Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PIKA! Tuoreet ulkolaiset vadelmat. Pitääkö kuumentaa?

Vierailija
06.06.2014 |

Menin sit ja ostin tuoreita Portugalilaisia vadelmia. Ajattelin laittaa synttärikakun väliin. Pitääkö nekin kuumentaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tarvitse. Voi syödä ihan sellaisenaan.

Vierailija
2/10 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suosia kotilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kuumentaa 2 min. Mikro ei riitä. 

Vierailija
4/10 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu haluatteko syödä pissa- ja kakkajäämiä.

Vierailija
5/10 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisin riskin, koska se ei ole suuren suuri ja lämmittäminen pilaa maun. Itse olen hengissä vaikka tänään vetelin jogurtin seassa puolalaisia pakastevattuja sellaisenaan. jo pari viikko tehnyt näin joka päivä eikä paska lennä, saisi vaikka lentääkin, kun helle ummettaa.

Eli rohkeasti vaan!

Vierailija
6/10 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolalla ja Portugalilla on kulttuurierot. Puolassa ainakin ne vatut ja muut marjat suihkutetaan vedellä, jota ei ole puhdistettu. Epäilisin vahvasti että Portugalissa ollaan hygienisempiä.

Vierailija
7/10 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En söisi sellaisenaan. Mutta jokainen päättää itse, mitä paskaa suuhunsa laittaa.

Vierailija
8/10 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat otta riskin saada hepatiittitartunta. Portugali on Puolan lisäksi ihan kehitysmaa näissä asioissa. Mitä halvemmalla saat sitä suurempi todennäköisyys on pissalle, kakalle, bakteereille ja viruksille marjoissa.

Vierailija
9/10 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:44"]

Puolalla ja Portugalilla on kulttuurierot. Puolassa ainakin ne vatut ja muut marjat suihkutetaan vedellä, jota ei ole puhdistettu. Epäilisin vahvasti että Portugalissa ollaan hygienisempiä.

[/quote]

toisaalta potugalissa käytetään lähes orjatyövoiman asemassa olevia vuokratyöläisiä, maahanmuuttajia ja pakolaisia... joten saattaa meno olla siellä sittenkin vielä enemmän mitä sattuu kuin mitä puolassa on. Huoletta kuitenkin vetelen niin puolalaisia, portugalilaisia kuin muitakin vattuja. En oo niin tarkka mahastani ja pieni tyhjennys tekisi jo poikaa. VAttu menee pilalle keitettäessä, niin se on

Vierailija
10/10 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä:

http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/ajankohtaista?bid=2501

Kannattaa muuten muistaa ainakin vieraille mainita, että on riski kaliikkivirukseen ja hepatiittiin. Eri asia, jos omalle perheelle tekisit kakun, niin jokainen voi sit itse päättää, että millaisen riskin ottaa.