Autonostajan käsikirja?
Miten yksityiseltä ostetaan auto? Mitä pitää muistaa. En ole koskaan ostanut autoa, nyt netissä näkyis olevan sopiva myynnissä. vienkö sille käteistä, jos päätän auton ostaa?
Kommentit (4)
Mä ostin tonnin auton ja maksoin tilille. Tosin myyjä oli tuttu. Vieraalle olen myynyt fillarin ja antainut tilinumeron, maksoi saman tien verkkopankista kun kotiin pääsi. Mutta muista heti ajaa katsastuskonttorille rekisteröintiin.
Tuntuis tosi oudolta kantaa 10 000e seteleinä taskussa. Ja toisaalta itse en kyllä antais vieraalle autoa, joka lupais, ettää joo- kotona sit siirrän rahat tilille...
Voit kantaa seteleitä, hakea pankista shekin, mennä yhdessä pankkiisi tekemään tilisiirto.
Sitten vain täytätte sen rekisteriotteen toisen osan ja kiikutat sen katsastuskonttorille rekisteröintiä ja liikennevakuututusta varten.
Muista tarkistaa että autosta on verot maksettu ja myyjä rekisteriin merkitty omistaja.
Halutessa voi kirjoittaa kauppakirjan todistajineen , mutta se ei ole pakollinen.
Auton kauppa ei ole määrämuotoinen. Eli ihan sama miten maksat, voit maksaa vaikka luonnossa, jos se myyjälle sopii.