Karhukirje laskusta, jonka olisi pitänyt mennä e-laskuna..?
Sain postissa karhukirjeen laskusta, jolle olen valinnut e-laskun, joka on toistaiseksi toiminut tämän laskuttajan osalta moitteetta. Verkkopankki ei näytä että minulla olisi yhtään hyväksymätöntä e-laskua, ja tilillä on ollut reilusti katetta koko ajan. Mistä voi olla kyse? Kummasta päästä kannattaa lähteä selvittämään - laskuttajalta vai e-laskut välittävästä omasta pankista?
Kommentit (4)
reklamoi ensin se maksukehoitus, jotta ei mene perintään. Sitten kysyt pankista miksi e-laskua ei ole tullut.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:51"]
reklamoi ensin se maksukehoitus, jotta ei mene perintään. Sitten kysyt pankista miksi e-laskua ei ole tullut.
[/quote]
Juu ei kannata pankista kysellä miksi e-laskua ei ole tullut, kyllä kannattaa suoraan ottaa yhteyttää siihen tahoon, jonka e-lasku olisi pitänyt toimittaa. Pankki on vain välittäjä e-laskuille, ei mikään tietotoimisto.
Se johtuu siitä, että suoraveloituksen loppuminen hoidettiin ihan vitun huonosti. Siksi niitä muistutuksia tulee siirtymävaiheessa.
No nyt katsot mitä laskua siinä karhutaan ja sitten menet katsomaan verkkopankistasi, onko sillä summalla ja viitteellä lähtenyt karhukirjeen lähettäneelle yritykselle maksu. Jos on lähtenyt, ota vaikka klippinä sähköpostiin kuva verkkopankin maksusta ja lähetä se karhuajalle. Jos et löydä verkkopankistasi maksettuna sitä laskua mitä karhutaan, niin otat yhteyttä karhukirjeen lähettäneeseen yritykseen ja ilmoitat, ettet ole laskua saanut, vaikka pitäisi tulla e-laskuna. Pyydä lähettämään lasku ensitilassa, niin tiedät mitä on maksamatta. Capiche?