Voisimmeko jutella aikuisten talvikengistä?
En ole vuosiin löytänyt mistään hyvänäköistä vettä ja kosteutta pitäviä kenkiä. Olipa pohja kuinka paksu tahansa, niin aina vuotaa saumoista.
Olen niin umpikyllästynyt kävellä märissä kengissä varpast palelevat.
Tuntui ettei mistään eikä millään hinnalla saa enää hyviä kenkiä. Ennen sai laadukkaita nahka saappaita jotka kestivät vuosikymmeniä, ei enää nykyään!
Eniten ärsyttää saumojen vuotaminen.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Käyskelijä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Sievin lesti on tarpeeksi leveä, mutta näyttää lapiolta ja pohja tuntuu liian kovalta astua, sovita itävaltalaista merkkiä nimeltä Legero. Kenkäkaupasta löytää helposti normaalilestisen Legeron, mutta merkillä on myös leveämpiä, jos tarpeen. Tarkista netistä mitkä mallit ovat normaali- ja mitkä leveälestisiä ja jos et Suomesta sopivaa saa, niin tilaa netin kautta. Omani löysin ihan Suomesta.
Hei minäkin oon etsinyt talvikenkiä. Noi Legerot näyttää siltä, että pohjassa olis joustoa, askel saa rullata? Inhoan jäykkiä kenkiä, jalat kipeytyvät. Oletko pysynyt mustalla jäällä noilla pystyssä eli pitääkö pohja? Entä pitävätkö koot paikkansa, mun koko on UK 3, joten joskus hiukan hankala löytää jalkineita.
Minä käytän märillä ja liukkailla keleillä vain Legeroita. Pohjat on pitävimmät liukkailla, mitä olen löytänyt. Pohjat ovat kumia ja jotenkin kevyet. Eivät vuoda märässäkään. Kestävät käytössä monet talvet, eli ovat laadukkaita. Kaiken lisäksi ovat todella mukavat jalassa. Koot pitävät hyvin paikkansa. Saappaat ovat reiluhkoja normaalilestisinäkin ja niihin mahtuu paksumpi sukka.
Ok iso kiitos vastauksesta :)
Vierailija kirjoitti:
Linkkiä edes kohtuullisen näköisiin Polarin tai Sievin kenkiin? Nehän on aivan karmeita mummo/tätsy-popoja 😝 !
https://www.sievishop.fi/sievi-kengat/tuote/sievi-paula-musta-naisten-n…
Tuo ei tosin ole lämpimimmistä päästä eikä goretex. Mutta hyvät syksyn-pikkupakkasten yleiskengät töistä kaupan kautta baariin.
Vesikelillä käytän maihareita, pakkasille on pomarin huopaa.
Teini on pitänyt näistä:
https://www.sievishop.fi/sievi-kengat/tuote/sievi-*shop*-aura-musta-nai…
Mulla on tänä talvena ollut käytössä Pomarin Kuura-nauhakengät ns. työkenkinä. Jalalla meni hetki tottua kengän malliin, eli sattuivat alkuun hieman oikeasta koosta huolimatta. Nyt kun ovat sisäänajetut, ovat mukavat, kevyet ja myös kohtuu lämpimät jalassa.
Kävelykenkinä (koiran kanssa) Palladiumin goretexit. Eivät ole mitkään kaunistukset, mutta eipä sen perään metsässä kukaan kyselekään. Ovat vähän kuin kevyemmät vaelluskengät. Menevät hyvin etelässä syyssateista talven yli ja alkukevään mutalällyyn asti. Jos olisi lunta ja kunnolla pakkasta, kaapista löytyy vielä nahkapieksut.
Paljon riippuu toki siitä mistä kukin sattuu tykkäämään, mutta käytännöllisiksi ja asiansa hyvin ajaviksi olen nämä havainnut.
Vierailija kirjoitti:
Kuomat on rumat, huonot jalassa, eivät pidä vettä.
Kuomat on kuitenkin kotimaiset. Malleja on erilaisia ja pohjallisilla voi muokata sopivan. Urissa on pitoa.
Täysin vedenpitäviä talvikenkiä on kai vaan vuorilliset kumisaappaat esim Tretorn talvikumisaappaat. Niihin liukuesteet jos on liukasta.
Kuomat on rumat, huonot jalassa, eivät pidä vettä.