Onko ns. hiirenpillu leuassa periytyvää?
Se semmoinen kuoppa mikä joillain on leuassa, onko se sellainen ominaisuus joka periytyy vanhemmilta, vai voiko sellanen muodostua kelle tahansa ihan sattumalta?
Kommentit (66)
Täälläpäin olen kuullut aina puhuttavan pyllyleuasta.
Persleuaksi minäkin sen oon oppinu kutsumaan. En kyllä sano noin rumasti kelleen.
Jessus että kaikesta saadaan tehtyä ongelma. En ole 27v aikana kiinnittänyt tuohon kuoppaan mitään huomiota.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 10:25"]Mun tytöllä on nätti kuoppa leuassa. Mun mielestä se vaan lisää kasvojen kauneutta. Isältään on perinyt sen. Itse olen perisuomalainen pallonaama ;-)
Musta on hirveää, kun ihmisten kasvonpiirteistä käytetään rumia nimiä. Itselläni on aina tullut paljon pisamia ja muistan edelleen miltä tuntui, kun olin n. 6v. ja kaverin äiti sanoi, että mulla on teerenpaskaa naamassa. Kesti pitkään ennen kuin ymmärsin, että pisamat ovat kauniita.
[/quote]
Mulla on tuo leukakuoppa ja vielä aikuisenakin tulee niitä itseinhon hetkiä, kun kuulen kiusaajien äänet päässäni. Olin kuulemma kylän rumin huora, jonka on pillukin on vielä leuassa. Yksi tyhmä kuoppa leuassa musersi minut ja vei psykiatriselle.
Tyttärelläni on hiuksenhienoinen kuoppa leuassa, ei kyllä haittaa ulkonäköä lainkaan. On keskimääräistä kauniimpi eikä tämä ole yksin äidin mielipide.
Mulla on kans kuoppa leuassa, ei sellanen "terävä" vaan sellane Sandra bulloc-tyyline, ja pisamat myös ja kiharat tukka :) tykkää persoonallisesta lookistani, ja lokakuussa syntyvä poikani perii kuoppaleuan koska se periytyy AINA jos jommalla kummalla vanhemmalla on :)
Mulla on myös kuoppa leuassa, tosin aika huomaamaton. Myös pisamat löytyy. :) En ole koskaan pitänyt kuoppaa leuassa rumana piirteenä. Myös poikani on perinyt kuopan leukaan minulta. Minä perin isältäni.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 08:52"]
Minulla on kuoppa leuassa ja minusta se sopii minulle kuin nenä päähän! :) Mielestäni kertoo ihmisestä jotain, jos täytyy haukkua toista sen takia, että hänellä on kuoppa leuassa. Haukutteko te myös ihmisiä, joilla on esimerkiksi pisamia tai väärän pituiset hiukset teidän makuunne?
[/quote] ne joilla oli pisamia kutsuttii teerenpaskanaamaksi, silmälasipäitä rillirouskuiksi, sokeelepakko, isosilmäisiä mulkosilmiksi ja hoettiin miksi n....... on isot silmät että ne näkee nälkää paremmin .... jne :S
kultainen 80-luku
Rumahan se naisella on. Tiedän yhden Niinan jolla moinen löytyy.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 20:57"]
Mulla on kans kuoppa leuassa, ei sellanen "terävä" vaan sellane Sandra bulloc-tyyline, ja pisamat myös ja kiharat tukka :) tykkää persoonallisesta lookistani, ja lokakuussa syntyvä poikani perii kuoppaleuan koska se periytyy AINA jos jommalla kummalla vanhemmalla on :)
[/quote]
ei nyt sentään aina, onhan paljon sisarusjoukkoja joissa kaikilla ei ole!. Dominoiva se piirre kuitenkin on eli 50 % tdnk.
Ei kyllä periydy aina. Minun neljästä lapsestani kuopan peri vain yksi.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:34"]
Persleuaksi minäkin sen oon oppinu kutsumaan. En kyllä sano noin rumasti kelleen.
[/quote]
persleuka on sellainen vakoleuka, ei kuoppaleuka.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/f5/bc/dc/f5bcdc063c85a5a57f87c5e821b2f13d.jpg
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:07"]Muistaakseni sen täytyyolla ainakin toisella vanhemmalla jotta tulee
[/quote]
Kuulemma riittää, jos naapurin miehellä on.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 21:15"]
Minulla on kuoppa leuassa ja minusta se sopii minulle kuin nenä päähän! :) Mielestäni kertoo ihmisestä jotain, jos täytyy haukkua toista sen takia, että hänellä on kuoppa leuassa. Haukutteko te myös ihmisiä, joilla on esimerkiksi pisamia tai väärän pituiset hiukset teidän makuunne?
[/quote] ne joilla oli pisamia kutsuttii teerenpaskanaamaksi, silmälasipäitä rillirouskuiksi, sokeelepakko, isosilmäisiä mulkosilmiksi ja hoettiin miksi n....... on isot silmät että ne näkee nälkää paremmin .... jne :S
kultainen 80-luku
[/quote]
joo, varmasti ihan mistä tahansa kasvonpiirteestä sai pilkkaa aikaiseksi, esim. mua kutsutiin kumihuuleksi, turbohuuleksi tai lehmäturvaksi koska mulla on angelina jolie -tyyliset paksut huulet.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 16:49"]
Suomessa tämmöistä 'hiirenpillua' ei arvosteta naisilla eikä pidetä kauniina ;) Niinku huomaaki mitä "ajanlaskuja" niistä keksitty. Luulisin sen takia koska täällä se ei oo niin yleistä nii ei oo silmät tottunu moiseen :> Nimittäin Ulkomailla tämä on symboli naisen vahvuudesta jota miehet varsinki pitää todella seksikkäänä ;) Eikä se liity mitenkään miten kallo on kasvanu paikoilleen xD Itse omistan myös tälläisen ja kaupanpäälle vielä vahvuuteni ;) Joten tiedoksi kaikille tälläisen leuan omistaville ettei tämä ole mikään nolouden vaan pikemminkin ylpeyden aihe ;>
[/quote]
Haukkuvat.
Sen verran huomautukseksi, että tuo mitä vanha kansa kutsuu hiirenpilluksi, on sellainen syvähkö "kraateri", eli siinä oikeasti on lähes "reikä" siinä leuassa. Sen sijaan kuoppaa ei kutsuta hiirenpilluksi noin yleisesti. Toki saathan sinä kutsua.
On periytyvä ominaisuus.
Kuoppa leuassa, synti rinnassa. Sanoo vanha kansa.
Minä olen saanut pelkästään positiivista huomiota tuon kuopan vuoksi, samoin lapseni. Varsinkin ulkomailla tunnutaan pitävän sitä kovasti hienona piirteenä, vähän sama kuin meillä arvostetaan vaikkapa luonnonkiharoita hiuksia.