Miksi mun tissiliiveissä on aina tyhjää tilaa kupissa
Siinä yläosassa, hetken voi näyttää hyvältä mutta kun liivit on vähän aikaa olleet päällä se tyhjiö ilmestyy ja oikein korostuu kun työntää olkapäitä eteen tai istuu vähän huonossa ryhdissä. Jos kokeilee pienempää kuppia niin sitten se on vaan.. no, pieni. Kamalat kainalotissit pursuaa ja kaarituki painaa. Ei ole rahaa ostaa kalliita erikoisliikkeiden liivejä, joten en kehtaa mennä ihan vaan sovittelemaan ja tuhlaamaan myyjän aikaa kun en kuitenkaan osta mitään.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtuuko siis nykyisissä liiveissäsi koko rinta kuppiin? Onko ympärysmitta sopivan tiukka mutta ei kuitenkaan purista liikaa? Minkämuotoinen rinta sinulla on ja tuntuuko rintasi kiinteältä vai pehmeältä?
Merkkien välillä on paljon vaihtelua vaikka koko olisikin sama. Toisissa kuppi on paljon syvempi, toiset merkit taas istuvat leveämpirintaiselle paremmin. Redditistä kannattaa vilkaista alue A Bra That Fits, jossa on sekä hyviä vinkkejä että liivien käyttökokemuksia.
Kyllä mun mielestä mahtuu, ja ympärysmitta tuntuu ihan ok:lta. Silti niihin kuppeihin ilmestyy se tyhjä tila siihen yläosaan ja kupin yläosa jotenkin törröttää, joistain ohiemmista paidoistakin näkyy aika rumasti läpi ne kupin yläosat. Tissit on isohkot ja roikkuvat(pehmeät) :(
Asetteletko rinnan liiveihin kunnolla vai heitätkö vain liivit päällesi? Kysymys voi vaikuttaa tyhmältä, mutta isompien rintojen kohdalla silläkin voi olla merkitystä.
Minkämerkkisiä liivejä käytät nyt? Jos koko ei olisi väärä niin malli selvästikin on, etenkin kun kuppiin päälle jäävä tyhjä tila häiritsee sinua.
Mitä tarkoitat asettelulla, kyllä mä vähän joudun kädellä nostamaan rintaa että kaarituki menee sinne ”perille asti”. Mulla on eri merkkejä, vaateketjuista ostettuja suurin osa (lindex, hm yms)
Ap
http://brasandbodyimage.com/2012/09/05/putting-your-bra-on-properly/
Eli oletan, että jossain määrin scoop & swoop tyylinen asettelu on käytössä.
Oletko kokeillut kaupassa samasta mallista käyttämäsi koon lisäksi rinnakkaiskokoja ja / tai isompaa tai pienempää kuppia?
Kannattaa tosiaan vilkaista https://www.reddit.com/r/abrathatfits/wiki/beginners_guide, tuoltakin voi löytyä jotain vinkkejä liiviongelmien ratkaisemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtuuko siis nykyisissä liiveissäsi koko rinta kuppiin? Onko ympärysmitta sopivan tiukka mutta ei kuitenkaan purista liikaa? Minkämuotoinen rinta sinulla on ja tuntuuko rintasi kiinteältä vai pehmeältä?
Merkkien välillä on paljon vaihtelua vaikka koko olisikin sama. Toisissa kuppi on paljon syvempi, toiset merkit taas istuvat leveämpirintaiselle paremmin. Redditistä kannattaa vilkaista alue A Bra That Fits, jossa on sekä hyviä vinkkejä että liivien käyttökokemuksia.
Kyllä mun mielestä mahtuu, ja ympärysmitta tuntuu ihan ok:lta. Silti niihin kuppeihin ilmestyy se tyhjä tila siihen yläosaan ja kupin yläosa jotenkin törröttää, joistain ohiemmista paidoistakin näkyy aika rumasti läpi ne kupin yläosat. Tissit on isohkot ja roikkuvat(pehmeät) :(
Asetteletko rinnan liiveihin kunnolla vai heitätkö vain liivit päällesi? Kysymys voi vaikuttaa tyhmältä, mutta isompien rintojen kohdalla silläkin voi olla merkitystä.
Minkämerkkisiä liivejä käytät nyt? Jos koko ei olisi väärä niin malli selvästikin on, etenkin kun kuppiin päälle jäävä tyhjä tila häiritsee sinua.
Mitä tarkoitat asettelulla, kyllä mä vähän joudun kädellä nostamaan rintaa että kaarituki menee sinne ”perille asti”. Mulla on eri merkkejä, vaateketjuista ostettuja suurin osa (lindex, hm yms)
Aphttp://brasandbodyimage.com/2012/09/05/putting-your-bra-on-properly/
Eli oletan, että jossain määrin scoop & swoop tyylinen asettelu on käytössä.Oletko kokeillut kaupassa samasta mallista käyttämäsi koon lisäksi rinnakkaiskokoja ja / tai isompaa tai pienempää kuppia?
Kannattaa tosiaan vilkaista https://www.reddit.com/r/abrathatfits/wiki/beginners_guide, tuoltakin voi löytyä jotain vinkkejä liiviongelmien ratkaisemiseen.
Toi vaatii sisäänkirjautumista että näkee, eikä mulla ole tuonne tiliä... Joo, olen kokeillut eri kokojakin, en kyllä tiedä yhtään onko nykyinen kuinka lähellä oikeaa. Pitää tutkia toi linkki, kiitos. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin että tarvitsetko välttämättä liivejä ollenkaan, mutta ilmeisesti tarvitset, minkä kokoisia käytät nyt?
Minulla on toisessa kupissa tyhjää tilaa.
Kerran ostin myyjän suosittelemat liivit, siis ympärysmitan piti olla oikea, vaikka minusta tuntui hieman tiukalta. Ostin kuitenkin, mutta useamman tunnin käytössä teki kauheat painaumat ihoon. Jatkopalaa käyttämällä ei onneksi mennyt ostos ihan hukkaan, mutta ei ne myyjätkään aina ihan oikein osaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin että tarvitsetko välttämättä liivejä ollenkaan, mutta ilmeisesti tarvitset, minkä kokoisia käytät nyt?
Todellakin tarvitsen😅 Mulla on eri kokoisia, ympärysmittaa on välillä 70-80, kuppia löytyy ainakin E/F/G. Sitten on sellaisia toppimallisia, yleensä M kokoisia. Noi toppimalliset taitaa olla nyt useimmin käytössä, talvella ei tule käytettyä sellaisia vaatteita minkä alta ne rumasti näkyy. Ja ovat kyllä mukavammatkin kuin kaarituelliset. Ap
Minullakin tulee tyhjää, kun rinta on koko kuppisessa liivissä. Ja ne on ostettu liiviliikkeestä asiantuntijan avulla.
Aikai auoain balconetteja, se toimii parhaiten.
g75
Itsellä ainakin on joskus venynyt se yläreuna. Silloin olen pujottanut pari kumilankaa siihen reunaan ja hiukan kiristänyt reunaa ennen solmimista, että reuna napakoituu ja palaa alkup. muotoonsa. Saa liivit lisää käyttöikää ja yllättävänkin hyvin pitänyt reuna muotonsa, kun lanka estää uudellen venymistä.
Kannattaa tosiaan kokeilla jotain melko avonaista mallia, jos liivit eivät yllä kovin ylös asti, ei siellä ylhäällä ole istuvuusongelmia. Itselläni on vähän sama ongelma. Olen lyhyehkö ja samaa kuppikokoa ap:n kanssa. Peittävät liivit ylettyy solisluuhun asti ja eihän ne tissit siellä ole.
Ei tuossa auta muu kuin kokeilla eri kokoja ja malleja. Kuppi on liian iso, kun jää tyhjäksi ja kaari painaa. Kokeile samaa kuppikokoa, mutta reilusti pienempää ympärysmittaa, jota pidennät jatkopaloilla. Tämän teet siis niille liiveille, joissa kuppi on täsmälleen oikealla kohdalla ja sopivan kokoinen.
Jos tämä ei auta, ota käyttöön sakset, neula ja lankaa. Niillä tuunaat ne melkein sopivat paremmiksi.
Erikoisliikkeet ovat sekä ajan että rahan haaskausta. "Asiantunteva" myyjä kauppaa sinulle niitä liivejä, joita liikkeessä sattuu olemaan riippumatta siitä, sopivatko ne sinulle vai ei. Eräs kauppias huokasi "sinulla on aivan liian suuret rinnat". Eikä olleet, vaan hänen liivikaupassaan oli aivan liian pienet valikoimat. Liivikaupassa myyjän avustamana on tullut paljon enemmän virheostoksia kuin postimyynnissä. Jälkimmäisessä on saanut sovittaa rauhassa kotona ja vaihtaa tai palauttaa, jos on osoittautunut sopimattomiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile kunnolla alaosasta topattuja liivejä jotka kohottaa tissejä. Silloin kuppi ei jää tyhjäksi.
Voi tietysti tuntua vähän "feikkaamiselta", mutta näyttää hyvältä ja ryhdikkäältä.
Mulla on suurin osa topattuja. En halua kuitenkaan mitään superpushuppeja kun tissit on riittävän kokoiset muutenkin ja tuon tyyppiset mitä on ollut, ovat olleet tosi epämukavia, tissi karkaa reunan yli yms. Ap
Tyypillisesti suomalaiset liivimallit nostaa eteen jolloin kuppien välikappale on kapea, kainalotissisille vähemmän malleja.
Tämäpä. Ite oon kainalotissinen ja mistään ei meinaa löytyä istuvia liivejä. Se onkin siis nips naps välikappale irti ja pidempää tilalle.
Toppaamattomat kupit muotoutuu paremmin kuin topatut, itse käytän liivien päällä toppia pitämässä pakettia kasassa.