Mitä sinulla on käsilaukussa lentomatkolla?
Ja mikä on sellainen tuote tai tavara joka aina tuppaa jäämään kotiin?
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 11:58"]
Minulla on käsilaukussa: passi ja matka-asiakirjat printattuina, lompakko, kännykkä, iPad, kuulokkeet, meikit, hiusharja, hiuslakka ja -harja, lääkkeitä (burre, laktoosipillerit, imodium ja allergialääke vähintään), joku kirja (pokkari tai kohdekirja), kosteuspyyhkeitä ja käsidesi. Varmaan jotain muutakin. Olen hyvä pakkaaja, joten harvoin minulta puuttuu mitään. Joskus minulla on myös ollut korvatulpat ja silmälaput.
[/quote]
Niin siis tässä oli käsiLAUKUN sisältö! Käsimatkatavarat ovat erikseen. Sinne pakkaan sellaista tärkeää, mitä ei heti saa ehkä ostettua kohteesta - kohteesta riippuen. Kaupunkilomalla toiset kengät tms. Rantakohteessa biksut (kokoni 75G takia sellaisia ei ihan mistä vain saa...) tai kevyttä riippuen ihan onko talvi vai kesä. Laturit kanssa kulkee käsimatkatavaroissa.
Lapsen käsimatkatavaroissa on pehmolelu, naposteltavaa, tussit ja piirustusvälineet ja värityskirjat.
Passi(t), lompakko, matka-asiakirjat, huulirasva, astmapiippu, kännykkä ja kentältä ostettu vesipullo. Lapsen kanssa reissataan kaksin, loput sitten ruumaan.
Saako siellä matkustamossa olla siis käsilaukku JA käsimatkatavarat? Jos saa, niin onko sille käsilaukulle olemassa erikseen joku kokorajoitus? Mulla on siis aina ollut vain yksi kassi, joka on sen maksimi käsimatkatavaran kokoinen, enkä oo tajunnut että saisi olla käsilaukkukin
Minulla on ns. paljon tavaraa mukana käsimatkatavaroissa, sama syy kun nro 40:llä on ns. "harvinaisempi" koko rintaliiveissä/bikineissä, jos Suomessa saa nähdä ISON vaivan että löytää täydellisesti istuvat. En koskaan ottaisi riskiä että loma menee pilalle siksi että ruumassa oleva laukku on kadonnut eikä ole hyviä liivejä/bikineitä koko loman aikana...
Lisäksi pakkaan käsimatkatavaroihin sen verran muuta vaatetta että pärjää niillä pari päivää, ihan siitä syystä että jos laukku katoaa, en halua olla kodemaassa ensimmäisenä metsästämässä uusia vaatteita. Loppujen lopuksi varsin pienellä määrällä vaatteita pärjää parikin päivää, jos pesee vaatteita välissä jne. Ja käsimatkatavarani eivät mitenkään "pursuile" (cabinsize laukkuni ei edes ole "isoin mahdollinen" vaan pienikokoisempi versio) koska pyrin pakkaamaan sinne ns. "pieneen tilaa meneviä" vaatteita, esim. ohut sifonkinen rantamekko vs. maksimekko jne.
Jos teen lyhyen kaupunkiloman, niin silloin otan mukaan vain käsimatkatavarat, rantalomalla mukana on kuitenkin myös pyyhettä, snorklausettiä ym. mitkä vievät enemmän tilaa.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 01:27"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 01:26"]
Matkustan aina pelkillä käsimatkatavaroilla. En ymmärrä, mihin ihmiset tarvitsevat ruumalaukun täydeltä roinaa. Koskaan ei puutu mitään.
[/quote]
aika jännä mutta voisiko syynä olla eripituiset matkat? Vaikka parista päivästä ihan muutamaan kuukauteen?
[/quote]
Olen ollut ulkomailla nyt neljä kuukautta eikä tarvinnut laittaa tavaroita ruumaan. Minulla ja miehellä oli molemmilla yksi iso laukku ja yksi pienempi matkustamossa mukana. Toisaalta tuli meille postissa sitten yksi matkalaukku vielä, jossa oli lisää vaatteita. Olen täällä nyt huomannut, että aika vähälläkin pärjää :)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 12:16"]
Minulla on ns. paljon tavaraa mukana käsimatkatavaroissa, sama syy kun nro 40:llä on ns. "harvinaisempi" koko rintaliiveissä/bikineissä, jos Suomessa saa nähdä ISON vaivan että löytää täydellisesti istuvat. En koskaan ottaisi riskiä että loma menee pilalle siksi että ruumassa oleva laukku on kadonnut eikä ole hyviä liivejä/bikineitä koko loman aikana...
Lisäksi pakkaan käsimatkatavaroihin sen verran muuta vaatetta että pärjää niillä pari päivää, ihan siitä syystä että jos laukku katoaa, en halua olla kodemaassa ensimmäisenä metsästämässä uusia vaatteita. Loppujen lopuksi varsin pienellä määrällä vaatteita pärjää parikin päivää, jos pesee vaatteita välissä jne. Ja käsimatkatavarani eivät mitenkään "pursuile" (cabinsize laukkuni ei edes ole "isoin mahdollinen" vaan pienikokoisempi versio) koska pyrin pakkaamaan sinne ns. "pieneen tilaa meneviä" vaatteita, esim. ohut sifonkinen rantamekko vs. maksimekko jne.
Jos teen lyhyen kaupunkiloman, niin silloin otan mukaan vain käsimatkatavarat, rantalomalla mukana on kuitenkin myös pyyhettä, snorklausettiä ym. mitkä vievät enemmän tilaa.
[/quote]
Ja tarvitset sen snorklaussetin ja pyyhkeen (minkälaisissa hotelleissa oikein yövyt???) käsimatkatavaroihin? Lennän Finskin Platinan verran, ikinä ei ole kamat olleet yli 12 h hukassa, en ole ikinä miettinyt laittavani jotain snorklaussettiä käsimatkatavaraan. Tosin, lennän aina vaan penkin alle menevän laukun kanssa ja siellä on kyllä myös alusvaatteet, vaikka olenkin vain B-osastoa ;) Hupaisaa.
Täällä toiset puhuu käsilaukusta, toiset käsimatkatavaroista. Kokoeroa voi olla aika lailla näiden vaihtoehtojen välillä.
Minä otan koneeseen yleensä repun, joka sopii penkin alle. Sinne mahtuu kaikki tarvittavat dokumentit, hygieniatuotteet, muutama varavaatekin ehkä. Eväitä myös. Kaikki sellainen, mitä välttämättä tarvitsee ensimmäisen päivän aikana. Matkalaukussa (ruumassa) sitten käsilaukku tyhjänä.
Minulla on käsilaukussa: passi ja matka-asiakirjat printattuina, lompakko, kännykkä, iPad, kuulokkeet, meikit, hiusharja, hiuslakka ja -harja, lääkkeitä (burre, laktoosipillerit, imodium ja allergialääke vähintään), joku kirja (pokkari tai kohdekirja), kosteuspyyhkeitä ja käsidesi. Varmaan jotain muutakin. Olen hyvä pakkaaja, joten harvoin minulta puuttuu mitään. Joskus minulla on myös ollut korvatulpat ja silmälaput.