Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaako kunta psykiatrisen hoitokodin maksut?

Vierailija
31.12.2020 |

Kun en tiedä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä kuntasi sosiaaliohjaajaan, he osaavat näissä auttaa ja laskea paljonko maksu tulisi olemaan.

Vierailija
22/31 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteyttä kuntasi sosiaaliohjaajaan, he osaavat näissä auttaa ja laskea paljonko maksu tulisi olemaan.

Niin, saa nähdä ymmärtääkö nuori likka avuntarpeestani mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos potilas itse ei kykena maksamaan, niin silloin sossu maksaa sen.

Mutta ensin tutkitaan asia.

Potilaan tulot ja menonsa lasketaan tarkoin.

Jos potilas on väliaikaisessa hoidossa asia on eri.

Mutta jos potilas joutuu pysyvään hoitoon, hänen omista tuloistaan maksetaan pysyvä hoito ja potilaalle itselleen jätetään jokin määrätty summa, omiin hkökohtaisiin menoihin,

Ja jokaisella suomalaisellahan on joitakin tuloja.

Joko työttömyysrahaa, työkyvyttömyyseläke ja muu sellainen.

Joten esim. työkyvyttömyyseläkkeestä otetaan suurin osa sairaalamaksuihin ja loput maksaa potilaan kotikunta.  Näin se menee.  Asian voi tarkistaaa useilta eri tahoilta.

Sairaalat laskuttavat kaikilta maksun hoitopäivien määrän mukaan.

Sairaala ei välitä siitä, kuka laskun maksaa, se välittää vain siitä, maksu suoritetaan sen tilille.

Jos laskua ei makseta, sairaala tai sen palkkaama muu toimisto lähettää laskun ulosottoon.

Potilaan tai hänen läheisensä tai hänen  holhoojansa on huolehdittava siitä, potilaan laskut hoidetaan.

Vierailija
24/31 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakas maksaa omavastuun ja kunta loput. Omavastuu riippuu tuloista.

Mikä se tuloraja on ettei tarvitse maksaa mitään?

Olin kaksi viikkoa väliaikaisasunnossa Porissa ”täyden palvelun” hoitokodissa. Luulen että kaikilla siellä oli alle tonnin tulot koska kaikki oli eläkkeellä ja alle 30-vuotiaita. Yksi kertoi että jää käteen 120 euroa/kk koska ruoka, vaatehuolto ym. sisältyi asumiseen. Jos tarvitsi vaatteita tms. voi hakea toimeentulotukea.

Vierailija
25/31 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole sairaala vaan hoitokoti ja työntekijöistä voin päätellä että saisin ehkä oikeaa apua.

Vierailija
26/31 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla jo lähete /maksusitoumus hoitokotiin? Yleensä siinä kohdin nuo kaikki selvitetään palvelutarvetta kartoitettaessa.

Vierailija
27/31 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla jo lähete /maksusitoumus hoitokotiin? Yleensä siinä kohdin nuo kaikki selvitetään palvelutarvetta kartoitettaessa.

Ei vielä. Täytyy ottaa yhteyttä vaikka sinne paikkaan ensin.

Vierailija
28/31 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se paikka ei päätä, pääsetkö sinne vai et - ellet maksa koko laskua itse. Ole ensin yhteydessä oman kuntasi psykiatriseen hoitoon.

Vierailija
29/31 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se paikka ei päätä, pääsetkö sinne vai et - ellet maksa koko laskua itse. Ole ensin yhteydessä oman kuntasi psykiatriseen hoitoon.

No, täällä ei onnistu mikään hoito.

Vierailija
30/31 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Husin päivämaksu on jotain 50 euroapäivä-- Jos on  maksanut jo  684 euroa siltä vuodelta,  silloin päivämaksu  pinenee.  Jos oikein muistan se on sen jälkeen  17,90  euroa eteenpäin  ,ei   siis mitenään ilmaista. Yleensä potilaalla on tietysti  kodistaankin  silti maksettava  samaan aikaan.

Vierailija
31/31 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi siis hoitokoti, ei Husin sairaala.

Ei varmaan mitään halpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi