Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet, millainen on hyvä mies TEIDÄN mielestä?

Vierailija
31.12.2020 |

Haluaisin kuulla nyt teitä tässä asiassa. Ihan rehellisesti, minkälainen mies on teidän mielestänne hyvä? En siis etsi vastausta siihen, millainen on oletettu täydellinen mies, sellaisia tuskin maailmasta löytyy, vaan hyvä ja riittävä mies.

Ja ei tarvitse listata mitään "no naisten mielestä..." juttuja (ihan olkaa vapaita kirjoittamaan sellaisia vastauksia jos haluatte mutta sellaiset eivät vastaa kysymykseeni ollenkaan). Haluan kuulla nyt teidän miesten käsityksen siitä, millainen teidän mielestänne on hyvä mies.

Tuli vaan mieleen tässä kun katson 13v kummipojan kasvukipuilua. Haluaisin vaan sanoa että on hyvä sellaisena kun on, mutta tuntuu siltä että tulee hirveesti paineita joka suunnasta olla jotain muuta ja että kummitädin sanat ei siinä hirveesti paina.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kohtelias, kiltti ja ystävällinen

- rehellinen ja suoraselkäinen, ei huijaa tai valehtele

- vastuunkantaja ja huolehtivainen, luotettava

- haluaa tulla taloudellisesti toimeen omillaan: opiskelee, käy töissä tai yrittää tosissaan löytää työtä

- ei päihdeongelmaa tai muita vastaavia ongelmia

Vierailija
2/14 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ottaa vastuun omista tekemisistään

-kohtelee muita hyvin, myös silloin kun ne muut eivät sitä ansaitsisi

-ymmärtää että kaikki eivät ole eivätkä halua olla samanlaisia

-osaa pyytää anteeksi

-osaa näyttää tunteensä

-osaa myöntää virheensä

-elää kuten itse haluaa eikä niin kuin muut odottavat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, mutta mieheni puheistä olen päätellyt, että mies on hyvä, jos pitää lupauksensa, pitää huolta perheestään eikä petä.

Kaikki juominen yms tulee sivuseikkana.

Vierailija
4/14 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy töissä eikä itke vauvapalstalla

Vierailija
5/14 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso k yrpä, vähintään metri.

Vierailija
6/14 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mies ei nöyristele naisten edessä.

Vierailija
7/14 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitetaanko tässä nyt jotain naisia miellyttäviä ulkonäköjuttuja? No, kerron kuitenkin yleismaailmallisesti mitkä tekijät tekevät miehen luonnon. 

- tekee eikä meinaa; valittaminen ja muu tyhjä paukuttaminen ei kuulu miehille, miehen ei myöskään tarvitse tehdä itsestään turhaa numeroa - teot puhuvat puolestaan

- pitää sanansa

- pitää kiinni oikeuksistaan ja eduistaan muttei toisaalta tarpeettomasti kampita muita

- elättää itsensä ja mahdollisen perheensä (tästä tosin olen valmis joustamaan koska poliittinen eliitti on tarkoituksellisesti tai vähintään tuottamuksellisesti köyhdyttänyt maan eikä kovankaan työmiehen palkka välttämättä enää riitä kuten vielä 90-luvulla)

M30

Vierailija
8/14 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään "hyvää miestä". Jokainen mies ja nainen saa olla sellainen kuin haluaa, kunhan kunnioittaa muiden vastaavaa oikeutta. En usko, että sukupuolensa takia ihmisen pitäisi olla tietynlainen.

Vierailija
9/14 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakkaa vain silloin jos on kännissä ja eukko nalkuttaa

Vierailija
10/14 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, mutta mieheni puheistä olen päätellyt, että mies on hyvä, jos pitää lupauksensa, pitää huolta perheestään eikä petä.

Miksi tämä on saanut alapeukkuja? Kaipaan vastaväitteitä.

Näkemykseni siis perustuu siihen, miten mies arvioi muita miehiä.

Vierailija
11/14 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen näkökulmasta hyvä?

Itse toivoisin, että muut miehet olisivat mukavia, kohteliaita, ahkeria, toiset huomioon ottavia ja niin edelleen. Sellainen olisi miellyttävä yhteiskunta. Ei sotia, väkivaltaa tai muuta ikävyyksiä.

Naiset taas näkyvät arvostavan assertiivista, jopa aggressiivista käytöstä, lihaksia, halua voittaa ja alistaa muut yms. Se sitten näkyy yhteiskunnassa valitettavasti.

Vierailija
12/14 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'

Koska tuo juomisen liittäminen miehisyyteen on katoavaa kansanperinnettä. Miehinen juopottelukulttuuri on toki vielä jossain piireissä ja joissain osissa maata vielä voimissaan mutta aika lailla enemmän alkaa olla sitä kantaa miestenkin keskuudessa että kännissä örveltämisessä ei ole mitään erityisen hohdokasta.

Vierailija
13/14 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sellainen joka huolehtii lapsistaan ja muista vastuistaan ja kohtelee perhettään ja naistaan kunnioittavasti ja rakastavasti.

Vierailija
14/14 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'

Koska tuo juomisen liittäminen miehisyyteen on katoavaa kansanperinnettä. Miehinen juopottelukulttuuri on toki vielä jossain piireissä ja joissain osissa maata vielä voimissaan mutta aika lailla enemmän alkaa olla sitä kantaa miestenkin keskuudessa että kännissä örveltämisessä ei ole mitään erityisen hohdokasta.

Ei tuossa mistään örveltämisestä ole kysymys. Vaan yleensä siitä, että mieheni ei arvioi toista juomisen tai juomattomuuden perusteella - kuten naiset arvioivat miehiä. Hän ei myöskään ota arvioinnissa huomiota mihinkään elitapoihin, kuten naiset ottavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme