Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nopeasti oppii keskimäärin puhumaan todella hyvää ranskaa?

Vierailija
04.06.2014 |

Eli ollaan miehen kanssa muuttamassa Ranskaan, hän puhuu ranskaa äidinkielenään, minä taas en muuta osaa kuin bonjour. Kirjoitettua tekstiä ymmärrän hieman. Ollaan jäämässä sinne pysyvästi ja minä todennäk. kotona kun ei varmaan tällä kielitaidolla kukaan palkkaa. Ammatti mulla on, mutta haluan vaihtaa alaa ja miehen hyvän palkan vuoksi voin olla kotona.

Eli tarkoitus olisi mulla opiskella koko ajan ranskaa kotona ja jossain vaiheessa aloittaa siellä sairaanhoitajan tai lähihoitajan opinnot. Mitä arvelette, kuinka kauan siellä täytyy asua ennenkuin voi realistisesti kuvitella pääsevänsä sellaisista kokeista läpi? 5-10 vuotta?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodessa, kun menet alkuun jonnekin intensiivikurssille ja vaihdat kotikieleksi ranskan. 

Vierailija
22/25 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin Ranskaa 6 vuotta, ala-asteen 5. luokalta lukion tokalle asti. Ranskan oppiminen oli ainakin mulle todella hankalaa, enkä silloin lukiossakaan vielä osannut kirjottaa ainetta jossa olisi jotain järkeä. Luetun ymmärtäminen oli paljon helpompaa, mutta lauseen muodostus siis ihan mahdotonta. Eipä mulla tosin loppuvaiheessa kauheesti ollut motivaatiotakaan. Jotain hyötyä kuitenkin ranskasta oli, sillä opin myöhemmin espanjan tosi helposti :)

Luultavasti kuitenkin opit ranskankielen paljon helpommin koska voit puhua sitä miehesi kanssa ja kuulet ja luet sitä kaikkialla Ranskassa ollessasi! Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin Ranskaa 6 vuotta, ala-asteen 5. luokalta lukion tokalle asti. Ranskan oppiminen oli ainakin mulle todella hankalaa, enkä silloin lukiossakaan vielä osannut kirjottaa ainetta jossa olisi jotain järkeä. Luetun ymmärtäminen oli paljon helpompaa, mutta lauseen muodostus siis ihan mahdotonta. Eipä mulla tosin loppuvaiheessa kauheesti ollut motivaatiotakaan. Jotain hyötyä kuitenkin ranskasta oli, sillä opin myöhemmin espanjan tosi helposti :)

Luultavasti kuitenkin opit ranskankielen paljon helpommin koska voit puhua sitä miehesi kanssa ja kuulet ja luet sitä kaikkialla Ranskassa ollessasi! Tsemppiä!

Vierailija
24/25 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä nyt vaan telkulla päiviä täytä, se ei ole hyvä tapa oppia (toki voit katsoa 1-2h päivässä, mutta ei koko päivää) Tarvitset kontakteja!!! menet heti kielikurssille jossa tapaat ihmisiä, opit kieltä ja verkostoidut. Sh/lh-opinnot pystyt aloittamaan noin vuoden asumisen jälkeen, uskoisin. Opintojen aikana kielitaidostasi tulee riittävän hyvä! 

Vierailija
25/25 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaks vuotta opiskelin koulussa joka viikko parin tunnin ajan ja osaan kertoa oman nimeni. yritin kyllä mutta vaikeaa oli ja sitten into lopahti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi