Mikä ihme suomalaisia ihmisiä vaivaa? Leivoin töihin kakun uudenvuoden kunniaksi ja...
...kun kysyin ihmisiltä haluaako kakkua leivoin ja toin töihin. KUKAAN ei halunnut sitä! Ihmiset olivat ihan hämillään ja vastasi jotain "ööööö....ei.." tai "en mä tarvi...." ja jotkut jopa nyrpisti nenää ja toljotti mua ihan ihmeissään. Pari ihmistä sentään ymmärsi kiittää vaikkei maistunut. Mutta olen ihan ihmeissäni miten aikuisilla ihmisillä voi olla käytöstavat noin hukassa? Ei siis ärsytä se ettei kakku maistunut, vaan se että vastaukseksi töksäytetään jotain "No en haluu" ja jatketaan töitä
Kommentit (58)
Kas kun et vieny makaroonilaatikkoa.
Taidankin leipoa tiikerikakun, sehän on ihan parasta!
Oliko kyse samoista ihmisistä, joilta kysyit halua syödä leipomaasi kakkua?
Olen toki siitä samaa mieltä, että olisi kohteliasta kiittää tarjouksesta, vaikkei aiokaan syödä kakkua. Itsekin olen laihiksella, enkä söisi kakkuasi, mutta sanoisin, että "ai kun olet ollut ahkera! kiitos ei, yritän laihduttaa"
Outo työpaikka tai sitten ilmaiset asian vähän hassusti. Meillä menee kaikenlaiset kakut, keksit ja karkit hetkessä ja työyhteisömme koostuu noin 40 henkilöstä. Yleensä tosiaan herkut jätetään taukotilaan, joku joskus laittaa viestiä, että tarjolla on ja käykää ottamassa. Osa sanoo ei kiitos, ja sekin on hyväksyttävää, koska aina kaikki tarjottava menee yhden päivän aikana.
Kyllä ne syö mutta vasta laillisella tauolla . Työaika lait . Kaupan tuotteet myös joku toinen tehnyt . Tosin näitä kun kuljettaa avustusruokia tarjolle ei kiitos ollut ties missä monta viikkoa , on muutamia. Tiedän niin likaisia ihmisiä uskontolahkoissa ettei mitään tajua hygieniasta , kauheita ruokia niiden lapset tutut käy ulkona syömässä sen takia .
En välitä mistään leivonnaisista joten en olisi ottanut, mutta toki olisin kieltäytynyt kohteliaasti. Jotkut toki loukkaantuvat siitäkin, mutta se ei sitten enää ole minun ongelmani.
No mä kyllä ihmettelen....olen kysyjän puolella.Olen tehnyt 24 vuotta elämästäni tehdastöitä,ja milloin vain joku toi kahvikoppiin jotain hyvää,niin varmasti meni viimestä murua myöten.
Olen ollut myöhemmin vanhainkodeissa tms. töissä,ja aina melkein on kahvikoppiin joku tuonutherkkuja,itse tehtyä tai muuta ,makeaa tai hedelmiä.
Kaikki on aina mennyt.
Ovatko työkaverisi kovin nuoria,keski-ikäiset ja sen ohittaneet syövät ainakin mielellään.
Toki nyt on korona-aika,mutta kaikki ruokahan täytyy valmistaa.Asianmukaisesti käsiteltynä ei ole vaaraa,miten sitä sitten voi kaupasta ostaa esim.leipomuksia tai hedelmiä.
Olen pahoillani,että olet joutunut kokemaan moista,ja mitä kakkuun tulee,tiikerikakku on hyvää.
On muuten vävyni lempikakkua.
Tiikerikakku ja kupillinen kahvia, ihan täydellistä! Minulle olisi kelvannut.
Oliko gluteeniton ja laktoositon?
En syö jos ei ollut.
En kyllä muutenkaan syö kuivakakkuja.
Vierailija kirjoitti:
Oliko gluteeniton ja laktoositon?
En syö jos ei ollut.
En kyllä muutenkaan syö kuivakakkuja.
Miksi pitäisi vaivautua tekemään gliteeniton ja laktoositon kakku sellaista ihmistä varten, joka ei muutenkaan syö kuivakakkua?
Ai niin siksi, kun olet speciaali ja tärkeä ja lumihiutale ja tulee muuten paha mieli.
Unohdat nyt että suomalaiset ovat äärimmäisen hyvinvoivaa ja pilalle hemmoteltua suurkuluttaja kansaa. Ruokaa ja herkkuja ei arvosteta, vaan haukutaan. Ilmainen kouluruoka haukutaan lyttyyn. Toisen leipomat kakut haukutaan ylimielisesti lyttyyn. Kuka nolo kauhea ihminen nyt häiritsee meitä jollain kakulla! Pitäisi olla vähintäänkin gluteeniton, vehnätön, maidoton, vegaaninen, munaton, jauhoton, sokeriton jne. että voisi harkita ja silloinkin sen kakun maistaminen on suurta uhrautumista kun siihen nyt meni läskiperseellä päivän kalorit. Sedentaarinen ylimielinen lihava piloille hemmoteltu suomalainen ajaa autolla parinsadan metrin päässä olevaan lähikauppaankin ja itkee kun voi syödä vain 1200 kcal päivässä. Se on maailmanloppu jos joutuu syömään sen 100 kcal pienen tiikerikakkupalan. Sit kotiin päästyään ahmitaan jotain sipsejä tuhannen kalorin edestä ja ihmetellään kun paino ei tipu ja vielä vähän tuhahdellaan kun se tyhmä työkaveri pilasi päivän kakkunsa kera. V*tuttaa suomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Ja jaksoit noin kömpelön ja ennen kaikkea epäuskottavan provon sitten kyhätä?
Mikä tuosta teki provon?
Aloitus oli kyllä niin epäselvästi kirjoitettu etten ihmettelisi jos eivät ole ymmärtäneet työkaveritkaan. Ehkä ne mietti tarjoatko kokonaista kakkua, oletko myymässä sitä vai mitä ihmettä.
Mä ottaisin kohteliaisuudesta, vaikka olenkin laihiksella.
Milläköhän alalla olet? Ehkä osa työkavereistasi on jotenkin nepsyjä. Mä olen vähän assi ja itse tosiaan voisin käyttäytyä just tuolla tavoin kiusallisen pölhösti. Jos tulee yhtäkkiä, että haluatko mun tekemää kakkua ja jos just silloin ei tekisi yhtään mieli, niin sitä vain raksuttaisi vähän tyhjää ja olisi ihan, että öö, emmä tarvi hmph eli just kuin joku idiootti. Olisi tosiaan joo fiksumpaa sanoa vain, että ei kiitos, eikä olla aina tuollainen. Sori, myönnetään, käyttäydyn joskus hölmösti. En mä tiedä mitä tuollaisissa tilanteissa tapahtuu, ihan kuin menisi vähän lukkoon, vaikka kyse on ihan mitättömästä jutusta.
Sulla on varmaan paljon laihiksella olevia työkavereita?
Tää oli huono provo. Ei kukaan enää leivo kakkuja töihin.