Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsille tulee ikäeroa 7 vuotta

Vierailija
07.06.2014 |

Onko kokemusta tällaisesta ikäerosta, miten arki lähtenyt sujumaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 6-vuotiaat kaksoset, kun kuopus syntyi. Mielestäni oli tosi helppoa. Isot olivat jo omatoimisia, mutta kuitenkin jaksavat edelleenkin olla pikkusisaruksen kanssa (nyt 5 ja 11).

Vierailija
2/9 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa oli, sai olla kotona kun esikoinen aloitti koulun ja ensimmäinen on jo omatoiminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja isompi oli niin kauan odottanut pikkusiskoa/veljeä, ettei ollut edes mustasukkainen. Innolla auttamassa hoitamisessa

Vierailija
4/9 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava ikäero meillä. Lapset ovat läheisiä eivätkä tappele. Vanhemmat jaksavat hyvin. :)

Vierailija
5/9 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä ja sen pikkuveljellä on 7v ikäeroa. Pikkuveli on aina ollut ärsyttävä vahdittava räkänokka, ei leikkikaveri. Nyt ne vasta oikeastaan voi viettää aikaa yhdessä kun pikkuveikkakin on yli 20 ja ovat molemmat aikuisia.

Vierailija
6/9 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omista lapsista, mutta siskon ja mun ikäero on 7 v. Isoveljen (vanhin) ja siskon n. 1,5 v. Mulla ei ole omia muistoja tästä, mutta sekä äiti että sisko kertoi, että siskolle oli kova järkytys, että hän ei ollutkaan nuorin ja tyttö ja keskipiste :D Isoveli oli kuulemma ihan cool. 

Elettiin isompien kanssa ihan eri lapsuudet, perhetilanne muuttui sinä aikana ja olin jotain 13, 14 kun sisarukset muuttivat pois kotoa ja jäin "ainokaiseksi". Emme leikkineet yhdessä eikä meillä ollut yhteisiä kavereita. Sisarusten kaverit oli mun kavereiden isosisaruksia. 

Iän karttuessa lähennyimme ja nyt olemme kaikki kolme läheisissä väleissä. Vähän sisarukset mua vielä suojelee ja saan usein kuulla miten "kauhean nuori" olen. Olen 45-vuotias. :D

Vierailija
7/9 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isoveljeni on 7 vuotta vanhempi, ja kyllä meillä oli seuraa toisistamme. Ei tietenkään yhteisiä leluleikkejä, mutta esimerkiksi pelasimme tolkuttoman paljon lauta- ja korttipelejä silloin, kun kummallakaan ei ollut kaveria kylässä ja esim. mökkimatkoilla. Aikuisina olemme aika paljon tekemisissä, näemme ehkä kerran kuussa tai kahdessa. Olemme aina olleet samalla aaltopituudella. Joten minun kokemukseni tuosta ikäerosta on hyvä.

Vierailija
8/9 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja siskolla 7 vuotta ikäeroa. Kasvaessa ei seuraa tuosta pikkunaperosta juurikaan ollut, mutta isompana (eli aikuisina) ollaan hyvissä väleissä.

Vierailija
9/9 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahdella ensimmäisellä lapsella 2v ikäero. Sitten on 6v taukoa, ja kahdella nuoremmalla taas 1,5v ikäero. Selkeästi eniten iloa on aina siitä omaa ikää lähimpänä olevasta sisaruksesta ja se on myös läheisin.