Oudoin lapsen nimi, johon olette törmänneet
Kuulin menneellä viikolla, että erään samassa työpaikassa työskentelevän lapsi oli nimetty Einariksi. Luulin sitä vitsiksi aluksi. Tulee mieleen joku tuberkuloottinen kuoleva lähinnä. Kamala mielikuva vauvasta. Ovat kuulemma hiukan erikoisuutta tavoittelevia koko perhe muissakin asioissa.
Kommentit (845)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 22:46"]Kasteilmoituksessa oli Villegalle. En varmasti en muista miten kirjoitettiin (väliviivalla vai ilman), mutta oli muistaakseni kuitenkin etunimenä. En ymmärrä....
[/quote] Tykkää saada huomioooo...
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 22:43"]
Lunabelle
[/quote]Lunabella pojalla, tytölläkin äklö.
[/quote]
Kuka tätä alapeukuttaa, katso vaikka väestörekisteristä, olen irl törmännyt pieneen poikaan nimeltä lunabella. Jos olet linjoilla ko. lapsen äiti niin perustele valintasi, pliis.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:46"]
Neljä veljestä: Matteus, Markus, Luukas ja Pasi.
Jos olisin se Pasi, hiukan ihmettelisin...
Joo, Johannes olis ollu jotenki tylsä jatkumo, tai sitten on pätkähtäny uskonkriisi.
[/quote]
Repesin totaalisesti. Hyvät nimet, mutta Pasi voi ihmetellä.
Papu ja Käpy on mun korvaan kamalia, mut kai niihinki tottuis jos ois lähipiirissä. Tuttujen lapsilla siis nämä.
Tihvo (poika)
Lumika (tyttö)
kuinka väkisin voi nimi ollakaan väännetty?
Hekla. Olin sairaalassa todella huonossa kunnossa ja mulle kävi välillä tiuskimassa joku todella törkeä (koulutukseltaan kätilö) ämmä nimeltä Hekla. Jäänyt ikuisesti mieleen kun Hekla nimestä tulee ekana mieleen noita-akka. Se nainen oli nimensä veroinen.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 00:49"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 22:43"]
Lunabelle
[/quote]Lunabella pojalla, tytölläkin äklö.
[/quote]
Kuka tätä alapeukuttaa, katso vaikka väestörekisteristä, olen irl törmännyt pieneen poikaan nimeltä lunabella. Jos olet linjoilla ko. lapsen äiti niin perustele valintasi, pliis.
[/quote]
Ihmiset, jotka haukkuvat lasten nimiä, ovat jo jokseenkin kummallisia, mutta se, että perus av-mamma vielä vaatii PERUSTELEMAAN miksi joku on antanut lapselleen jonkun nimen, on jo jotain absurdia. Kukahan piru sinä oikein kuvittelet olevasi...?
Bella-loppuinen nimi on kyllä melko erikoinen valinta pojalle.. mutta joo kukin näköjään tyylillään...
Ensimmäinen nimi: huge toinen nimi: voitto ja muksu kokonaan suomalainen
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:16"]joko Nita-MInttu on mainittu?
[/quote]
Pelkän Nitan olen myös kuullut. Ihan kuin koiran nimi...
[/quote] Nita on tyypillinen nimi Lapissa, lienee saamelaista perua?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 22:40"]
Kauri ja titta
[/quote]
Tittahan on ihan tavallinen nimi! ei välttämättä tule kovin usein vastaan, mutta oli 70-luvulla suosittu.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 08:09"]
tutun tytön koko nimi:
Iita Usva Marlene . sukunimi luokkaa "Möttönen ". en tajua, miksi Iitan perään piti tunkea muka taiteellinen hippinimi & vaikea vierasmaalainen nimi !
[/quote]
ettei olisi kuitenkin ollut IDA? ;) ja Marlene Dietrich.. sanooko mitään? nimi voi olla erikoinen, mutta joka nimelle on syynsä :)!
Jamna & Manoa, ihan suomalaisten vanhempien biologiset lapset!
Ruska, tulee ihan koiran nimi mieleen..
Armas pikkuvauvalla
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 19:41"]Mesi. Tarkoittaa kiihotuslimoja.
[/quote]
Mesikämmen ei sitten tarkoita sitä mitä sä oot aina luullut....
Kastetuissa oli jokin aika sitten pojalla toisena nimenä Myrsky-Salama :)
Tutuntutun lapset (kai jo aikuiset) Tineke ja Ginstia, ihan suomalaisia ovat.