Miksi jotkut ihmiset tuntuvat ns. likaisilta?
En tarkoita nyt konkreettista peseytymättömyyttä. Minulla on muutama tuttava jotka koen jollain epämääräisellä tavalla likaisiksi, ehkä suttuisiksi, epäsiisteiksi, jollain määrittelemättömällä tavalla saastuneiksi. Johtuuko tämä kenties jonkinlaisista peitellyistä inhon tunteista, jotka naamioituvat tällaiseen tunteeseen?
Kommentit (16)
Ap sanoi, että ei tarkoita konkreettista peseytymättömyyttä ja siitä täällä alettiin heti jauhaa... nauran.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 15:07"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 15:06"]
Orastava mt-ongelma.
[/quote]
Niin ap:llä?
[/quote]
Niin tarkoitin. Alapeukuista päätellen viestini oli epäselvä tämän asian suhteen.
Minä tunnen itseni paskaiseksi vaikka käyn suihkussa vähintään kerran päivässä.
määrittelemättömällä tavalla saastuneiksi
Sanavalintas osoittavat sinut itsesi mielenterveysongelmaiseksi. Vika lähtee sinun päästäsi-
Ainakin tupakalle haisevat ihmiset ovat jotenkin "likaisia", se on niin tympeä haju.
tummuneet hampaat, tunkkainen ihonväri, rasvaiset ja rasvalle haisevat hiukset, hien haju, harmaa iho... onhan noita tekijöitä
tummuneet hampaat, tunkkainen ihonväri, rasvaiset ja rasvalle haisevat hiukset, hien haju, harmaa iho... onhan noita tekijöitä
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 15:06"]
Orastava mt-ongelma.
[/quote]
Niin ap:llä?
Likaiset ja haisevat ihmiset ovat ällöjä. Jotkut eivät älyä pestä itseään edes helteellä niin sitten vasta hiki haiseekin...
No onhan noita nähty täälläkin; käydään suihkussa pari kertaa viikossa ja vessassa käydessä kädet huuhdellaan pelkällä vedellä ja puolustaudutaan silläkun "en mä haise hielle enkä tunne itseäni likaiseksi". Lasten kanssa työskennellessäni myös moni pieni lapsi jo haisee pahalta päivästä toiseen ja hiukset ovat likaiset, käy sääliksi kun vanhemmat opettavat lapsensa yhtä paskaisiksi kuin itse ovat. En sitten tiedä kai ne likaiset ja sottaiset ovat lapsena tottuneet siihen likaisuuden tunteeseen, itse en voi mennä edes nukkumaan jos en ole käynyt suihkussa!
Itsellä tietynlainen ihmisen ominaishaju yhdistyy aivoissani epilepsiaan koska tunnen kaksi epilepsiaa sairastavaa ja heidän ominaistuoksunsa on todella samanlainen joten tuomitsen muutkin samanhajuiset epilepsiaa sairastaviksi vaikka ovat ihan terveitä. Todella typerää, tiedän, mutta tällaisen mielleyhtymän aivoni synnyttävät.
Ehkä sinullakin on joku vastaava eli tietyn ominaishajun yhdistät johonkin todella likaiseen ihmiseen jonka olet joskus kohdannut?
En ole ap mutta tunnistan ilmiön. Joistakin ihmisistä vain tulee jotenkin sellainen inhottava tunne. Ihan kuin he eivät olisi ihmisiä ollenkaan. Jotenkin heidän päällään leijuu sellainen selittämätön saastaisuuden ja sairauden ilmapiiri. Olen miettinyt tuota, että voisiko se johtua hajusta mutta ei voi koska näin yhden sellaisen ihmisen telkkarissa.
sanokaa te itsenne "puhtaiksi" luokittelevat, että kuin usein käytte sitten suihkussa, ajatte karvane, pesette hiuksenne, vaihdatte uudet vaatteet?
Ja sama lapsille vai?