1h 20min vai 2,5 tuntia ennen lähtöä kentälle?
Monelta pitäisi saapua lentokentälle, lento lähtee tiistaina iltapäivällä, ja ihan vaan Euroopan sisäinen lento. Ja Hkin terminaali 2. Ja bussilla menen, joten jompi kumpi aika pitäisi valita.
Kommentit (11)
Varmaan ihan sama kumpi. Eikö se riitä, että on 45 minuuttia aikaisemmin?? Vai onko mulla jotain vanhaa tietoa, en nyt tässä googlettamaan jouda. Jos haluat käydä vaikka syömässä kunnolla ennen lentoa, niin sitten varaa enemmän aikaa.
2,5. Juot kahvit(tai kaljat) odotellessa. Parempi kuin kiire, jos jotain odottamatonta sattuukin.
Lipussa sanotaan, että laukut täytyy pudottaa viimeistään 1 h ennen - se on se tiukka aika. Muuten ei epävarmuutta :)
ap
Jos valitset 1 h 20 min, niin tiukille menee. Jos ei ole ruuhkaa, niin toki tuo riittää. Mutta jos jo backage dropiin on jonoa ja sitten turvatarkastukseen,niin liian tiukka. Itse jätän pelivaraa ihan siksikin, että aina voi sattua jotain matkalla kentälle. Jos missaan bussin, niin vartinkin viive kiristää kivasti hermoja.
Minulle kävi kerran niin, että meinasin jäädä Tukholman koneesta kun kuvittelin 1,5 tuntia riittävän. Sattuikin sitten kunnon ruuhkasuma ja todella hermoilin että ehdinkö. Varsinkaan ruuhka-aikaan ei kannata pelata liian tiukille.
Kannattaa mennä 2.5 tuntia niin on pelivaraa jos jotain odottamatonta tapahtuu/on paljon porukkaa liikenteessä. Itselläni meni viime kesänä n. 50 minuttia pelkästään bagage drop-jonosta portille pääsemiseen, ja sain todellakin kävellä reippaasti nuo kaikki välit.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 23:29"]
Kannattaa mennä 2.5 tuntia niin on pelivaraa jos jotain odottamatonta tapahtuu/on paljon porukkaa liikenteessä. Itselläni meni viime kesänä n. 50 minuttia pelkästään bagage drop-jonosta portille pääsemiseen, ja sain todellakin kävellä reippaasti nuo kaikki välit.
[/quote]
Lisään: kun pääsin portille, oli se juuri avattu ja ihmiset alkoivat mennä koneeseen sisälle. Jos olisin tullut 10 minuuttia myöhemmin, olisin varmaankin missannut lennon.
Pari tuntia kannattaa varata. Koskaan ei voi olla liian varma. Saattaa tulla vaikka mitä (sinusta riippumattomia) esteitä matkalla ja lähtöselvityksessä.
Tuohon aikaan ei ole ruuhkaa, check-inin olet tehnyt netissä, kävelet suoraan backage dropille, jossa tosiaan tuolloin tuskin paljon ruuhkaa, eikä varmaan turvatarkastuksessakaan. En menisi notkumaan kentälle suotta liian aikaisin. Mutta jos kentällä tykkää olla, niin miksipä ei.
Finskin lennolla tuon baggage dropinkin voi nykyään tehdä itse automaatilla, joten mä menisin myöhemmällä bussilla.
1,2h sanon mä. Jos on epävarma miten siellä kentällä käyttäydytään niin sitten pitempi aika