Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloinkohan ihmiset oppisivat puhelinkäytöstavat?

Vierailija
05.06.2014 |

Kun aina junassa on se yksi, joka kaiiiikeeessa rauhassa kälättää täysin turhanpäiväistä löpinaa ja hirmuisen kovaan ääneen koko matkan ajan. Ja kaikki muut haluaisivat keskittyä lukemiseen, töiden tekemiseen yms.

Ettekö ymmärrä, että julkisissa kulkuneuvoissa EI PUHUTA puhelimeen kuin vain aivan välttämättömät asiat, esim. ilmoitetaan, että juna on myöhässä tms. ja silloinkin puhutaan hillitysti hiljaisella ja rauhallisella äänellä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut korvatulpista tai nappikuulokkeista? Itseä häiritsee ihmiset jotka keskeyttävät minun musiikin kuuntelun.

Vierailija
2/20 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki korvatulpat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on tyhmää lähteä liikkeelle ilman tulppia tai kuulokkeita, kun sinne kuitenkin osuu vähintään se yksi kälättäjä.

Vierailija
4/20 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on häiritsevää, jos joku kuuntelee musiikkia niin kovalla, että se "vuotaa" kuulokkeista ja kaikki muut joutuvat kuuntelemaan sitä samaa. Parasta olisi jos joka junassa olisi ainakin yksi äänetön vaunu esim. ensimmäinen vaunu, jossa olisi kiellettyä puhua tai aiheuttaa minkäänlaista melua. Muissa saisi mellastaa ihan normaalisti.

Vierailija
5/20 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla omat vaunut jokaiselle ja vielä omalla aikataululla.

Vierailija
6/20 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan varma, että nämä on samat tyypit, jotka käyttävät taloyhtiön pesulassa pahalta haisevaa huuhteluainetta.

Vierailija
7/20 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos mä oon junassa kaverin tai lasteni kanssa? Saadaanko puhua?

Vierailija
8/20 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte, jos ette istu 1.luokan hiljaisessa vaunussa ja puhutte hiljaa ettekä juorua tai puhu alapäähiivajuttuja.

Vierailija
9/20 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte, jos ette istu 1.luokan hiljaisessa vaunussa ja puhutte hiljaa ettekä juorua tai puhu alapäähiivajuttuja.

Vierailija
10/20 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 02:37"]

Mitä jos mä oon junassa kaverin tai lasteni kanssa? Saadaanko puhua?

[/quote]

Hiljaa ja hillitysti.

Vierailija
11/20 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhelimeen ei saa missään nimessä puhua junassa tai bussissa, koska se on hirmuisen epäkohteliasta, mutta perheenjäsenelle, ystävälle ja jopa vierustoverille saa puhua vapaasti?

Vierailija
12/20 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 02:24"]Sekin on häiritsevää, jos joku kuuntelee musiikkia niin kovalla, että se "vuotaa" kuulokkeista ja kaikki muut joutuvat kuuntelemaan sitä samaa. Parasta olisi jos joka junassa olisi ainakin yksi äänetön vaunu esim. ensimmäinen vaunu, jossa olisi kiellettyä puhua tai aiheuttaa minkäänlaista melua. Muissa saisi mellastaa ihan normaalisti.

[/quote] Anteeksi sairaasti tosta alapeukusta. Vastauksesi oli silmissäni täysin pätevä ja yhdyn siihen monessa mielessä. Olen tällä palstalla uusi, siksi teinkin pikku mokan. Toivon, ettei tehdä tästä sen suurempaa juttua ja anteeksipyyntöni riittäisi. Pahoittelut vielä kerran :(

Vierailija
13/20 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan sarjaan kuuluvat ne, jotka eivät osaa niistää nenäänsä vaan turistavat ja ryystävät räkäänsä koko matkan ajan. Yäk!

Vierailija
14/20 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 02:46"]

Miksi puhelimeen ei saa missään nimessä puhua junassa tai bussissa, koska se on hirmuisen epäkohteliasta, mutta perheenjäsenelle, ystävälle ja jopa vierustoverille saa puhua vapaasti?

[/quote]

Koska jostain syystä siihen puhelimeen aina HUUDETAAN, mutta vieruskaverin kanssa osataan puhua hiljaa.

Vierailija
15/20 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 02:06"]

Kun aina junassa on se yksi, joka kaiiiikeeessa rauhassa kälättää täysin turhanpäiväistä löpinaa ja hirmuisen kovaan ääneen koko matkan ajan. Ja kaikki muut haluaisivat keskittyä lukemiseen, töiden tekemiseen yms.

Ettekö ymmärrä, että julkisissa kulkuneuvoissa EI PUHUTA puhelimeen kuin vain aivan välttämättömät asiat, esim. ilmoitetaan, että juna on myöhässä tms. ja silloinkin puhutaan hillitysti hiljaisella ja rauhallisella äänellä.

[/quote]

Kaikkien lahella istuvien pitaisi ottaa osaa keskusteluun - "ihan totta?, mita se siihen sanoi?, ai kun kiinnostavaa! jne." Kylla se pian lopettaisi.

Miksi koko muun vaunun pitaisi istua kuulokkeet korvilla yhden idiootin takia?

Vierailija
16/20 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen usein lähijunassa istumaan lastenrattaille tarkoitettuun vaunuun. Minua ei hattaa meteli kun en kuule sitä kuitenkaan nappikuulokkeiden läpi. Näistä kuulokkeista ei kuulu yhtään ääntä muille. Lastenvaunussa ihmiset ovat rennompia, muualla tuijottavat lattiaa. Joskus naurattaa kun vauva osoittaa minua sormella :D Pitää pokkana jatkaa nettisurffailua tai katsoa muualle.

Vierailija
17/20 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vee miten herkkää porukkaa.

Vierailija
18/20 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimensäätökursseja lisättävä. Missä oppiministeri?

Vierailija
19/20 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää pistetään tavalliseen vankilaan, mitäköhän muut vangit tykkää?

Vierailija
20/20 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 02:37"]Mitä jos mä oon junassa kaverin tai lasteni kanssa? Saadaanko puhua?

[/quote]

Vähän eri asia. Erittäin harvoin kuulee kahden junassa istuvan keskustelevan niin lujalla äänellä, että se häiritsisi muita. Mutta näitä puhelimeen karjujia kyllä löytyy. Helvetti, ostaisivat kunnon puhelimen, niin ei tarvitse huutaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi