Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisimmeko jutella aikuisten talvikengistä?

Vierailija
01.01.2021 |

En ole vuosiin löytänyt mistään hyvänäköistä vettä ja kosteutta pitäviä kenkiä. Olipa pohja kuinka paksu tahansa, niin aina vuotaa saumoista.
Olen niin umpikyllästynyt kävellä märissä kengissä varpast palelevat.

Tuntui ettei mistään eikä millään hinnalla saa enää hyviä kenkiä. Ennen sai laadukkaita nahka saappaita jotka kestivät vuosikymmeniä, ei enää nykyään!

Eniten ärsyttää saumojen vuotaminen.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä olleet useamman talven Ten Points Clarisse-maiharit käytössä. Ruotsissa suunnitellut ja Portugalissa valmistetut. Paksut pohjat, pystyy helposti kävelemään läpi lätäköiden eikä kylmyys tunkeudu pohjien kautta jalkoihin nopeasti. En juuri muista liukastuneenikaan niillä, pohja on hyvää materiaalia ja kuviointi tarpeeksi syvä. Suosittelen tutustumaan kyseisen merkin kenkiin.

Vierailija
22/45 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Sievin lesti on tarpeeksi leveä, mutta näyttää lapiolta ja pohja tuntuu liian kovalta astua, sovita itävaltalaista merkkiä nimeltä Legero. Kenkäkaupasta löytää helposti normaalilestisen Legeron, mutta merkillä on myös leveämpiä, jos tarpeen. Tarkista netistä mitkä mallit ovat normaali- ja mitkä leveälestisiä ja jos et Suomesta sopivaa saa, niin tilaa netin kautta. Omani löysin ihan Suomesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ice bugit. Superhyvät. Töissä voi vaihtaa korkkarit. Ei työmatkalla omassa autossa tai lenkillä tartte näyttää naiselliselta.

Vierailija
24/45 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Sievin lesti on tarpeeksi leveä, mutta näyttää lapiolta ja pohja tuntuu liian kovalta astua, sovita itävaltalaista merkkiä nimeltä Legero. Kenkäkaupasta löytää helposti normaalilestisen Legeron, mutta merkillä on myös leveämpiä, jos tarpeen. Tarkista netistä mitkä mallit ovat normaali- ja mitkä leveälestisiä ja jos et Suomesta sopivaa saa, niin tilaa netin kautta. Omani löysin ihan Suomesta.

Hei minäkin oon etsinyt talvikenkiä. Noi Legerot näyttää siltä, että pohjassa olis joustoa, askel saa rullata? Inhoan jäykkiä kenkiä, jalat kipeytyvät. Oletko pysynyt mustalla jäällä noilla pystyssä eli pitääkö pohja? Entä pitävätkö koot paikkansa, mun koko on UK 3, joten joskus hiukan hankala löytää jalkineita.

Vierailija
25/45 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko katselleet Palmrothin kenkiä? Asikaine (bloggaaja ja somettaja) on joskus tehnyt yhteistyötä Palmrothin kanssa, ja olen silloin katsellut Palmrothin talvikenkiä. Oli tosi kivoja nilkkureita. Valmistettu Suomessa, eli myös Suomen oloihin. Kotimaisissa kengissä on just tää, että esim. pohjat on mietitty suomalaiseen säähän. Jos ne vielä valmistaa niitä nilkkureita, joihin aiemmin tykästyin, niin ne on sitten mun seuraava kenkäostos.

Vierailija
26/45 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
27/45 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legeron kengille myös peukut täältä! Toinen suosikkikenkä on Ten Pointsin Pandora, löytyy kolmea eri varren pituutta. Klassikko.

Vierailija
28/45 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Legerolla on ainakin hyviä kävelykenkiä leveäjalkaiselle, kuten minä.

Vierailija
29/45 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomarin Gore Texit eivät mahdu jalkaan.

Viime vuonna kokeilin kymmeniä kenkäpareja joka paikasta, yksikään ei mahdu jalkaan.

Jalan koko on 40-41. Tuntuu että kengät vääntävät outoon malliin jalat tai sitten koko jalka ei vain yksinkertaisesti mahdu kenkään.

En ymmärrä miksi nykyään kengät ovat käyrän mallisia, siis sisään päin vääntyneitä.

Pitäisiköhän sitten kokeilla vähän isommalla numerolla olevia kuin 40-41 jos ei kerran mahdu jalkaan? Voi pyhä sylvi nyt taas, ne koot vaihtelee valmistajakohtaisesti jopa parilla numerolla joten et voi olettaa että jos juuri "sinun koon" kenkä ei mahdu jalkaan niin se on sitten menetetty tapaus koko malli.

Vierailija
30/45 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ice bugit. Superhyvät. Töissä voi vaihtaa korkkarit. Ei työmatkalla omassa autossa tai lenkillä tartte näyttää naiselliselta.

Tämä. Hyvin harvassa ovat he, joiden pitää olla talvella ulkonakin edustavasti pukeutunut.

Vierailija
31/45 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkkiä edes kohtuullisen näköisiin Polarin tai Sievin kenkiin? Nehän on aivan karmeita mummo/tätsy-popoja 😝 !

Mulla on sievin mannesaappaat, 1koko isompi kuin normaalisti ja pitkät villasukat.

Tarkenee jalat eikä vuoda saumat.

Vierailija
32/45 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieppi

Vierailija
33/45 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää hyvät ihmiset urheiluliikkeeseen ja ostakaa vaelluskengät! Mulla on Meindl-merkkiset, eikä taatusti mene vesi läpi, kunhan uutena käsittelee huolella kyllästysaineilla.

Vierailija
34/45 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pomarin Gore Texit eivät mahdu jalkaan.

Viime vuonna kokeilin kymmeniä kenkäpareja joka paikasta, yksikään ei mahdu jalkaan.

Jalan koko on 40-41. Tuntuu että kengät vääntävät outoon malliin jalat tai sitten koko jalka ei vain yksinkertaisesti mahdu kenkään.

En ymmärrä miksi nykyään kengät ovat käyrän mallisia, siis sisään päin vääntyneitä.

Pitäisiköhän sitten kokeilla vähän isommalla numerolla olevia kuin 40-41 jos ei kerran mahdu jalkaan? Voi pyhä sylvi nyt taas, ne koot vaihtelee valmistajakohtaisesti jopa parilla numerolla joten et voi olettaa että jos juuri "sinun koon" kenkä ei mahdu jalkaan niin se on sitten menetetty tapaus koko malli.

Et varmaan osaa edes kuvitella, kuinka vaikea on löytää siroja korkeakorkoisia avokkaita tai saappaita koossa 43.  Kai niitä jossakin päin maailmaa valmistetaan, koska Tanskan kuningattarellakin näyttää olevan ihan kivoja kenkiä.

Suomalaisille jalkineitten valmistajille voisi yrittää esittää toivomuksia, jos jotain mielestä mallia voisi valmistaa vähän isommalla tai ainakin leveämmällä lestillä, jos perusmalleista ei löydy sopivaa. Sieviläisistä ainakin tällainen täti-ihminen on löytänyt oikein mukavia kenkiä.

Vierailija
35/45 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukku Legerolle. Käytin omani aivan loppuun ja etsiskelen nyt uusia tilalle.

Vierailija
36/45 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomarin kengät olis varmaan mulle hyviä, mutta niitten 36 on mulle pari senttiä liian pitkä. Ennen tekivät kolmeviitosia, mutta ovat lopettaneet.

Vierailija
37/45 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käytössä Pomarin vettä pitävät, uggin lämpimät ja icebugit liukkaille. Kävelen paljon ulkona koirien takia joten kengät ovat tärkeiltä, ja noista tykkään.

Vierailija
38/45 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyskelijä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei minäkin oon etsinyt talvikenkiä. Noi Legerot näyttää siltä, että pohjassa olis joustoa, askel saa rullata? Inhoan jäykkiä kenkiä, jalat kipeytyvät. Oletko pysynyt mustalla jäällä noilla pystyssä eli pitääkö pohja? Entä pitävätkö koot paikkansa, mun koko on UK 3, joten joskus hiukan hankala löytää jalkineita.

Minä käytän märillä ja liukkailla keleillä vain Legeroita. Pohjat on pitävimmät liukkailla, mitä olen löytänyt. Pohjat ovat kumia ja jotenkin kevyet. Eivät vuoda märässäkään. Kestävät käytössä monet talvet, eli ovat laadukkaita. Kaiken lisäksi ovat todella mukavat jalassa. Koot pitävät hyvin paikkansa. Saappaat ovat reiluhkoja normaalilestisinäkin ja niihin mahtuu paksumpi sukka. 

Vierailija
39/45 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän DrMartensin klassikkomaihareita ja Vagabondin paksupohjaiset maiharit toisena, niissä hieman korkeampi varsi ja enemmän uria pohjassa. Hyvännäköiset ja pitävät, nahkaa nekin.

Sitten on toffeen ruskeata mokkaa olevat BjörnBorgin karvavuoriset nilkkurit.

Vierailija
40/45 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi