Alkaako muita itkettää Sia:n Chandelier-musavideo?
Mulla tulee joka kerta itku kun sen näen ja kylmät väreet. Ihan uskomattoman hyvä tanssija tämä Maddie Ziegler!
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:05"]
Jotku puhuivt siitä miten Sia ei katso yleisöön jne. Sia: lla on jokin sairaus ,en muista nimeä mutta se saattaa laueta monessa eri tilanteessa. Esim. Pelkotilassa. Kohtauksia on erilaisia yksi kamalimmista on että silmät voivat "pullistua" päästä. Ja tykkään musavideosta tosi paljon, osaan tanssin jo ulkoa :D
[/quote]
Eikö sillä ole ihan vaan gravesin/basedownin tauti eli kilpirauhasen liikatoimintaa. Ainakin näin muistelen joskus lukeneeni.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 04:11"]Ärsyttää lisäksi, miten Sian Facebook-sivulla nyt koko ajan mainostaan, miten Sia on tuon pikkutytön kanssa haastateltavana siellä ja tuolla. Pakostakin tulee mieleen julkisuustemppu ja se, että Sia ei itse tykkää esiintyä (todennäköisesti ulkonäköpaineita), joten on laittanut puolestaan esiintymään tosi-tv-ohjelmasta nappaamansa pikkutytön.
[/quote]
Sia ja ulkonäköpaineet on kaks sanaa jotka ei sovi samaan lauseeseen. Jos jollakin on ulkonäköpaineita niin muilla ihmisillä sian puolesta ja olet itse myös yksi heistä? Todistuksena katso sian musiikkivideo buttons niin ymmärrät vähän syvemmälle tämän naisen persoonaa ja pilkettä silmäkulmassa
Onpa uskomaton tanssija, koreografia ja video tässä biisissä! Biisin tyylilaji ehkä itselle vähän turhan purkkadiskoa, mutta lyriikka koskettaa kyllä. Videosta tuhat pistettä ja menkääpä nyt nudepukuun ym. yksityiskohtiiin takertujat itseenne ja miettikää, miksi olette noin lukittuneita ajatuksiin lapsista ja seksuaalisuudesta. Se puku toimii tuossa videossa täydellisesti, eikä todellakaan minään pedofiilien houkuttajana (kuinka monen pedofiilin oikeasti uskotte haaveilevan aggressiivisesta, mielisairaan oloisesta ja kaikin mahdollisin tavoin epänaisellisesti / epätyttömäisesti käyttäytyvästä, selvästi oman tahdon omaavasta kohteesta??). Puvun herättämät alastomuusmielikuvat palvelevat ennemminkin ajatusta ihmisen turvattomuudesta ja aseettomuudesta maailman julmuuden edessä.
MInusta Madden tanssi on kammottavan hyvä. Täysin "alaston", väritön, kasvoton ja hulluuden partaalla oleva lapsi voisi ilmaisat hyvin vaikkapa lapsuuden muistoja tai omaa näkymättömyyttään. Tekohymyilee ja niiaa kun käsketään.
Sian näköinene hänestä on tehty
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 18:28"]
Onpa uskomaton tanssija, koreografia ja video tässä biisissä! Biisin tyylilaji ehkä itselle vähän turhan purkkadiskoa, mutta lyriikka koskettaa kyllä. Videosta tuhat pistettä ja menkääpä nyt nudepukuun ym. yksityiskohtiiin takertujat itseenne ja miettikää, miksi olette noin lukittuneita ajatuksiin lapsista ja seksuaalisuudesta. Se puku toimii tuossa videossa täydellisesti, eikä todellakaan minään pedofiilien houkuttajana (kuinka monen pedofiilin oikeasti uskotte haaveilevan aggressiivisesta, mielisairaan oloisesta ja kaikin mahdollisin tavoin epänaisellisesti / epätyttömäisesti käyttäytyvästä, selvästi oman tahdon omaavasta kohteesta??). Puvun herättämät alastomuusmielikuvat palvelevat ennemminkin ajatusta ihmisen turvattomuudesta ja aseettomuudesta maailman julmuuden edessä.
[/quote]
Tälläkin palstalla yksi pedofiili kirjoitti, että yksi tyttö viekoitteli häntä nostelemalla hameenhelmaa ja näyttämällä pikkupöksyjä. Ikää sillä tytöllä taisi olla huikea 4 vuotta. En usko, että pedofiilit kykenevät minkäänlaiseen analyysiin videon tanssista, he näkevät vain lähes alastoman pikkutytön.
Joo, saa itkemään myötähäpeästä.. Ennen tykkäsin biisistä, mutta kuten monen muunkin hyvän kappaleen kohdalla typerä video on pilannut koko biisin.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 19:10"]
Tälläkin palstalla yksi pedofiili kirjoitti, että yksi tyttö viekoitteli häntä nostelemalla hameenhelmaa ja näyttämällä pikkupöksyjä. Ikää sillä tytöllä taisi olla huikea 4 vuotta. En usko, että pedofiilit kykenevät minkäänlaiseen analyysiin videon tanssista, he näkevät vain lähes alastoman pikkutytön.
[/quote]
Ei tarvitsekaan kyetä analyysiin havaitakseen, että tämä tyttö on kaikkea muuta kuin viekoitteleva. Ymmärrän kyllä, että normaalisti käyttäytyvä, eleetön tai hillitysti itseään ilmaiseva lapsi saattaa herättää sairaassa mielessä jotain tuollaista, tämän videon tyttö ei takuulla herätä. Puku saa vartalon näyttämään lähinnä makaaberilta, ei aidosti alastomalta eikä siten tippaakaan eroottiselta tai aistilliselta.
Varmaan joku äärimmäisen kieroutunut nekrofiilim ja pedofiilin yhdistelmä voi tuostakin jotain fiiliksiä saada, mutta toinen kysymys on: entä sitten? Suurimmalle osalle ihmisistä ne välittyvät viestit ovat ihan muuta, ja tässä videossa niiden ilmaisemisessa on kyllä onnistuttu harvinaisen hienosti.
Itselläni kulmakarva kohoaa paljon herkemmin mm. lapsimissikisoista ja muusta sellaisesta, jossa lapsia meikataan aikuisen näköiseksi ja opetetaan käyttäytymään viekoittelevasti. Sellainen on minusta arveluttavaa, vaikka nämä lapset olisivatkin täysissä pukeissa (ja usein eivät edes ole).
52
Miks mun mielestä toi tanssi näyttää tosi oudolta ja häiritsevältä? En tykkä yhtään videosta. Arvostan ja tajuan sen taiteellisen idean, mutta ei vaan iske.
Biisi on muuten hyvä ja Sia:n ääni on jotain uskomatonta
Tänään muuten jatkuu Tanssin superäidit. Vieläkin kiitoksia sinulle, joka vinkkasit ohjemasta! Tämän linkin alla myös toinen versio Madden tanssista, Vevo-video. Näin itse ekaa kertaa ja kävi niin, että se toi jopa lisää arvoa biisille, josta tykkäsin ennestään!
http://www.vauva.fi/keskustelu/4247598/ketju/jipijajee_tanssin_superaidit_jatkuu_tanaan
Tyttö esittää Siaa pienenä rikkinäisenä nukkena, siksi nudepuku. Näin mä sen tulkitsen ja näen.
Toi video ja kappale herättää mussa niin voimakkaita tunteita, joita en osaa ees tulkita. Mä olen ainakin täysin lumoissani tuosta tytöstä, videosta ja tulkinnasta. Siis sanaton, miten joku voi olla noin uskomaton.
Tämä video on ehdottomasti upein musiikkivideo, jonka oon ikinä nähnyt.
mä niin RAKASTAN maddietä ja chandelier on aivan ihana biisi <3 Madison ja hänen pikkusiskonsa Mackenzie ovat aivan uskomattoman taitavia! :) tietysti muut dance mom tytöt (paige on niin suloinen) ovat todella lahjakkaita. mielestäni abby osaa opettaa, mutta hänen sosiaaliset kanssakäymis taidot vaativat kyllä hieman korjausta! :D Sinne samaan voisi muut dance momit mennä.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:57"]mä niin RAKASTAN maddietä ja chandelier on aivan ihana biisi <3 Madison ja hänen pikkusiskonsa Mackenzie ovat aivan uskomattoman taitavia! :) tietysti muut dance mom tytöt (paige on niin suloinen) ovat todella lahjakkaita. mielestäni abby osaa opettaa, mutta hänen sosiaaliset kanssakäymis taidot vaativat kyllä hieman korjausta! :D Sinne samaan voisi muut dance momit mennä.
[/quote]
ja niin, en näe nudepuvussa mitään häiritsevää. se on tanssipuku ei siitä aikuisten tarvi ihonvärisyyden takia kuvitella maddietä alastomaksi :) ja tulkinta on niin kaunista <3
Kun kuulin tämän biisin ekan kerran pari viikoa sitten, luulin että tässä laulettiin välillä ruotsiksi, se chandelier lausutaan siinä jotenkin niin, että luulin sitä ruotsinkieleksi. Tuon Sian lausuminen on kyllä muutenkin välillä todella outoa, niinkuin sillä olisi peruna suussa. Ihan biisi ja artisti kyllä muuten.
Mä en vissiin ole niin kultturelli ja sielukas kuin muut tässä ketjussa, en pidä mitenkään erikoisen ihmeellisenä tota esitystä. En itkenyt.
Todella koskettava laulu ja hyvin tulkittu musavideolla
Lähinnä ärsyttää Sian tapa lausua "sändelöö, sändelööö".
Siis nyt vasta etsin minkä näköinen nainen on tämän ihanan äänen takana ja järkytyin imisten kommenteista netissä! Aivan järkkyä miten hänen ulkonäköään mollataan! En voi käsittää - mihin tässä ollaan oikein menossa jos Sia on muka epämiellyttävän tai ruman näköinen?? Ja miten joku edes ajattelee jonkun ihanalla äänellä laulavan ulkonäköä ja suoltaa noita ajatuksiaan toisen ulkonäöstä julkisuuteen? Olen aivan ymmälläni. Ja olen siis kyllä ihan tietoinen ulkonäkökeskeisestä kulttuurista viihdemaailmassa mutta kyllä tuo kuulijakunnan idioottimaisuus tuli yllärinä :(
Frooom the shändelihööööör