Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulutettu työtön, haetko kaikenlaisia

Vierailija
04.06.2014 |

työpaikkoja vai vain koulutuksesi mukaista ja/tai oman alasi töitä? Ihan uteliaisuudesta kyselen, itse haen kaikenlaisia töitä, mutta monet sanovat minulle, että noista "kaikenlaisista töistä" ei ole enää paluuta koulutusta vastaaviin hommiin. Samat ihmiset kyllä selän takana pitävät loisena, joka ei halua töihin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae kaikenlaisia vaan vain oman alani töitä. Käytännössä työtön aikakin on CV:ssä parempi kuin vaikka työssäolo Siwan kassalla, valitettavasti. Työttömän ajan voi aina lisäksi selitellä esim. että on käyttänyt ajan alansa uusiin asioihin tutustumiseen jne... 

Vierailija
2/7 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti korkeastikoulutettu ei edes saa niitä ns. paskaduuneja, koska on työnantajien mielestä liian korkeasti koulutettu.

Ja esim. siivoojan, tarjoilijan, kaupan kassankin töihin vaaditaan nykyisin joko aikaisempaa kokemusta tai juuri sen alan koulutusta. Ei mikään työ nykyään irtoa helposti, paitsi ehkä puhelinmyynti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole murheellinen, kun ei sinua oteta edes niihin "muihin" töihin. Kaupan kassalle valmistuu paikallisesti ammattioppilaitoksesta (ja lukiosta) uusia "ammattilaisia", ja siivoojiakin riittää työttömyyskortistoonkin. Mulla ei ole edes hygieniapassia, jota usein tarvitaan.

Olen hakenut, ja puhelinmyyjäksi olisin kyllä kelvannut. Ei kiitos, jotain rajaa sentään.

Vierailija
4/7 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korkeasti koulutettu työtön ja haen ihan kaikkia paikkoja paitsi puhelinmyyntiä ja ns. tarvittaessa töihin kutsuttavan paikkoja.

Haastatteluja on ollut jonkin verran eri paikkoihin, mutta joko "Sinulla ei ole vaadittavaa kokemusta" tai "Olet niin korkeasti koulutettu että sinulla tulisi vain tylsää täällä". Olo tuntuu kuin olisin väliinputoaja.

Vierailija
5/7 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae muita töitä kuin sellaisia, joihin minulla on koulutus ja ammattitaito, sitä paitsi oman alani töihinkin otetaan vain alle kolmikymppisiä. Itse vietin juuri viisikymmenvuotispäiväni.

Vierailija
6/7 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin työtön, hain kaikenlaisia sellaisia töitä, joita osasin tehdä. Ts hain erilaisia toimistotöitä, suunnittelua, hallintohommia, "jantusen" hommia jne. sekä yhtä tiettyä rakennushommaa - naistä mulla oli myös jotain kokemuksentapaista. Tein töitä myös freetoimittajana ja luokanopettajan sijaisena.

EN hakenut töitä, joita en osaa tehdä, esim siivousta, tarjoilua, keittiöapulaisen töitä, muita raksaduuneja kuin sitä yhtä, autonkorjaajan, hitsaajan tms töitä. En edes maatalouslomittajan, vaikka nimellisesti olen 20vuotta sitten sitäkin duunia harjoitellut - hommat ovst sen verran muuttuneet, ettei varmaan olisi enää sujunut.

työttömänä ollessa tein kaikenlaisia lyhyitä pätkiä noilla ensinmainituilla aloilla, mutta työllistyin sitten varsin nopeasti omalle alalle.

Vierailija
7/7 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen, mutta en ns. tosissani. Ei työnanatjat edes palkkaa mitään maisteria henkilökohtaiseksi avustajaksi tms. Mutta haluan näyttää työkkärin silmissä aktiiviselta, samalla kuitenkin opiskelen uusia juttuja, ihan siis harrastuksena vain, mutta houkuteleville työnantajille sanon sitten mitä olen "työttömänä" tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi