Naurattaa nakki-perunasalaatti-ihmiset
Eikö muuta uudenvuodenruokaa keksitä? Meillä oli eilen juustofondue gruyerestä ja tänään jatketaan appenzellerillä racletessa.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Fonduepannuilijat on kyllä melkoinen muinaisjäänne - ei kai kukaan enää oikeasti..?? 🙈🙈
Kyllä näitä on. Eräs ns hienompi nainen mullekin ehdotti samaa. He ovat shampanja, fondue ihmisiä, me kuohari nakki ihmisiä. T. Ammattivalittaja
0/5 mutta tuli mieleen, että itseäni kyllä nauratti, kun joku kollega kommentoi, että syön juhlaruokaa, kun olin napannut työmatkalla lähikaupasta pikaiseksi lounaaksi nakkeja ja perunasalaattia.
Joo, eivät ole todellakaan juhlaherkkuja meidän taloudessa.
Söin eilen edellisen päivän paistetun kanan jämät ja vihersalaatin. Silläkin vuosi vaihtui. Mutta puolestani jokainen voi syödä mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse tehty perunasalaatti ja oikeita nakkeja, nams 😋 kaupan einessalaatti ja jauhonakit, yöks 🤢
Lidlissä on kyllä hyviä perunasalaatteja. Muiden kauppojen kotimaiset tuotteet ei maistu.
Vierailija kirjoitti:
Se on varmaan monille niin perinne että niitä pitää saada, oli ne herkkua tai ei. Itse opin vasta aikuisena että ne on uuden vuoden perinneruokaa. Itse en siis nakeista välitä.
Sama täällä, paitsi vedän nakkeja kyllä muulloin.
Oliko tämä oikeasti hienoin ruoka, jonka provoosi keksit? Voi voi...
Minäpä söin nakkiperunasoselaatikkoa, jossa oli juustoa - siitäs saitte pitkän nenän...!
Aloituksesta saisi hyvän ”vain keskiluokka jutut” -meemin!
Kyllä on oltava täysin tahdoton luuserivässykkä, että syö juhlapäivänä jotain hampaat irvessä vain koska on "tapa". Näitä vässyköitä on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta saisi hyvän ”vain keskiluokka jutut” -meemin!
Keskiluokka - unohdettu kansanosa.
Mua naurattaa ap joka kuvittelee olevansa hienompi ihminen. Fonduet ja racletet löytyy täältäkin mutta välillä on ihan kiva syödä nakkejakin.
Ei nyt ihan lähe toi juttu.
Minä pieraisen nakki ja perunasalaattipierut tuollaisten hienostelijoiden naamalle. Prööt!
Kuka nyt enää juustoja jaksaa syödä, kun niitä on mussutettu jo koko joulu?
Ja joku juustofondue ihan ruuaksi?! Jo on köyhää...
Vierailija kirjoitti:
0/5 mutta tuli mieleen, että itseäni kyllä nauratti, kun joku kollega kommentoi, että syön juhlaruokaa, kun olin napannut työmatkalla lähikaupasta pikaiseksi lounaaksi nakkeja ja perunasalaattia.
Joo, eivät ole todellakaan juhlaherkkuja meidän taloudessa.
Eikä kenenkään muunkaan taloudessa!
Et sitten v** tuilua tunnista vaikka se hierotaan naamaasi?
Nakit ja perunasalaatti ovat meillä arkiruokaa - mutta vain koska ne ovat miehen lempiruokaa ja niitä syödään todella usein.
Mulla on ranskalaiset uunissa ja nakit kattilassa.
Perunasalaattia löytyy myös.
Mjaa. No nakeista en kauheasti perusta, tykkään muunlaisista, maustetummista makkaroista. Ja teen oikein hyvää perunasalaattia: keitän ja pilkon potut kuorineen, teen kastikkeen oliiviöljystä, dijon-sinapista, kevätsipulista, rouhitusta valkopippurista ja sormisuolasta. Lisäksi laitan siihen kapriksia. Nam nam...
Mutta kukin makunsa mukaan, ap. Fondue ja raclette ovat ihan ok näpräilyruokaa, mutta eivät ne mitään luksusruokaa nekään ole.
Nauravat nakkimme nauravat sinulle.
Mä laitoin kampasimpukoita. Ei oikein inspiroi mitkään nakit edes arkena saati sitten juhlapäivänä.
Siinähän naurat. Hyvä että joku asia naurattaa. Itse söin blinejä ja mätiä kuohuvan kanssa, sekä varasin nakkeja ja perunasalaattia jos himo yllättää....ja yllättihän se :)