Onko lapsellista alkaa kieltäytymään kotiinkuljetuksella tilaamisesta omaan budjettiin vedoten? Mies "maksattaa" nämä mulla
En halua enää käyttää näihin rahaa, koska muuten en saa mitään säästöön. Mies viimeksi suuttui ja koki kieltäytymiseni vit**iluna ja tuli riita ja suostuin sit hoitamaan tilauksen. En mä halua laittaa noin turhaan rahaa, vaan mieluummin säästän tai ostan jotain itselleni. Kerran kk on ok, mutta nyt kertoja on 6-8 kuukaudessa ja rahaa menee noin 25-30 e/kerta ja kaikki mun tililtä. Mies ei ikinä edes ehdota että maksaa takaisin. Ite se ostaa aina kaupasta vaan välttämättömät ja halvinta extran kuraa, esim uuden oliiviöljyn ostaminen on hänelle mahdotonta, mutta tyytyväisenä kyllä käyttää tuotetta, kun minä sen ostan.
Miten tämän saa riidatta ratkaistua?
Kommentit (34)
Outo ongelma. Miten kukaan voi vaatia jotain toista maksamaan ostoksiaan? Et tietenkään maksa.
Puoliksi laskut. Tai sitten ostatte omat ruokanne ja omat tarvikkeenne ja toinen ei niitä käytä. En itse voisi olla tuollaisessa suhteessa. Meillä on kaikki yhteistä, vaikka omat tili onkin. Jos minulla ei ole rahaa, niin mies siirtää tilille ja päinvastoin.
Ota ero loisesta. Ostakoon keskenään itse mitä tarvitsee, käyttäköön siihen omia rahojansa.
Oikeasti suostut😂 tiltkoon mies itse vaikka hevosen. Nyt tiukkana. Sehän käyttää hyväksi haastamalla riitaa ja syyllistämällä. Juokse ja lujaa.
Oletko saanut jonkun äitinsä elättämän aikamiespojan vaivoiksesi?
Onko sinulla lapsia ja miehen pahin painajainen on ostaa vahihgossa ruokaa muillekin kuin itselleen? Sen sijaan hän syö teidän ruoat?
Jos haluaa tilata pizzaa pitää olla rahat. Tai tehköön itselleen munakkaan, jos ei rahaa ole.
Sen pitäisi riittää että sanot "minulla ei ole nyt varaa tähän, sitä paitsi haluan käyttää rahani muuhun". Jos hän kehtaa suuttua siitä, niin sitten suuttuu. On kyllä niin omituista, hyväksykäyttävää käytöstä, että miettisin haluanko jatkaa yhdessäoloa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Siis mies pakottaa sinut tilaamaan ja maksamaan ruoat itselleen ja syö ostamasi ruoat😮
Ap. ärsytät minua, kun et tilannut minulle pizzaa. Et ole mukava ihminen nyt yhtään.
Riidattahan tota ei saa ratkaistua mitenkään, sillä tottahan mies pitää kynsin hampain kiinni saavuttamastaan edusta. Se on hinta joka sinun on maksettava itsenäisyydestäsi.
Mitä oikein tilaatte kun kotiinkuljetus/kerta maksaa noinkin paljon? Vai onko kuljetusmatka pitkä?
Onko kyse extra heräteostoista kuten pitsojen tilailusta vai kaikkien ruokaostosten teosta netissä?
Eikö sun oma järki ap sano mitään kun pitää tänne kirjoittaa? Jos susta tuntuu että kulut jakautuvat epätasaisesti sä varmasti osaat toimia tavalla jolla tilanne paranee.
Eli: lopetat sen tilaamisen kokonaan. Siis ihan kokonaan. Varaat tietyn summan ruokaan ja loput siirrät säästöön.
Ei sillä ole väliä ottaako mies kieltäytymisen veetuiluna. Anna sen kiukutella.Käyttäköön omia rahojaan.
Pääset mahdollisesti eroon kuormittavasta ihmissuhteesta sillä ei normaalissa parisuhteessa asiat noin mene.
Mene puoleksi vuodeksi täysin samalle itaruuslinjalle miehen kanssa. Osta myös itse sitä halvinta laatua ja kieltäydy ostamasta kalliimpaa. Samallla säästät rahaa ja miestä kiukuttaa niin että se etsii jonkun toisen jonka piikkiin elää.
Tuollaiseen se raha palaa, mitään ei jää säästöön.
Veikkaan että ap on saanut itseään tasokkaamman miehen ja pitää siitä kynsin hampain kiinni ja on valmis maksamaan toisen tilaukset.
Pihi mies tuskin se siitä muuttuu. Asia vain pahenee. Oletteko puhuneet asiasta tarpeeksi selkeästi ja suoraan? Nyt on sinun aikasi testata suhde. Jos mies ei tajua ja tule vastaan, niin sitten sitä tosiaan on turha odottaa myöhemminkään.
Jätä se sika