Millä rv:llä (3.raskaus) voi mahaa sanoa raskausmahaksi eikä "läskiksi"?
Nyt on menossa rv 12 ja maha pullottaa selvästi. Ensimmäisessä raskaudessa maha kasvoi vasta n rv 20. Seuraavassa ehkä n. rv 15, mutta silloinkin maha oli aluksi jotenkin turvonneen oloinen. Eihän se sikiö siellä yhtään sen nopeammin kasva. Nyt maha on taas sellainen ihmeellinen turvonnut. Muualta olen itseasiassa nyt alkuraskaudessa taas laihtunut, niinkuin aikaisemmissakin raskauksissa ja olen ihan normaalipainoinen.
Harmittaa vaan kun näillä helteillä on hankalaa pitää mitään vatsaa peittäviä vaatteita. Jotenkin tuntuu aika aikaiselta alkaa "esittelemään" vauvamahaa näin varhaisilla viikoilla. Millä raskausviikoilla muut ovat alkaneet pitää mahaansa raskausmahana eikä vaan ylimääräisenä pelastusrenkaana vatsanseudulla? Ei vatsa siis mikään timmi pyykkilauta ollut todellakaan aikaisemminkaan, mutta ei minulla mitään kovin pahoja makkaroita vyötäröllä ollut. Nyt vatsa pullottaa epäilyttävän paljon. Ei olla edes kerrottu raskaudesta vielä kenellekkään. Kohta on varmaan pakko.
Kommentit (8)
No olipa asiallinen vastaus. Tämä ei suinkaan ole minulle mikään todellinen ongelma. Kunhan kyselen miten muut ovat asian kokeneet, koska sattumoisin olen kiinnostunut aiheesta ja raskaudesta ylipäätänsä. Olenhan raskaana ja mm. siksi tällä palstalla. Sinä taas taidat olla ihan väärässä paikassa. Miksi edes luet aloituksia, joihin sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa?
Voi ap, mä olen ollut 4 kertaa raskaana ja mulla on 5 lasta. Koskaan en ole ajatellut maha-asioita enkä ole ollut läski. Vauvamahoja ne on olleet alusta asti. Sananvapauden nimissä joudut lukemaan epämiellyttäviäkin kommentteja.
T. 2
Vauvamaha se kai on heti kun poikkeaa siitä millainen sun maha on tavallisesti. Ihanaa, nyt vaan nautit kauniisti pyöristyvästä mahastas :) onnea raskaudesta!
Mulla toki eka raskaus, mutta noin rv 10 lähtien sen on ollu jo aamusta pömppä. Paino laski alum turvotusten jäljeen, joten kyllä tällä täytyy jotain tekemistä vauvan kans olla.
Odotan toista viikolla 15. Maha on jo "kova" ja selvästi vauvamahan tuntuinen ja näköinen, vaikka mulla on mahaa myös normaalistikin. Ekassa raskaudessa lakkasin välittämästä läskeistäni näihin samoihin aikoihin ja nautin vauvamahastani, oli se sitten mikä läskimaha hyvänsä muiden mielestä. (Myönnän, että joskus itsevarmuuden totaalisen katoamisen hetkellä silittelen mahaani jos joku tuijottaa, että varmasti tajuaa mun olevan raskaana enkä muuten vaan tällainen pomppupalloläski. :D) Anna mahan näkyä ja lakkaa murehtimasta! :) Me muut
Ap vastaa. En minäkään ole mikään läski. Otsikkoon oli vain tosi vaikea saada kysymystä mahtumaan, niin siksi siihen tuli se läski sana. Aiemmissa raskauksissa vatsa on alkanut kasvaa talviaikana ja siksi tämä vatsan hyvin varhainen pullahtaminen on nyt vähän outoa. Mutta turha kai tässä on yrittää alkaa vatsaa peittelemäänkään, kun on niin kuumakin.
Tämäkö on sun ainoa ongelma? Mene hoitoon.