Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman pelastaisit?

Vierailija
05.06.2014 |

Puolisosi ja tuntematon lapsi ovat hukkumassa jäihin ja ehdit pelastaa vain toisen. Kumman pelastat?

Saa keksiä myös muita valintatilanteita tähän ketjuun.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni. Veikkaan suurin osa pelastaisi oman läheisensä kuin tuntemattoman henkilön, oli sitten lapsia tai aikuisia.

Vierailija
2/25 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lapsi ensin, aikuisella miehellä on jonkinmoinen mahdollisuus pelastautua itse tai edes pysytellä jonkinaikaa pinnalla, lapsella ei. Ensin siis se kuka ei varmasti yksin selviä minuuttiakaan, sitten mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Mieheni myös varmasti vaatisi pelastamaan lapsen ennen itseään. Terv. 5

Vierailija
4/25 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Mieheni myös varmasti vaatisi pelastamaan lapsen ennen itseään. Terv. 5

Vierailija
5/25 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 17:44"]

Ehdottomasti lapsi ensin, aikuisella miehellä on jonkinmoinen mahdollisuus pelastautua itse tai edes pysytellä jonkinaikaa pinnalla, lapsella ei. Ensin siis se kuka ei varmasti yksin selviä minuuttiakaan, sitten mies.

[/quote]

Aloitustilanteessa ei olisi sitä mahdollisuutta, että molemmat selviäisivät. Jos pelastat lapsen, miehesi kuolee varmasti. Tekisit silti saman valinnan?

Vierailija
6/25 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin silti pelastavani lapsen. Ja miehestäni olisin silti 100% varma, ettei antaisi pelastaa itseään ennen lasta, hän ei pystyisi elämään sen asian kanssa, että hänen eloonjäämisestään olisi maksanut lapsi hengellään.

Vierailija
7/25 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tilanne: bussi on ajamassa lastenvaunujen päälle, minkä seurauksena vauva kuolee varmasti. Voit pelastaa vauvan heittäytymällä bussin eteen, mutta silloin kuolet itse. Uhraatko henkesi tuntemattoman vauvan vuoksi?

Minä en missään tapauksessa uhraisi itseäni.

Vierailija
8/25 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis sellanen akka joka ei osais tehdä akkojen hommia kunnolla niin sitten lapsen.

Vierailija
9/25 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hetkeäkään epäröimättä. Mieheni on jo ehtinyt elää, enkä kestäisi lapsen hätää.

Vierailija
10/25 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 17:50"]

Toinen tilanne: bussi on ajamassa lastenvaunujen päälle, minkä seurauksena vauva kuolee varmasti. Voit pelastaa vauvan heittäytymällä bussin eteen, mutta silloin kuolet itse. Uhraatko henkesi tuntemattoman vauvan vuoksi?

Minä en missään tapauksessa uhraisi itseäni.

[/quote]

No jos tiedän jo etukäteen että kuolen itse, niin en heittäytysi bussin eteen. Kuitenkin, tuollaisessa tilanteessa moni toimisi varmasti salamannopeasti miettimättä seurauksia ja heittäytyisi bussin eteen. Mutta siis en, jos tiedän jo etukäteen että kuolen. 

Vierailija
11/25 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi bussijuttu on kyllä niin nopeatempoinen tilanne, että siinä tuskin kukaan ehtii ajattelemaan, että kukahan tässä nyt sit kuolee ja kuka ei. Siinä tilanteessa toimii vaistonvarisesti sekunnin sadasosissa, ne jotka jäätyy niin jäätyy ja ne jotka toimii, toimii ja kuolee, mutta kumpikaan ei kyllä mitään päätöstä siinä ehdi tehdä. Itse olen toimivaa tyyppiä, eli todennäköisesti olisin sitten jauhelihaa, mutta en välttämättä omasta PÄÄTÖKSESTÄNI, vaan vaistonvaraisen toimintani takia...

Vierailija
12/25 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisosi on putoamassa varmaan kuolemaansa. Voit pelastaa hänet mutta silloin putoat itse kuolemaasi. Autatko häntä? Toisin sanoen kuolisitko puolisosi vuoksi?

Vierailija
13/25 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 17:58"]

Toi bussijuttu on kyllä niin nopeatempoinen tilanne, että siinä tuskin kukaan ehtii ajattelemaan, että kukahan tässä nyt sit kuolee ja kuka ei. Siinä tilanteessa toimii vaistonvarisesti sekunnin sadasosissa, ne jotka jäätyy niin jäätyy ja ne jotka toimii, toimii ja kuolee, mutta kumpikaan ei kyllä mitään päätöstä siinä ehdi tehdä. Itse olen toimivaa tyyppiä, eli todennäköisesti olisin sitten jauhelihaa, mutta en välttämättä omasta PÄÄTÖKSESTÄNI, vaan vaistonvaraisen toimintani takia...

[/quote]

Niin, en hakenutkaan realistisia skenaarioita vaan moraalipohdintaa teoreettisesta tilanteesta. Todellisuudessa en kyllä myöskään saattaisi itseäni kuolemanvaaraan pelastaakseni tuntemattomia.

Vierailija
14/25 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni.

Vierailija
15/25 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaan kysymykseen; ehdottomasti puolisoni. Mulla ei ole tunnesidettä vieraaseen muksuun.

Tokaan kysymykseen; en ole valmis henkeäni menettämään vieraan ihmisen takia.

Vierailija
16/25 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohon tilanteeseen 1: lapsen. Mieheni on ehtinyt elää 36 vuotta, lapsella kaikki edessä. En voisi elää itseni kanssa jos jättäisin lapsen hukkumaan.

Tilanne 2: haluaisin uskoa että pelastaisin vauvan, mutta jos tietäisin varmaksi että kuolen itse, en tiedä jäätyisinkö siitä tilanteessa. Eli en voi varmaksi tietää mitä tekisin.

Vierailija
17/25 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 17:59"]

Puolisosi on putoamassa varmaan kuolemaansa. Voit pelastaa hänet mutta silloin putoat itse kuolemaasi. Autatko häntä? Toisin sanoen kuolisitko puolisosi vuoksi?

[/quote]

Täh? Jos minä putoan auttaessani niin miten olen pelastanut puolisoni? Hirveesti vaan putoilemisia tuossa sun skenaariossa.

Vierailija
18/25 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 18:05"]

[/quote]

Täh? Jos minä putoan auttaessani niin miten olen pelastanut puolisoni? Hirveesti vaan putoilemisia tuossa sun skenaariossa.

[/quote]

Huoh. Ymmärsitkö lainkaan kysymyksen pointtia?

Vierailija
19/25 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit parin vuoden päästä se lapsi tulee vastaan energiajuoma kädessä pummimaan rahaa ja haistattaa vitut kun kieltäydyt.

Vierailija
20/25 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 18:05"]

[/quote]

[/quote]

Huoh. Ymmärsitkö lainkaan kysymyksen pointtia?

[/quote]

Joo, puoliso putoaa tai minä mystisesti putoan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän