Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkääs tää avoimen yliopiston väylä..

Vierailija
07.06.2014 |

Olen lukenut pääni puhki opinto-oppaita, enkä ole varma, olenko ymmärtänyt oikein. Eli voin ihan vaan mennä opiskelemaan sen 20-100 op, miten mihinkin linjalle tai kouluun vaaditaan, ihan ilman mitää hakua? Tarkoitukseni on jatkaa tekniikan alan opintojani yliopistotasolle, kun olen päässyt asumaan paikkakunnalle, missä se on mahdollista.

Sitten kun olen opiskellut tuon vaadittavan määrän, mahdollisesti riittävän hyvällä keskiarvolla, mikä joissain tapauksissa on vaatimuksena, voin hakea joko avoimen väylässä, tai normaalisti DIA-yhteisvalinnassa? Tiedän, että Dia-valinnassa voi hakea milloin vain, joten jätetään se tässä vähän vähemmälle huomiolle. Eli avoimen opintoja ei tarvitse hakea opiskelemaan, vaan sinne voi vain mennä ja sitten haku, kun niitä opintoja on tarpeeksi? Kaveri väittää, että avoimen väylälle pitää hakea, mutta minä tajusin, että haku on nimenomaan vasta avoimen väylältä tutkintoon. Toivon, että vastaajat ovat niitä, jotka oikeasti tietävät asiasta, ei siis tulkintoja. 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi