Paljonko teillä menee rahaa kuukaudessa?
Itsellä oma osuus vuokrasta n 480 e
Sähkö ja netti 20e oma osuus
Ruoka/kulut n 100€ vko 400€/kk
Tekee aika paljon yhteensä, en oikein osaa vähentää ilman että ruuanlaatu ei kärsi :/
Tietty pappagallon pistaasijäätelöriippuvuus on turhamaisuutta, mutta en polta enkä juo kuin harvoin.
En osaa suunnitella kauppareissuja etukäteen ja ahdistun kaupassa kun en tiedä mitä sieltä pitäisi ostaa ja sorrun virheisiin. Yleensä on kauppalista.
Olemme lapseton pariskunta ja meillä on koira.
Kommentit (18)
5000 euroa.
Ruokaan, matkusteluun, vaatteisiin, lasten huvituksiin, muuten vaan. Tonni jää säästöä joka kuulta.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 13:52"]5000 euroa.
Ruokaan, matkusteluun, vaatteisiin, lasten huvituksiin, muuten vaan. Tonni jää säästöä joka kuulta.
[/quote]
Teillä on varmaan jo ihan "aikuisten" tulot :)
Kuulostaa mukavalta elämältä :)
2700 menee joka kuukausi, peruselämiseen.
Mä asun yksin, ilman lemmikkejä. Kuukaudessa kulutan kaikkiaan rahaa keskimäärin 1 000 - 1 300 euroa. En juo tai polta ollenkaan, ja mullakin on riippuvuus Pappagallon pistaasijäätelöön :).
Olen kotiäiti ja itse kulutan rahaa kuussa varmaan 100e-300e. Maksan menoista vaan puhelinlaskuni.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 14:07"]
Olen kotiäiti ja itse kulutan rahaa kuussa varmaan 100e-300e. Maksan menoista vaan puhelinlaskuni.
[/quote]
Villi veikkaus, että kulutat kyllä enemmän, mutta taitaa miehes maksaa sen kulutuksen :)
2400-4000 kuussa, yh ja kaksi lasta. Joulukuussa ja huhtikuussa menee tuo nelisen tonnia.
Kolmisen tonnia, peruselämiseen menee n. 1800 €.
n. 5000 €/kk
2 aikuista, 4 lasta kotona, 1 muuttanut omilleen, kissa
n. 7000e tulee nettona kuussa käteen ja kaikki menee. Tosin siinä on asunnonlainanlyhennyksiä ja lasten sijoitusrahastoja mukana, mutta kuitenkin. 3 lasta ja suurin syöppö, okt.
1880€ kaikki budjetoidut menot per kk, sisältää asuntolainaa 600€.
Mun osuus puolet tuosta eli tonnin verran. Vaatteet, harrastukset yms sitten filliksen mukaan tuohon lisää.
2 aikuista palkansaajaa +1 koulun aloittava
Asumiskulut kahdelta:
sähkö, jäte, vesi, vakuutus, kiinteistövero yms noin 300€ per kk
Netti ja puhelimet 120€ per kk
Ruokakulut noin 250€ per kk
Kahden aikuisen talous
Kolmisen tonnia kahdelta lapsettomalta aikuiselta. Pari tonnia menee säästöihin ja sijoituksiin.
Aika isoja summia kulutat AP ruokaan :) Minä saan varmasti 100€ kuukauden ruuat, asun yksin ja olen opiskelija. Syön ihan terveellistä ruokaa, tänään mm.hedelmiä, marjoja, rahkaa, munakasta, lohta, kasviksia..
Opiskelioita 2 kpl ja koira
Netti ja puhelimet menee vanhemmille vielä.
Vuokra +vesi+sauna 770e/kk
Koira 50/kk jos ei ole lääkäreitä
Ruoka 400-500/kk
Sähkö 25/kk
Eli 1335e/kk
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 14:22"]Aika isoja summia kulutat AP ruokaan :) Minä saan varmasti 100€ kuukauden ruuat, asun yksin ja olen opiskelija. Syön ihan terveellistä ruokaa, tänään mm.hedelmiä, marjoja, rahkaa, munakasta, lohta, kasviksia..
[/quote]
Kyseessä oli ruoka/kulut eli wc-paperit, pesuaineet meikit mitä milloinkin tarvitaan.
Mutta onhan se paljon, kun puolisolla menee melkein sama viikottaiseen elämiseen.
-ap
2aikuista ja 6 lasta menot yhteensä 3700 euroa/ kk. Tällä on tultava toimeen. Lainoihin 900euroa.
Ja siis toinen opiskelee ja itse valmistuin.