teidän perheen ruuat TOP5
Kommentit (32)
Ja tällä samalla palstalla ihmiset kertovat, etteivät löydä Lidlistä mitään ostettavaa syötäväksi, kun on niin kurja kauppa... Kuitenkin suomalainen lemppariruokavalio on tätä ketjun mukaista.
Stockan Herkusta sitten vissiin hakevat ne makaroninsa ja tonnikalansa sekä broilerinsa, tomaattikastikkeensa, linssinsä, cuscusinsa, ainekset hummukseen ja guacamolensa, fetansa, paprikansa ja avokadonsa. Jauhelihansa kaikissa muodoissa sekä juustoraasteensa sekä ruokakerman (onko missään muussa maassa mynnissä "ruokakermaa"?).
Tämä ketju kertoo paljon...
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 11:37"]
Ja tällä samalla palstalla ihmiset kertovat, etteivät löydä Lidlistä mitään ostettavaa syötäväksi, kun on niin kurja kauppa... Kuitenkin suomalainen lemppariruokavalio on tätä ketjun mukaista.
Minä ainakin pääosin asioin Lidlissä... t: vastaaja n:o 2... Minulla ei ole varaa ostaa goiji-marjoja tai ylämaankarjan filettä.
Stockan Herkusta sitten vissiin hakevat ne makaroninsa ja tonnikalansa sekä broilerinsa, tomaattikastikkeensa, linssinsä, cuscusinsa, ainekset hummukseen ja guacamolensa, fetansa, paprikansa ja avokadonsa. Jauhelihansa kaikissa muodoissa sekä juustoraasteensa sekä ruokakerman (onko missään muussa maassa mynnissä "ruokakermaa"?).
[/quote]
1. Jauhelihakastike ja makaroni
2. Jauhelihakastike ja perunamuussi
3. Jauhelihakastike ja perunat
4. Lihapullat ja perunamuussi
5. Lihapullat ja makaroni
[/quote] Couscousia saa ainakin s-kaupoista rainbow-merkkistä, samoin kikherneitä, linssejä ja vastaavia saa halvalla. Multa ehkä viuhahti sun viestin terävin kärki ohitse, koska kaikkia noita mainitsemiasi tuotteita kyllä saa Lidlistä. Vai kritisoitko nimenomaan sitä, että jengi valittaa Lidlin tarjontaa? Itse olen kyllä löytänyt sieltä vaikka mitä, mutta se on harmikseni sanottava, että lähi Lidliin tulee tiettyjä tuotteita aina melko pieniä eriä, joten pitää olla aina maanantaisin ja torstaisin nopea ja käytävä heti aamusta :)
lohieitto
kasvissosekeitto
itsetehdyt pinaattiletut ja puolukkasurvos
karjalanpaisti ja perunat
lasagne
Tortillat, kana-fetasalaatti, vihreä thai curry, tomaattinen tofu-herkkusienipasta, paella.
Itse maustetut broilerfileepihvit + kvinoa.
Lämminsavulohi + peruna/bataatti.
Lohimedaljongit + peruna/bataatti.
Broilerkeitto (mukana pätkäspagettia).
Nakkimunakas pinaatilla.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 11:48"]
[/quote] Couscousia saa ainakin s-kaupoista rainbow-merkkistä, samoin kikherneitä, linssejä ja vastaavia saa halvalla. Multa ehkä viuhahti sun viestin terävin kärki ohitse, koska kaikkia noita mainitsemiasi tuotteita kyllä saa Lidlistä. Vai kritisoitko nimenomaan sitä, että jengi valittaa Lidlin tarjontaa? Itse olen kyllä löytänyt sieltä vaikka mitä, mutta se on harmikseni sanottava, että lähi Lidliin tulee tiettyjä tuotteita aina melko pieniä eriä, joten pitää olla aina maanantaisin ja torstaisin nopea ja käytävä heti aamusta :)
[/quote]
No juuri tätä tarkoitin, sori jos osui nyt väärään.
Kun tämän palstan mukaan kukaan urpo ei syö mitään kuivattua tai lihaa tai ainakaan ulkomaista lihaa, vaan ihan luomua alusta loppuun. Jos ei saa pinjansiemeniä luomuna, on pakko mennä Prismaan. Tai jos luomut artisokan sydämet ei löydy, ne löytyy S-marketista.
Sitten kun lukee tätä "meidän 5 top" -listaa, on ne ruoat niin, niin tavallisia kuin olla ja osaa ja silti av:n varmaan pisin ketju on "en löytänyt Lidlistä mitään ruokaa" ja kaikki kilvan itkee ettei löydy luomua tattarina tai hirssinä ja kaikki Lidlisitä ruokansa ostavat ostavat valmiita hiilarihöttöjä.. Ja kuitenkin jonkun mielestä perunat ja ruskea kastike on oikeasti ruoka. Ruskea kastike. Jessus.
- tortillat
- jauheliha- tai kanakastike sekä perunaa / riisiä / vihanneksia
- makaronilaatikko
- lasagnette
- kanankoivet ja riisi
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 11:48"]
[/quote]
No juuri tätä tarkoitin, sori jos osui nyt väärään.
Kun tämän palstan mukaan kukaan urpo ei syö mitään kuivattua tai lihaa tai ainakaan ulkomaista lihaa, vaan ihan luomua alusta loppuun. Jos ei saa pinjansiemeniä luomuna, on pakko mennä Prismaan. Tai jos luomut artisokan sydämet ei löydy, ne löytyy S-marketista.
Sitten kun lukee tätä "meidän 5 top" -listaa, on ne ruoat niin, niin tavallisia kuin olla ja osaa ja silti av:n varmaan pisin ketju on "en löytänyt Lidlistä mitään ruokaa" ja kaikki kilvan itkee ettei löydy luomua tattarina tai hirssinä ja kaikki Lidlisitä ruokansa ostavat ostavat valmiita hiilarihöttöjä.. Ja kuitenkin jonkun mielestä perunat ja ruskea kastike on oikeasti ruoka. Ruskea kastike. Jessus.
[/quote]
Niin... entäpä sitten ne ihmiset, jotka avaa täällä niitä Lidlin-hehkutusketjuja? Ne eivät sitten mitenkään voi olla niitä, jotka syövät näitä manitsemianne asioita? Oikeasti, pyhä yksinkertaisuus! Mä en käy Lidlissä kuin harvoin, koska sieltä ei meidän kasvissyöjä-maitovammaisperheelle yksinkertaisesti saa kaikkia ostoksia, eikä mua huvita rampata useassa kaupassa kerrallaan. Miksi se loukkaa teitä Lidl-faneja?
1. makaroni ja jauhelihakastike
2. riisi ja broilerikastike (esim. kerma+tomaattipyre+yrttimauste tai kookosmaito+curry+ananas)
3. lihamureke ja perunat
4. linssikeitto
5. uunilohi ja perunat
Muita yleisiä paimenenpaistos, kiusaukset (broileri, kinkku tai jauheliha), keitot (jauheliha, nakki, kala), kanapihvit ja kasvikset uunissa, pizza.
Meillä ei muuten ole vielä edes lapsia, mutta ruokalista kuulostaa kyllä lapsiperheen listalta :D
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 09:25"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 09:11"]1.spaghetti bolognese, 2.joku pihvi ja itse tehdyt lohkoperunat, 3.lämminsavulohi, tartarkastike ja keitetyt perunat, 4.kanakeitto, 5.kaalilaatikko[/quote]
Millainen kanakeitto? Ei ole tästä oikein kokemuksia.
Meillä samantyyppistä (jauhel+spagetti toimii, samoin pihvi + lohkot ja lohikin) mut savustettua lohta tulee harvemmin tehtyä..tuota vois kokeilla. Ehkä makaroonilaatikko voisi nousta listalle myös.
[/quote]
Helppo kanakeitto: Valmiita keittokasviksia pussista, broilerin tai kalkkunan jauhelihaa, kanafondia, sitruunapippuria, tuoretta persiljaa, jauheliha paistetaan pannulla ilman rasvaa.