Mikä ihme suomalaisia ihmisiä vaivaa? Leivoin töihin kakun uudenvuoden kunniaksi ja...
...kun kysyin ihmisiltä haluaako kakkua leivoin ja toin töihin. KUKAAN ei halunnut sitä! Ihmiset olivat ihan hämillään ja vastasi jotain "ööööö....ei.." tai "en mä tarvi...." ja jotkut jopa nyrpisti nenää ja toljotti mua ihan ihmeissään. Pari ihmistä sentään ymmärsi kiittää vaikkei maistunut. Mutta olen ihan ihmeissäni miten aikuisilla ihmisillä voi olla käytöstavat noin hukassa? Ei siis ärsytä se ettei kakku maistunut, vaan se että vastaukseksi töksäytetään jotain "No en haluu" ja jatketaan töitä
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Ei missään työpaikalla ole nyt mitään kovin sosiaalista elämää. Ja jos joku olisi kakkuja useinkin vienyt töihin, niin tietää, että se vain jätetään jonnekin taukotilaan näytille lapun kanssa. Korona-aikaan on virlä paljon tarkempaa ja suurin osa etänä, varsinkin juhlapyhieaän lähistöllä. Aivan kuin sellaisen ihmisen provo, joka ei ole tehnyt tlitä vuosikausiin.
Pikkujouluissa saatetaan naida
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo, koronan vuoksi en ottaisi mitää syötävää keneltäkään. Etkö tiedä, että korona voi tarttua tarjottavien välityksellä.
No eikä tartu kakku on ollut uunissa ja se on käsitelty hygieniaa noudattaen...
Virkkeet? Välimerkit? Yritä edes!
Eikös ne työpaikalle viedyt leipomukset viedä yleensä kahvihuoneeseen tms. ja syödään niitä päiväkahvin kanssa? Ei niitä erikseen käydä työpisteissä työkavereille tyrkyttämässä.
Onko uusi työpaikka? Vai mitksi et tiennyt, ettei siellä ole tapana kantaa herkkuja työkavereille?
Itse tehdyt kakut on epäilyttäviä ja monesti pahan makuisiakin. Moni luulee olevansa mestarileipuri, mutta väärässäpä ovat. Ehkä kohteliaisuudedta max yhden palan kahvin kanssa voin sellaista ottaa, mutta muuten en välitä vieraiden ihmisten omista leipomuksista lainkaan.
Siis ap on kierrellyt kakun kanssa työkavereiden luona, jotka yrittävät keskittyä töihinsä? Selkeästi kuvitellut että ihmiset ilahtuu ja kiitoksia satelee.
Vie se kakku tosiaan tyrkylle sinne taukohuoneeseen, eiköhän sen siivooja viimeistään syö suihinsa. Ja todellakaan tämä ajankohta ei suosi kakkua, kun ihmiset on mässänneet koko joulun ja tuskailevat nyt liikakilojensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö nyt muuta keksiny kuin tiikerikakun?
Tiikerikakku on hyvää. Ihme nirppanokkia täällä.
Meillä työntekijä toi kahvipöytään kermavaahdolla täytettyjä joutsentuulihattuja. Tiikerikakku kuulostaa ennemminkin kettuilulta.
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne työpaikalle viedyt leipomukset viedä yleensä kahvihuoneeseen tms. ja syödään niitä päiväkahvin kanssa? Ei niitä erikseen käydä työpisteissä työkavereille tyrkyttämässä.
Onko uusi työpaikka? Vai mitksi et tiennyt, ettei siellä ole tapana kantaa herkkuja työkavereille?
Niinpä niin. Pska provohan tuo vain on. Ne kakut jätetään taukotilaan ja ehkä meili laitetaan. Se syö, joka haluaa ja kaikki tietää sen. Ap:n kuvaamaa dialogia ei siis edes synny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö nyt muuta keksiny kuin tiikerikakun?
Tiikerikakku on hyvää. Ihme nirppanokkia täällä.
Meillä työntekijä toi kahvipöytään kermavaahdolla täytettyjä joutsentuulihattuja. Tiikerikakku kuulostaa ennemminkin kettuilulta.
Juu varmaan toi :D Kermaperseille ei näköjään ole opetettu käytöstapoja, kun ei osata arvostaa kaikenlaisia tuomisia.
Siis TIIKERIKAKKUA juuri, kun ihmiset ovat viikon mättäneet itseensä vuoden hienoimpia herkkuja ja konvehteja? Sitten tuollainen maailman tylsin kuivakakku? Ei kai kukaan jaksa eikä halua sellaista syödä.
Siitä puhumattakaan, että ap on kiertänyt työpisteillä sitä tyrkyttämässä.
Vierailija kirjoitti:
Mua toljotetaan töissä vihaisesti jo siitä että sanoin iloisesti "Hyvää huomenta!!!" kun saavun paikalle. Suomalaiset nyt on vähän tollasia.
Ja meillä pidettiin ihan erikseen palaveri käytöstavoista kun joku ei ollut sanonut huomenta. Enkä ole töissä päiväkodissa vaikka niin saattaisi luulla.
Mulla on kausia, jolloin kelpaa mikä vaan ja milloin vaan, mutta jos olen päättänyt pitää herkkulakkoa tai rajoittaa ne vaikka viikonlopulle, niin silloin oikeasti ei kiitos. Miten sitäkään voi sitten kohteliaasti kieltäytyä, parempi olla hiljaa.
Lisäksi mun työpaikalla on kahvikulttuuri muuttunut kolmen vuoden sisään ihan laidasta laitaan. Uudet, nuoret työntekijät eivät juo kahvia, eivät koskaan. Itsekään en kahvia juo, mutta juon mielelläni teetä ja kahvitauoilla olisi kiva olla seuraa - kakulla tai ilman oman päätöksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua toljotetaan töissä vihaisesti jo siitä että sanoin iloisesti "Hyvää huomenta!!!" kun saavun paikalle. Suomalaiset nyt on vähän tollasia.
Ja meillä pidettiin ihan erikseen palaveri käytöstavoista kun joku ei ollut sanonut huomenta. Enkä ole töissä päiväkodissa vaikka niin saattaisi luulla.
Meillä on kerrostalossa pari tapausta, jotka eivät osaa tervehtiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään työpaikalla ole nyt mitään kovin sosiaalista elämää. Ja jos joku olisi kakkuja useinkin vienyt töihin, niin tietää, että se vain jätetään jonnekin taukotilaan näytille lapun kanssa. Korona-aikaan on virlä paljon tarkempaa ja suurin osa etänä, varsinkin juhlapyhieaän lähistöllä. Aivan kuin sellaisen ihmisen provo, joka ei ole tehnyt tlitä vuosikausiin.
Ohhoh. Ihan tavallista sosiaalista elämää ainakin meidän työpaikalla, ei työtä voi tehdä etänä. Ja tarjottavatkin kelpaa.
Itsetehty tiikerikakku on hyvää ja hienoa, että veit tarjolle. Kohteliaasti ja fiksusti voi kieltäytyä tarjoilusta, ymmärrän heitäkin. tökeryys on tyhmyyttä.
Minä säästän kalorit mieluummin niihin omiin lempiherkkuihin, en tuhlaa niitä työkavereiden kuivakakkuihin. Toki kohteliaasti kieltäytyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kerrostalossa pari tapausta, jotka eivät osaa tervehtiä.
No pitäkääpä vaikka palaveri.
Kurja juttu, ap, ettei kakkusi käynyt työpaikalla kaupaksi. Joulun aikaan ihmiset ovat mättäneet ruokaa kaksin käsin kupuunsa aivan ähkyyn eikä nyt maistu enää mikään, ei varsinkaan makea.
Kysyin huvikseni eilen perheeltä, söisivätkö he maustekakkua, jos leipoisin uuden. Voi sitä mutrunaamojen määrää, kun ilmoittivat, että kiitti, mutta nyt riitti, leivo sitten ensi jouluksi. :D :D :D Eipä silti, ei minunkaan tehnyt oikeasti mieli mitään makeaa juuri nyt. Eikä maistuisi lihakaan vähään aikaan.
Suurin osa ihmisistä on täysin ilman käytöstapoja olevia urpoja.