroin sekä mäkätin että miehenkin olisi hyvä osallistua sunnuntain siivoiluun mies nappasi imurin kädestäni ja paiskasi sen seinään ja repi lasten huoneen oven irti saranoiltaan. Karjui lapsille että päät umpeen ja tönäisi minut sohvalle.
Sitten mies lähti äidilleen kahdeksi viikoksi eikä palanut ennenkuin pyysin anteeksi käytöstäni häneltä.
Ymmärtänet itsekin, että tuosta ei ole kuin kaksi suuntaa: sinun suuntasi ovesta ulos lapsen kanssa, tai teidän yhteinen suuntanne pahempaan. Sinun ei edes pitäisi miettiä, mitä sinun pitäisi tehdä - kun mies on pelkästä pöydän pyyhkimisestä käynyt käsiksi sinuun ja sen jälkeen myös lapseen.
Jos sinun tulee jotakin miettiä, niin miten. Pakkaa tilaisuuden tullen tärkeimmät tavarat ja hiukan rahaa, lapsi kainaloon ja sukulaisille, vaikka sinne satojen kilometrien päähän. Ja loput tavarat palaat hakemaan vain jonkun henkilön kanssa, ei missään nimessä yksin. Tai pyydät jotakuta tulemaan avuksesi sinne, mikäli et pysty lähtemään miehen näkemättä. Hoidat kaiken erojärjestelyn ja tapaat tämän miehen vain jonkun tukihenkilön läsnäollessa.
Mikäli sinun tekee mieli puolustella miehen tekoja, arvioida omaa syyllisyyttäsi tai miettiä omaa ylireagointiasi, muista tämä: pöydän pyyhkimisestä mies oli valmis käymään käsiksi sinuun ja lapseenne. Sitä ei voi puolustella mitenkään, millään tavalla, ikinä.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 09:47"]
Tuollaisia me miehet olemme. Nykyään pitää vain hillitä hermoja. Ei miesten hermot ole rautaiset. Välillä tämä nykyajan meno menee vähän yli ja sitten tulee rikottua kotia nyrkillä tai kirveellä.
[/quote]
Onneksi voi hakata halkoja pihalla. Siinä saa päästeltyä höyryjä. Kirveellä hakkaaminen on todella terapeuttista hommaa miehille.