Mitä sinulla on käsilaukussa lentomatkolla?
Ja mikä on sellainen tuote tai tavara joka aina tuppaa jäämään kotiin?
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 01:26"]
Matkustan aina pelkillä käsimatkatavaroilla. En ymmärrä, mihin ihmiset tarvitsevat ruumalaukun täydeltä roinaa. Koskaan ei puutu mitään.
[/quote]
Joo minäkin yleensä matkustan pelkillä käsimatkatavaroilla parin päivän reissut. Pidemmälle matkalle pakko ottaa ruumaan menevä laukku. Ja välillä on pakko laittaa se käsimatkatavarakokoinen laukkukin menemään ruumaan ihan pelkästään sen laukun sisällön takia (esim. 100 ml suuremmat nestepakkaukset).
Mulla on käsimatkatavarassa mukana: matkaliput, passit, kännykkä, läppäri, näiden johdot ja tärkeät työpaperit. Joskus myös ipad. Ripsiväri ja kulmakynä, kampa sekä kosteusvoide. Hammasharjan ostan periltä. Tämän lisäksi saan mukaan mahtumaan 3-4 alusvaatteet ja saman verran t-paitoja ja joskus myös vaihtokengät. Näillä pärjään sen 4 päivän työmatkan, mutta kyllähän ihmistä, jolla on vain yksi jakkupuku ja siihen t- paitoja, pidetään vähän nukkavieruna. Läppäri kuitenin painaa joten enempää ei juuri voi ottaa mukaan, vaikka laukkuun mahtuisikin.
Isompaa ruumaan menevää matkatavaraa pidän mukana mahdollisimman harvoin, sillä esim kahta lentoyhtiötä yhdistävien matkojen vaihdoissa se on hankala ja lisäksi joudun usein matkustamaan lentokentälle jollain julkisella kulkuvälineellä, jolloin se myös on hankala. Mut jos matka on pidempi, tarvitsen mukaan isomman matkalaukun, en niinkään pyykkäysvälin vuoksi, vaan siksi, että mukaan tarvittavan työvälineen määrä kasvaa.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 07:09"]
Mun tapa matkustaa on oikeempi kuin sun! älkää viitsikö, isot ihmiset.
[/quote]
Kyllä av-mammat viitsii. Turhemmastakin aiheesta.
Ei ole käsilaukkua, mutta sellainen iso laukku.
Siellä on lompakko rahoineen ja kortteineen. Lääkkeet, liput, passi, reseptit, kopiot ostoista lennolle, laastaria, kynsiviila, avaimet, kyniä, ristikkolehti, pari lehteä, aurinkolasit + kotelo, piilarikotelot + nesteet, nessua. Silmälasit + kotelo.
Pieni viltti + pieni tyyny. Kännykän laturi. Lentokoneen kuulokkeita,
Vesipullo. Ja toisinaan tabletti + laturi.
Mitään ei yleensä unohdu. Reissataan paljon ja on valmis lista printtina kotona.
Kaikki tavarani kuljetan käsimatkatavaroissa. Hyvin mahtuu. Minulla unohtuu aina joka paikasta viinipullonkorkinavaaja.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 05:58"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 05:21"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 02:30"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 01:49"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 01:27"]
Matkustan aina pelkillä käsimatkatavaroilla. En ymmärrä, mihin ihmiset tarvitsevat ruumalaukun täydeltä roinaa. Koskaan ei puutu mitään.
[/quote]
aika jännä mutta voisiko syynä olla eripituiset matkat? Vaikka parista päivästä ihan muutamaan kuukauteen?
[/quote]
Ei voi olla syynä. Ei tarvittavien vaatteiden määrä ole kiinni matkan pituudesta vaan pyykkäysvälistä. Kolme päivää tai kolme kuukautta, ihan samalla määrällä pärjää.
[/quote]
Taidat olla aika yksinkertainen ihminen. Oon lähdössä muutamaksi kuukaudeksi reissuun, välillä olen lämpimässä maassa ja välillä kylmässä. Moikkaan myös tuttavia matkalla, joille aion viedä tuliaisia. Millähän helvetin logiikalla sä pakkaisit tämmöisessä tilanteessa? Tunkisitko itse kässäreihin kesävaatteet, talvivaatteet, bikinit, kengät, hygieniatarvikkeet, alusvaatteet, kosmetiikan, lentomatkan kirjan/ipodin/eväät, tuttavien tuliaiset? Idiootti...
[/quote]
Samanlaisella matkalla kun olin itse neljä kuukautta, niin otin mukaan vain pieniä tuliaisia, kävin ensin kylmissä maissa, joten Suomesta lähtiessä oli päällä toppatakki ym., ja jätin lämpimään paikkaan siirtyessä paikalliseen kierrätyskeskukseen talvivaatteet. Kevyet paidat, sandaalit ym. ostin periltä. Käytän Lushin palasamppoota, joten nesteetkään eivät aiheuta ongelmia lentäessä. Hyvin selvisi käsimatkatavaroilla, ainoana ongelmana ilmeisesti oli, että ärsytin kanssamatkustajia, kun minulla oli isompi laukku kuin heillä.
[/quote]
Jaahas, no, itse suosin kestävämpää vaatetusta, eli talvivaatteet ovat vuosia vanhoja, en vaan jätä jotain lumppuja perääni kun lähdn eteenpäin, noin niinkuin sellaisella matkalla jossa siirrytään lämpötilasta toiseen, vaan ostan laatua joka kestää. Näin. mm. toissavuonna, kun 5-henkinen perheemme siirtyi kolmen viikon sisällä pakkasista tropiikkiin.
Ja kun lähdemme Suomesta, on matkalaukut kyllä pakattu äärimmileen, koska kymmenen kuukautta ollaan yleensä poissa. Ihan sellaisia perusjuttuja ja tiettyjä elintarvikkeita, joita lapsiperhe kuluttaa ja joita ei helpolla kohdemaasta saa. Niin ja osaa ei voisi edes kuljettaa käsimatkatavaroissa.
ja tosiaan raivostuttaa ne valtavan pakaasin kanssa käsimatkaavat. Pari kertaa on laukku jäänyt vaihtolennolta, aina on saapunut vuorokauden sisällä enkä ikinä ole ollut niin köyhä, etten olisi pystynyt puhtaita alusvaatteita ostamaan jos näin on käynyt.
[/quote]
No meillä oli ainakin ihan samankokoiset laukut kuin muillakin. Onhan siinä nyt kokoraja ja painorajakin laukuille mitä koneeseen saa viedä,joten ei ole kenelläkään ärsyttävän isoja laukkuja mukana.
Minäkin matkustan pelkillä käsimatkatavaroilla, viimeks kuukauden kiertelin siellä täällä Euroopassa. Kesäaika tosin, ei paljoa tarvi.
Kaikki tarpeelliset muut ovatkin luetelleet, mutta multa unohtuu aina TOPSIPUIKOT!! Tai vanulaput. Mä ainakin tartten silmämeikin korjaajaa pitkillä lennoilla :D
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 02:30"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 01:49"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 01:27"]
[/quote]
aika jännä mutta voisiko syynä olla eripituiset matkat? Vaikka parista päivästä ihan muutamaan kuukauteen?
[/quote]
Ei voi olla syynä. Ei tarvittavien vaatteiden määrä ole kiinni matkan pituudesta vaan pyykkäysvälistä. Kolme päivää tai kolme kuukautta, ihan samalla määrällä pärjää.
[/quote]
Taidat olla aika yksinkertainen ihminen. Oon lähdössä muutamaksi kuukaudeksi reissuun, välillä olen lämpimässä maassa ja välillä kylmässä. Moikkaan myös tuttavia matkalla, joille aion viedä tuliaisia. Millähän helvetin logiikalla sä pakkaisit tämmöisessä tilanteessa? Tunkisitko itse kässäreihin kesävaatteet, talvivaatteet, bikinit, kengät, hygieniatarvikkeet, alusvaatteet, kosmetiikan, lentomatkan kirjan/ipodin/eväät, tuttavien tuliaiset? Idiootti...
[/quote]
Et osaa pakata, ja haukut muita idiooteiksi? Just.
Tuollaiset monen kuukauden ja monen ilmastovyöhykkeen matkat ovat harvinaisia. Jos pitää pakata mukaan toppatakki ja talvikengät, käsimatkatavaroilla lentäminen ei välttämättä onnistu, mutta muuten kyllä. Ei kevyt pakkaaminen ole vaikeaa, kun sen osaa. Suuri osa ei osaa pakata kunnolla edes viikon reissulle.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 09:57"]
Kaikki tarpeelliset muut ovatkin luetelleet, mutta multa unohtuu aina TOPSIPUIKOT!! Tai vanulaput. Mä ainakin tartten silmämeikin korjaajaa pitkillä lennoilla :D
[/quote]
No kumpaakaan en ole vielä n 60 matkallani tarvinnut. Vältän meikkaamista matkaa varten, ainoastaan silloin jos olen työmatkalla ja suoraan esim palaveriin menossa.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 09:57"]
[/quote]
No kumpaakaan en ole vielä n 60 matkallani tarvinnut. Vältän meikkaamista matkaa varten, ainoastaan silloin jos olen työmatkalla ja suoraan esim palaveriin menossa.
[/quote]
Vai että 60 matkallasi.. :) Mäkin matkustan joka toinen kk ja aina oon tarvinnut. Jokainen tarvitsee eri asioita lennolle, eikös se oo itsestäänselvää? Jos meikkaan muutenkin miltei päivittäin, niin en näe syytä miksen meikkaisi matkalle..
Lähden kahden kuukauden matkalle, käsimatkatavatalista näyttää tältä:
Passi
Lompakko
Matkaliput tulostettuna
Iphone (+laturi, kuulokkeet)
Hammasharja ja -tahna
Deodorantti
Meikkivoide, puuteri
Sukat
Kirja
Piilarikotelo, silmälasit, aurinkolasit
Käsidesi
Vesipullo
Buranaa
Karkkia
Meikit, laturit, migreenilääkkeet, lompakko, kännykkä, kamera, läppäri, purkkapussi, avaimet ja kentältä ostettu vesipullo (tulee usein koneessa migreeni ja pakko saada otettua se lääke). Kaikki mikä ei saa missään nimessä hävitä on käsimatkatavaroissa ja muu on ruumassa. Eipä sielläkään kyllä ole kuin tyyliin 2 toppia joista toinen yöpaidaksi, varahuppari, farkut (lennän yleensä rennommilla housuilla), alusvaatteet, hammasharja + tahna ja shampoo). Lomalla tulee ainakin mulla kuitenkin ostettua jotain t-paitaa tai mekkoa niin turha pakata mukaan kuin ne millä pärjää pari päivää.
[/quote]Minä taas en ymmärrä ihmisiä joiden pitää raahata matkatavarat matkustamoon. Paljon kätsympää pistää kaikki laukussa ruumaan.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 11:35"]
[/quote]Minä taas en ymmärrä ihmisiä joiden pitää raahata matkatavarat matkustamoon. Paljon kätsympää pistää kaikki laukussa ruumaan.
[/quote]
Kunnes lentoyhtiö hävittää laukun menomatkalla.
Ja vaikka ei hävittäisikään, haluan päästä lentokentältä mahdollisimman nopeasti. En jää odottelemaan matkatavaroita. 7-10 kilon kassista ei kuitenkaan ole mitään vaivaa.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 11:35"]
[/quote]
Samoin.
Ymmärrän n. kahden päivän reissun ja läppärin suuruisen lentolaukun, johon mahtuu se vaihtovaatekerta, läppäri sekä sen verran kuka nyt nykyisin enää kauheasti sitä paperia tarvitsee mukaansa kantaa.
Mutta poikkeuksetta näillä "vain käsimatkatavarat" mukana on se ihan maksimi laukku, joka pursuaa ja tursuaa ja siletä on ihan pakko löytää jotain heti kun koneen pyörät irtoavat maasta sekä monta kertaa lennon aikana sekä juuri kun ollaan laskeutumassa. En ole vielä edes löasten kanssa paljon lentäneenä keksinyt, että mitä ne sieltä tunnin välein kaivaa?
Käsilaukussa on poikkeuksetta pussi, missä on huulirasvaa, pieni käsidesi, peili, nenäliinoja. Ja nenäsumute, koska minun nenä menee aina tukkoon lentokoneessa ja se ahdistaa. Muu pussin sisältö on vaihtelevaa, jos pitkä lento, siellä on myös korvatulpat, hammasharja ja tahna. Mukana kulkee kuulokkeet ja mp3 soitin (yli 10-vuotta vanha, en tiedä mitä teen kun se lopettaa toimintansa), kirja/lehti ja pitkällä lennolla mukana on villasukat ja saali olkapäille. Sisältö vähän vaihtelee, mutta nuo nyt on ainakin.. Passi ja lompakko tietenkin, sekä kännykkä ja kamera ja niiden laturit. Useimmiten unohtuu juuri jomman kumman laturi.. :)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 11:48"]
Mutta poikkeuksetta näillä "vain käsimatkatavarat" mukana on se ihan maksimi laukku, joka pursuaa ja tursuaa ja siletä on ihan pakko löytää jotain heti kun koneen pyörät irtoavat maasta sekä monta kertaa lennon aikana sekä juuri kun ollaan laskeutumassa.
[/quote]
Minulla on lentolaukun sisällä pussukka, jossa on kaikki lennon aiana tarvittava mukana. Lyhyillä lnnoilla laitan koko aukun ihan vain istuimen alle. Helppoa ja kätevää.
Mulla jo pelkät lääkkeet valtaa koko käsimatkalaukun, vaikka Se onkin niin iso kun saa olla. Matkat on yleensä 1-3kk Afrikkaan, ja kun on tosi paljon sairauksia ja niihin vielä enemmän lääkkeitä, niin pakko ottaa kaikki mukaan. Jos siis haluan lääkkeiden lisäksi yhtään mitään muuta mukaan (vaihtoalkkaria, laturia, hygieniatuotteita jne) niin on otettava Se toinen laukku ruumaan. Tosin tuolla tämän ketjun käsimatkaajalla on tähänkin varmaan ratkaisu
Vaihto alusvaatteet, pyjama housut ja toppi.
lompakko
passi
puhekin, iPad ja laturit/adapteri
vesipullo
kirja
kaikki muut tärkeät jutut paperiprinttinä just in case
huulirasva
pöhkinöitä/suklaapatukka
perushygienia jutut.