Järkyttävä ilma!!
Kävin 300m päässä kaupassa ja ihan hirveä hiki tuli jo tuossa matkassa! Ei nämä helteet ole valkoisen naisen heiniä ollenkaan!!
Kommentit (56)
Onko tää sitten joillekin neekereille sopiva ilmanala vai?
Kyllä suomalaisena tykkään kaikista keleistä joita tänne pukkaa.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 14:48"]
Onko tää sitten joillekin neekereille sopiva ilmanala vai?
Kyllä suomalaisena tykkään kaikista keleistä joita tänne pukkaa.
[/quote]
En mä tiedä? Mä tunnen vain tummaihoisia ja sitten tällaisia valkoisia kuin minä.
ap.
Tykkään lämpimästä, mutta yhdistelmä paha pms-helle-ukkosta ilmassa tekee mun elämästä tällä hetkellä helvetillisen. Tekis mieli kuolla. Alkais edes menkat, niin helpottaisi edes hieman. Vituttaaaaa!!!!!
Täällä (eteläinen k-s) varjossa +30 ja on kyllä ihan liikaa mulle (rv 39+3).. en muutenkaan tykkää helteistä..
Mä taas en tykkää ollenkaan nollakeleistä, pakkasista puhumattakaan. En silti avaa ketjua niinä satoina päivinä, kun sellainen sää on... ;)
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 14:44"]
No voi valivali. Sitä kylmää riittää 9kk koko vuodesta, ei voi olla hankala kestää hetkeä lämpöisempää
[/quote]
Aika hankalalta tuntui kestää! Oli vielä jäätelöpaketti pussissa, niin piti kävellä vauhdilla, ettei sula. Kyllä kuule oli olo kuin maratonin jälkeen!
ap.
[/quote]
Ja iso jäätelöpaketti oli ihan pakko ottaa kainaloon suunnilleen vuoden kuumimpana päivänä? :D Mä ostan jätskit pakastimeen kylminä päivinä, viimeksi viime viikolla, joten nyt riittää jädeä.
Minusta tämä on ihan asiallinen valituksen aihe. Kaikki helteestä vouhkaajat tuntuvat jollain tavalla olevan mieleltään jälkeen jääneitä. Kun halutaan hellettä, halutaan siis ilmasto jossa tulee hirmumyrskyjä, ukkosta ja rankkasateita. Viikkokausia kestävä hellekausi saa vanhukset, eläimet ja pienet lapset sairaiksi. Ainoat jotka helteistä nauttivat ovat niitä jotka ryntäävät takapihoille ja parvekkeilleen grillaamaan itseään heti ensimmäisten auriingonsäteitten ilmaannuttua. Ymmärtääkö nämä auringonpalvojat että ihosyöpä tulee tulevaisuudessa tappamaan enemmän kuin diabetes tai sydän-ja verisuonisairaudet, jos se itsensä kalttaaminen jatkuu?
Vähä älyiset ihmiset makaavat aurinkotuoleissa kieli turpeana, ja paahtavat itseään. Rannat on täynnä kuoleman vaaleita, hiljakseen punertuvia valaita jotka näyttävät rantautuneen jostakin järvenselältä. Auringonpalvonta on ihan diagnosoitu sairaus.
Ja ne kaikki hokevat sitä samaa mantraa: Älkää sitten vinkuko kun on talvi ja pakkanen.
En vingu, en ole koskaan vinkunut. En valita talvella, mua ei kylmä koska minulla on lämpimät vaatteet. Ainoa kerta kun kelit ei miellytä ovat juuri nämä tappohelteet. Aivan paras kesäilma on se kun on alle 20 astetta lämmintä, kaikki sen yli on tarpeetonta.
Naapuri raahaa muovituolinsa auringon suuntaan heti aamun ensisäteitten ilmestyttyä, ja siirtää tuoliaan sen mukaan kun aurinko siirtyy. Naapuri on aivan kahvinpavun värinen jo kesäkuussa, silmänympärykset täynnä ryppyjä ja rintalasta kurtulla. Onpa todella kaunista, not.
16, en grillaa itseäni tai makkaraa koskaan. On kiva olla sisälläkin, kun on aurinkoista ja lämmintä. 14.
Kuulkaas nyt kun kunnon suomalaisen TÄYTYY tykätä kunnon kesästä ja kunnon talvesta. Ei saa olla sitä mieltä, että 30 astetta on liikaa. Ei varsinkaan 30 astetta plussaa. Jos uskaltaa sanoa kärsivänsä kuumuudesta, saa heti kiukkuisia kehotuksia muuttaa Etelänavalle tms.
Inhoan myös helteitä. Olen asunut etelän maissa, mutta siellä se kuuluu asiaan, ja siihen tottuu. Mutta täällä Suomessa, varsinkin sisämaassa, helle on hirveää. Varsinkin tällainen PAINOSTAVA helle! Kärsin, ja niin kärsii moni muukin.
Minä rakastan kesää ylikaiken mutta nyt, viimeisillään raskaana (vko 31menossa..), tulee olemaan liian tukala kesä. :( Aivan järkyttävä olo koko ajan ja missään ei ole viileä. Ensimmäinen kerta kun toivon kesällä viileyttä ja sateita!!! ensi kesänä saa taas helteet tulla. :)
Ei kai vain ne ylimääräiset kilot ahdista? Vihanneksia jäätelön sijaan! Ja mustaan ihoon aurinko tuntuu kyllä polttavammalta kuin valkoiseen. Olen lomaillut mustan (Afrikasta adoptoidun) ystäväni kanssa etelässä ja hän joutui koko ajan hakeutumaan varjoon!
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 15:14"]
Inhoan myös helteitä. Olen asunut etelän maissa, mutta siellä se kuuluu asiaan, ja siihen tottuu. Mutta täällä Suomessa, varsinkin sisämaassa, helle on hirveää. Varsinkin tällainen PAINOSTAVA helle! Kärsin, ja niin kärsii moni muukin.
[/quote]
Tropiikissa on paljon painostavampia helteitä. Välimerellä on siihen nähden suht kepeät ilmat.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 15:15"]
Ei kai vain ne ylimääräiset kilot ahdista? Vihanneksia jäätelön sijaan! Ja mustaan ihoon aurinko tuntuu kyllä polttavammalta kuin valkoiseen. Olen lomaillut mustan (Afrikasta adoptoidun) ystäväni kanssa etelässä ja hän joutui koko ajan hakeutumaan varjoon!
[/quote]
Ei ole valitettavasti ylimääräisiä kiloja. :D
ap.
Minä olisin syönyt sen jätskin siinä matkalla, niin olisin saanut viilennystäkin.
300 metkin kävely liikaa helteellä? Ehkä olisi kannattanut jättää käymättä tai ainakin ottaa mukaan vesipullo ja sateenvarjo?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 15:34"]
300 metkin kävely liikaa helteellä? Ehkä olisi kannattanut jättää käymättä tai ainakin ottaa mukaan vesipullo ja sateenvarjo?
[/quote]
tuosta tulee 600m
Te jotka rakastatte tätä hellettä, kysymys teille: Kuinka kuuma on tällä ilmalla teidän työpaikkanne ja vaatiiko työnne raskasta fyysistä suoritusta?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 15:39"]
Te jotka rakastatte tätä hellettä, kysymys teille: Kuinka kuuma on tällä ilmalla teidän työpaikkanne ja vaatiiko työnne raskasta fyysistä suoritusta?
[/quote]
Ne makaa viilentävän tuulettimen edessä kotona terassilla.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 14:44"]
No voi valivali. Sitä kylmää riittää 9kk koko vuodesta, ei voi olla hankala kestää hetkeä lämpöisempää
[/quote]
Aika hankalalta tuntui kestää! Oli vielä jäätelöpaketti pussissa, niin piti kävellä vauhdilla, ettei sula. Kyllä kuule oli olo kuin maratonin jälkeen!
ap.