Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten usein pesette kangasmaskit?

Vierailija
31.12.2020 |

On ollut juttuja, että kerttismaskejakin voi käyttää usemman kerran, kunhan niiden antaa tuulettua pari kolme päivää. Eikös tämä sitten päde myös kangasmaskeihinkin? Itse olen tosi laiska keittelemään niitä, mutta tuuletan niitä kyllä partsilla. Riittääkö se tappamaan maskista siihen kertyneitä bakteereita?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kyllä joka käytön jälkeen. Siksi niitä hankittiin kasa, että riittävät useammaksi päiväksi.

Vierailija
2/27 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen koneessa kerran viikossa siihen mennessä kertyneet, vaihdan toki joka käyttökerran jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulettaminen ei tapa bakteereita. Koronaviruksen tartuttavuus puolestaan heikkenee, mutta vasta useamman päivän kuluessa.

Vierailija
4/27 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa, käyttöikä pesujen välissä noin 5 päivää.

Vierailija
5/27 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama maski ollut takin taskussa koko syksyn, en ole pessyt sitä kertaakaan. Käytän maskia vain paikoissa joissa sitä vaaditaan, eli esim. yksityisen lääkäriaseman odotustilassa. Syksyllä käytin Ateneumissa, jossa se oli pakollinen.

Jos tämä maskipelleily yhä ensi vuonna jatkuu, niin samalla maskilla aion mennä loppuun asti, enkä todellakaan pese sitä.

Vierailija
6/27 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kerran viikossa käytettyjen vauvanvaippojen kanssa.

Vierailija
7/27 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kertismaskin voi pestä 60 asteessa. Tuuletus ei riitä, mistä tuollainenkin väite on lähtenyt liikkeelle.

Vierailija
8/27 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhtaisen pikaisesti pihan lammikossa puhtaaksi kerran viikossa.

Vierailija
9/27 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina käytön jälkeen. Jos riisun maskin, panen sen pussiin, jonka olen varannut likaisille maskeille. Saatan myös vaihtaa, jos käytän samaa maskia pitempään.

Vierailija
10/27 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama maski ollut takin taskussa koko syksyn, en ole pessyt sitä kertaakaan. Käytän maskia vain paikoissa joissa sitä vaaditaan, eli esim. yksityisen lääkäriaseman odotustilassa. Syksyllä käytin Ateneumissa, jossa se oli pakollinen.

Jos tämä maskipelleily yhä ensi vuonna jatkuu, niin samalla maskilla aion mennä loppuun asti, enkä todellakaan pese sitä.

No, sinullehan itsellesihän tuo likainen maski on kaikkein vaarallisin. 

Vierailija
11/27 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kiehuvaan veteen 5 minuutiksi, joka käytön jälkeen. 

Vierailija
12/27 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden käyttökerran jälkeen menee pesuun eli kattilaan.

Vierailija
13/27 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös kertismaskin voi pestä 60 asteessa. Tuuletus ei riitä, mistä tuollainenkin väite on lähtenyt liikkeelle.

Riittää jos tuulettaa useamman vuorokauden.

Vierailija
14/27 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä myönnän että pidän maskia ihan vaan näön vuoksi. Siispä en jaksa sitä myöskään pestä. Kertsinkin tungen käytön jälkeen taskuun tai autoon ja nappaan sitten kauppareissulle mukaan. Parhaimmillaan mulla on maskit ja käytetyt nenäliinat samassa taskussa.

Ja ei, en myöskään käytä kauppojen käsidesiä. Ällöttää ne pullot joita kaikki hiplaa ja joista ei tiedä mitä tulee ja kuinka paljon.

Sen sijaan pidän kyllä turvaväliä, en hengaile isoissa joukoissa ja pesen käsiä.

T. Terveenä koko vuoden

Vierailija
15/27 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla melkoinen pöpöpesä se sun maskisi sitten vuoden päästä. Etkö tajua, miten paljon bakteereita siihen pesiytyy, ja ne aina vain lisääntyy ja lisääntyy. Kai olet nähnyt edes joskus kuvia laboratorioissa tehdyistä bakteeriviljelyistä ja siitä, miltä ne tetrimaljat sitten lopulta näyttää? Ja sellaista sinä haluat hengittää keuhkoihisi, vain koska maskin pitäminen on pelleilyä?

Vierailija
16/27 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä myönnän että pidän maskia ihan vaan näön vuoksi. Siispä en jaksa sitä myöskään pestä. Kertsinkin tungen käytön jälkeen taskuun tai autoon ja nappaan sitten kauppareissulle mukaan. Parhaimmillaan mulla on maskit ja käytetyt nenäliinat samassa taskussa.

Ja ei, en myöskään käytä kauppojen käsidesiä. Ällöttää ne pullot joita kaikki hiplaa ja joista ei tiedä mitä tulee ja kuinka paljon.

Sen sijaan pidän kyllä turvaväliä, en hengaile isoissa joukoissa ja pesen käsiä.

T. Terveenä koko vuoden

Ite kerään myös koirankakat käytössä olevalla maskillani, ja olenpa kerran käyttänyt sitä myös vessapaperina, kun oli vessakopista loppu. Mulla on musta maski, niin ei näy onneksi tahrat siinä.

Vierailija
17/27 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka käyttökerran jälkeen pesen eli keitän kattilassa.

Vierailija
18/27 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Terveenä koko vuoden

Sua ällöttää likaiset käsidesipullot, mutta ei likainen kangasmaski naamalla? Ties mitä bakteereita sekin on täynnä.

Vierailija
19/27 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa pestä. Ostan uuden kun se alkaa haista. Ei ne oo ku vitosen kappale.

Vierailija
20/27 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt kaksi kuukautta enkä ole pessyt kertaakaan. Maskin käytöstä on annettu suositus mutta pesemisestä ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi