G: Ensimmäiset sanasi lapsellesi
Minulle tehtiin sektio aamuyöllä ja menetin tajuntani, näin esikoiseni vasta aamun puolella. Katselimme toisiamme. Siinä hän katsoi minua, kuin vihaisena, kulmat rutussa. Kysyin "Ollaanko kavereita?"
Kommentit (37)
"Moi. Sähän potkit kovaa"
Poika makas mahallaan mun päällä ja potki jaloilla. :D
Tervetuloa maailmaan, rakas pikkuinen.
Ponnistusvaihe oli kestänyt 1 1/2 h, joten viimeisen ponnistuksen vihdoin koittaessa ja saadessani vauvan rinnoilleni pystyin vain sanomaan tuon ja suutelemaan pikkuista päälakea. Sitten vauva vietiin Apgar-pisteiden tarkistamiseen ja isä sai pestä vauvan.
"Moi, mitäs mini-Tapsa?"
Poika oli ihan täysin veljeni näköinen, vaikkei enää isona jollina ole ollenkaan.
Tervetuloa, sinut minä jo tunnenkin.
Kakkoselle sanoin: Ai sua muka väsyttää?
Ei mitään käsitystä, olin niin taju kankaalla. Sen vain muistan, että kun vauva alkoi tulla ulos ja huuto alkoi kuulua, niin ajattelin hämärästi, että "ahaa, tollasta ääntä meidän pitää ruveta kuuntelemaan ja tottelemaan" :D
Itse en muistaisi mutta mies sanoo, että sanoin esikoiselle tervetuloa maailmaan ja kuopukselle sulla on maailman ihanin isosisko.
kuopus on 2 viikkoa vanha ja esikoinen 10v.
Taisin sanoa jotain "äidin rakas, äiti on tässä".
Tyttäreni, jota en uskonut saavani, nostettiin rinnalleni, sanoin hänelle; olen äitisi ja rakastan sinua. Poikani syntyi 26 kuukautta myöhemmin, sanoin hänelle: Hei pikkumies, olet rakas, sisaresi tulee huomenna sinua katsomaan. He ovat yhä toisilleen ja minulle rakkaat (isänsä on poisnukkunut). Vaikean endometrioosin kokeneena, olen heistä äärettömän kiitollinen. Ovat nykyään 34 ja 32 vuotiaita :-) ♥
Älkää nyt oikeesti viittikö, siis oikeasti te olette näin sanoneet kun vastasyntynyt on tuotu rinnalle... Voiko olla enemmän lässynlässyn kliseistä nämä teidän kommentit!?
Ekat sanat oli varmaan: Uuh Aaah... Moi kulta rakas...
Esikoiselle sanoin: "Voi ei, näytät ihan enoltasi." Hän syntyi alateitse. Kuopukselle, joka syntyi sektiolla ja jonka näin vasta muutaman tunnin ikäisenä, sanoin "Onko ne kiusanneet sua täällä?"
Ooh, it's a baby!! (en oikeestaan tieda etta mita odotin saavani, rantapallon ehka, kun olin niin ihmeissani pienesta pojastani). Tama tapahtui siis kun nostivat hanet mahani paalle heti kun tuli ulos.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 00:06"]Älkää nyt oikeesti viittikö, siis oikeasti te olette näin sanoneet kun vastasyntynyt on tuotu rinnalle... Voiko olla enemmän lässynlässyn kliseistä nämä teidän kommentit!?
[/quote] Ihan oikeasti, ainakin minä sanoin. Luuletko siinä mietittävän, että mitäköhän sitä nyt sanoisi, ettei vaikuttaisi kliseiseltä?
Kuule, vaikka joku vela kuinka haluaisi uskotella itselleen muuta, niin ehdottomasti suurimmalle osalle naisista oman lapsen syntymä on ihana, taianomainen hetki. Minulla ei ainakaan ole ikinä ennen, eikä ikinä tule tapahtumaan mitään ihanampaa kuin lapsieni syntymä. Ah, vieläkin tulee tippa linssiin, kun muistelee :') t. Nro 13
"Voi miten pieni" - kyyneleet silmissä, katse mieheen päin...ja kun sain vauvan ensikertaa syliini, kuiskasin "Voi äidin kulta miten oletkaan suloinen". Liikuttava hetki. Tuosta aikaa kuukausi ja tuossa se suloinen tuhisee parhaillaankin vieressä. :')
Olet pikku rumilus!!